کد خبر: 988336
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
کارمند زندان و سربازان همراه که حین انتقال چند زندانی به دادسرا، با فرار یکی از آن‌ها مواجهه و مرتکب قتل وی شده بودند، روز گذشته به اتهام قتل شبه عمد محاکمه شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: پرونده قتل متهم فراری از زندان فشافویه، صبح دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران با اعلام نظر کارشناسان پزشکی قانونی تحت رسیدگی قرار گرفت. بر اساس اوراق این پرونده، احسان ۵۰ ساله که به جرم کلاهبرداری اینترنتی به زندان فشافویه منتقل شده بود، دی ماه سال گذشته برای جلسه تحقیق به دادسرای شهرری منتقل، اما در راه بازگشت تصمیم به فرار می گیرد. کارمند زندان و سه سرباز همراه، بعد از عملیات تعقیب وی را دستگیر، اما وقتی با مقاومت او مواجهه می شوند برای آرام کردن وی مجبور به ضرب و جرح می شوند. احسان در این درگیری مجروح و بعد از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات فوت می کند. در حالیکه علت فوت ضربه مغزی اعلام شده بود، سه سرباز به اتهام مشارکت در قتل و مأمور زندان به اتهام معاونت در قتل راهی زندان شدند. پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد؛ و در اولین جلسه رسیدگی به پرونده، سه سرباز در دفاع از خود گفتند به دستور کارمند زندان متهم فراری را مورد ضرب و جرح قرار دادند، همچنین مقتول حین فرار از بلندی به پایین سقوط کرده بود. با انکار متهمان و درخواست وکلای آن‌ها پرونده بار دیگر به پزشکی قانونی فرستاده شد و بعد از بررسیهای لازم این بار علت فوت پارگی طحال اعلام شد. با اعلام نظریه کارشناسان سه سرباز و مامور بدرقه از اتهام قتل عمدی تبرئه و پرونده این بار به اتهام قتل شبه عمد به دادگاه کیفری فرستاده شد.
به این ترتیب پرونده صبح دیروز بار دیگر در همان شعبه به ریاست قاضی متین راسخ رسیدگی شد. بعد از اعلام رسمیت جلسه، اولیای دم در جایگاه ایستادند و با اعتراض به کیفرخواست صادره گفتند از متهمان پرونده شکایت دارند.
سپس یکی از سربازان بدرقه به نام حجت در جایگاه ایستاد و گفت: «مقتول در زندان فشافویه بود. روز حادثه قرار بود از او تحقیق شود به همین خاطر همراه دو سرباز دیگر و سعید که کارمند زندان بود او را همراه چند متهم دیگر به دادسرای شهرری منتقل کردیم. بعد از اتمام جلسه تحقیق، در راه بازگشت برای اینکه زندانیان راحت تر سوار ماشین شوند پابند آن‌ها را باز کردیم. حین سوار شدن بود که یکباره احسان فرار کرد. او مسافت زیادی دور شده بود تا اینکه دیدیم به داخل ساختمان شهرداری رفت. در حالیکه او را تعقیب میکردیم ناگهان متهم از بلندی به پایین سقوط کرد. همانجا بود که او را دستگیر کردیم.»

سرباز بدرقه ادامه داد: «وقتی مقتول را سوار ماشین کردیم، با حمله به سمت ما تلاش میکرد دوباره فرار کند این شد که به دستور مأمور بدرقه او را تنبیه کردیم. شرح وظایف ما مشخص و معلوم نبود به همین خاطر دستور کارمند زندان را اجرا کردیم.»
سپس دو سرباز دیگر نیز با تأیید توضیحات همکارشان، قتل شبه عمد را انکار کردند.
بعد از دفاعیات سه سرباز، کارمند زندان در جایگاه قرار گرفت و گفت: «به خاطر مقاومت مقتول و خودزنی او، چاره ای جزء تنبیه نداشتیم، زیرا ممکن بود خودکشی کند. او فحاشی می کرد و به سر سه سرباز لگد می زد. آنجا بود که سربازان او را گرفتند و روی سینه اش نشستند سپس چند ضربه به صورت و سرش زدند.» او در خصوص نظریه کارشناسان پزشکی قانونی درباره قتل شبه عمد گفت: «وقتی در تعقیب متهم فراری بودیم، او خودش را از ساختمان شهرداری به پایین پرتاب کرد. احتمالا پارگی طحال به همین دلیل بوده است.»
در پایان هئیت قضایی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار