کد خبر: 988426
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۵
فرمانده ناجا با اشاره به اینکه طبق قانون، معتادان متجاهر باید یک دوره سه‌ماه نگهداری شوند، تاکید کرد که این دوره کافی نیست و لازم است قانون اصلاح شود تا این افراد پس از پاکسازی کامل به جامعه برگردانده شوند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، سردار حسین اشتری صبح دیروز در نشست رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۷۰۰‌تن کشفیات موادمخدر داشته‌ایم که نشان می‌دهد این میزان کشفیات نسبت ۱۰‌ماهه مشابه سال گذشته ۱۸‌درصد افزایش داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های اصلی ما در سه‌سال گذشته که در سال‌۹۹ نیز ادامه خواهد داشت، برخورد با باند‌ها و شبکه‌ها و سران توزیع کننده موادمخدر و جمع آوری معتادان متجاهر است، یکی از دغدغه‌های مردم، اعتیاد به مواد مخدر اعم از سنتی و صنعتی است که مبارزه با آن در اولویت پلیس است و به همین خاطر در مرحله نخست اقدامات ما پیش دستانه و پیشگیرانه است و اینکه چه کار کنیم تا موادمخدر وارد کشور نشود یا تولید آن کاهش پیدا کند.

فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه ما باید در بحث مبارزه با مواد مخدر، دانه‌درشت‌ها و افراد اصلی را شناسایی کنیم، گفت: باید طبق اطلسی در این زمینه عمل کرده و تمامی تهدیدات در بحث مواد مخدر را شناسایی کنیم. باید از باند‌ها و دانه‌درشت‌ها آغاز کنیم که در این زمینه نیز یکی از نیازمندی‌های ما اشراف اطلاعاتی است که بحمدالله اقداماتی خوبی هم در این زمینه انجام شده‌است و ما توانسته‌ایم باند‌ها و شبکه‌های مواد مخدر و عوامل اصلی را شناسایی کنیم، اما در مورد آن دسته از افرادی که ممکن است از دست ما فرار کنند باید اقدامات‌مان را قوی‌تر و شدیدتر کنیم.

سردار اشتری با بیان اینکه حدود ۷۲‌درصد از کشفیات مواد مخدر مربوط به استان‌های شرقی و حاشیه شرقی کشور است، گفت: این نشان می‌دهد که ما باید روی این استان‌ها و این مناطق شرقی تمرکزمان را بیشتر کنیم و جزو اولویت‌هایمان باشد.

دستگیری قاچاقچی بزرگ هروئین
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا هم در حاشیه این همایش از دستگیری یکی از قاچاقچیان بزرگ هروئین خبر داد و گفت: این قاچاقچی از پنج‌سال قبل در زمینه قاچاق مواد‌مخدر هروئین فعالیت می‌کرد که با بیش از ۱۱۰‌میلیارد تومان اموال و دارایی در یکی از استان‌های جنوبی کشور دستگیر شد. سردار مسعود زاهدیان از اصلاح قانون نگهداری معتادان متجاهر خبر داد و گفت: مدت زمان نگهداری باید حداقل دو سال شود که این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است. وی در پاسخ به پرسشی در مورد عدم همکاری وزارت بهداشت در جمع‌آوری معتادان متجاهر دارای زخم باز و عفونی نیز گفت: مشکلی که ما با وزارت بهداشت در جمع‌آوری معتادان متجاهر دارای بیماری‌های عفونی و زخم باز داریم هنوز وجود دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار