کد خبر: 988434
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
شهردار مشهد خبر داد:
شهردار مشهد گفت: درحال حاضر تحقق 77 درصدی بودجه را داریم و پیش‌بینی این است که به 100 درصد برسیم.

محمدرضا کلایی در حاشیه هشتاد و چهارمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تا یک ماه و نیم آینده پروژه‌های عمرانی جدی خود را به بهره‌برداری می‌رسانیم. 10 روز دیگر زمان اتمام پروژه چپ‌گرد شهید ناصری، به اتمام می‌رسد که احتمالا با 7 تا 10 روز تاخیر این اتفاق رخ خواهد داد. تقاطع غیر همسطح ابوطالب شمالی که زمان‌بندی آن 23 یا 24 بهمن ماه باید به اتمام می‌رسید، با 10 تا 12 روز تاخیر بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: در خصوص پروژه نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی نیز در روزهای آینده به جمع‌بندی خواهیم رسید. برنامه زمان‌بندی داشتیم که تا پایان بهمن TBM ما به پایانه امام رضا برسد که 5 تا 6 روز دیگر این اتفاق خواهد افتاد و در چند ماه آینده به سمت سیدی حرکت خواهد کرد. حفاری 5.2 کیلومتر هسته مرکز ما علی‌رغم سختی، 5 تا 6 روز دیگر به اتمام خواهد رسد. پروژه دیگر ما جاده شهرک صنعتی است که به اتمام خواهد رسید. برای پروژه 75 متری رضویه و بهبود آن 6 ماه دیگر زمان داریم که با یکی دو ماه کمتر به بهره‌برداری می‌رسد.

کلایی ادامه داد: زیرساخت‌‎ها و مصوبات بخشی از پروژه‌ها انجام شده که آنها را آغاز خواهیم کرد. می‌توانیم تقاطع غیر همسطح مصلی را ظرف 10 روز آینده آغاز کنیم. جمع‌بندی در خصوص بازوی چهارم که مسیر را به بلوار حر متصل می‌کند، انجام داده‌ایم و قصدمان این بوده که امسال شروع شود که شروع خواهد شد. پارکینگ همت یکی از پارکینگ‌های مهم مرکز شهر است که با توجه به برنامه‌های اراضی ارتش یکی از پارکینگ‌های جدی است و در بهمن ماه عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. عملیات عمرانی پارکینگ میدان شهدا در بهمن آغاز خواهد شد. پروژه‌هایی نداریم که از سال 98 به سال 99 برسد.

شهردار مشهد در خصوص میزان تحقق بودجه امسال، گفت: امسال انبساط شدیدی در بودجه داشتیم. تحقق بودجه ما در سال گذشته بالای 100 درصد بود، اما امسال امیدواریم 100 درصد را محقق کنیم. درحال حاضر تحقق 77 درصدی بودجه را داریم و پیش‌بینی این است که به 100 درصد برسیم.

وی با اشاره به بودجه زیارت، تصریح کرد: امسال با مدیریت استان، آستان قدس رضوی و دستگاه‌های استانی و شهری به طور مفصل در خصوص این موضوع بحث کردیم که دو موضع پررنگ بود. یک موضوع حمل و نقل است که جمع‌بندی کردیم، موضوع دوم موضوعات هوشمندسازی در استفاده از خدمات است. این دو بحث در بودجه مستتر است و امسال هم افزایش جدی داشته، اما می‌توان درخواست کرد همان‌طور که برش‌های منطقه‌ای داشته‌ایم، در اینجا نیز برشی را برای موضوع زیارت تهیه کنیم.

کلایی در خصوص بسته شدن زیرگذر حرم، بیان کرد: این طرح شامل ترافیک هسته مرکزی شهر می‌شود. موضوع بسته شدن زیرگذرحرم  اینگونه بوده که این زیرگذر مخصوص حمل و نقل خودروهای عمومی و پارکینگ‌های زیرگذر حذف شود و محدودیت‌ها به گونه‌ای باشد که ترافیک عبوری شخصی از محدوده پیرامون حرم مطهر و زیرگذر اتفاق نیفتد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار