کد خبر: 988289
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
سرمربی تیم ملی پینگ پنگ بانوان ایران می‌گوید مهمترین مشکل ملی‌پوشان در راه مسابقات جهانی و انتخابی المپیک عدم اعزام به تور‌های جهانی است.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تنیس روی میز بانوان ایران در ماه‌های آینده مسابقات تیمی قهرمانی جهان و انتخابی المپیک توکیو را پیش رو دارد که در این راستا مسابقات انتخابی تیم ملی برگزارشد و پس از راه پیدا کردن چهار بازیکن به تیم ملی یک دوره اردوی آماده سازی انجام شد.

حمیده ایرانمنش، سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با ایسنا به وضعیت بانوان پینگ‌پنگ باز و مسابقات پیش رو اشاره و بیان کرد: بعد از مسابقات انتخابی تیم ملی، اردویی به مدت ۲۰ روز برگزار کردیم. پس از آن پینگ‌پنگ بازان به مسابقات لیگ وارد شدند. علاوه بر این روز‌های سوم و چهارم بهمن نیز مسابقات لیگ را داشتیم و بعد از آن بازیکنان در اختیار باشگاه‌های خود قرار گرفتند تا تمرین کنند. برخی از بازیکنان ملی پوش هم که برای قهرمانی جهان انتخاب شده‌اند در باشگاه‌های معتبر و زیر نظر مربیان خوب کار می‌کنند.

او در این مورد افزود: اردوی بعدی تیم ملی را از ۱۹ بهمن تا ۵ اسفند برگزار می‌کنیم و در ادامه پینگ‌پنگ بازان در دور نهایی لیگ مسابقه می‌دهند. در پایان لیگ ملی‌پوشان تا زمان اعزام به قهرمانی جهان در فروردین ماه وارد اردو می‌شوند و در ادامه هم انتخابی المپیک را داریم.

با فدراسیون قطع همکاری نکرده‌ام

ایرانمنش در پاسخ به این سوال که چرا در اردوی قبلی تیم ملی حضور نداشتید؟ گفت: مشکلی برایم پیش آمده بود، به همین دلیل برنامه‌ام را به آقای میرالماسی دادم. یک مربی معرفی شد که کار‌ها را انجام می‌داد و آقای میرالماسی هم نظارت می‌کرد.

او در واکنش به شائبه قطع همکاری با فدراسیون تنیس روی میز گفت: خیر چنین چیزی صحت ندارد. رباط پایم پاره شده بود و توان ایستادن نداشتم. به همین دلیل به فدراسیون اطلاع دادم که نمی‌توانم در این اردو کنار تیم باشم و باید استراحت کنم. در این یک ماه که استراحت کردم و فیزیوتراپی داشتم، وضعیتم بهتر شده است.

سرمربی تیم ملی در مورد اردو‌ها و برنامه‌های خود تا مسابقات انتخابی المپیک بیان کرد: یکسری اردوی تدارکاتی در نظر گرفته‌ایم و در صورت موافقت چند اعزام برون مرزی هم انجام می‌دهیم. از آنجایی که مسابقات مختلفی، چون انتخابی المپیک را در پیش داریم و هزینه‌ها خیلی زیاد است، احتمال دارد به هیچ تور جهانی اعزام نشویم، اما با توجه به سبک‌های مختلف رقبایمان در انتخابی المپیک، حریف تمرینی‌های مناسبی از ایران پیشنهاد داده‌ایم تا با کیفیت بهتری به مسابقات اعزام شویم.

عدم اعزام به تور‌های جهانی اصلی‌ترین مشکلمان است

او با بیان اینکه دو بانوی پینگ‌پنگ باز به انتخابی المپیک ۲۰۲۰ اعزام می‌شوند، به شانس ایران در کسب سهمیه اشاره کرد و گفت: تیم‌های دیگر هم مثل ایران برای این مسابقات برنامه ریزی می‌کنند، اما با توجه به شرایط موجود امکان شرکت در مسابقات برون مرزی برایمان سخت شده در حالی که تیم‌های دیگر این مشکلات را ندارند و دائم در تمام مسابقات شرکت می‌کنند. در تمام مسابقاتی که اعزام شده‌ام، تلاش کردیم تا رنکینگ خانم شهسواری را به اول آسیای میانه برسانیم تا به کاپ آسیا برود، اما پینگ‌پنگ باز قزاقستان که رنکینگش بالاتر است در تمام مسابقات و تور‌های بین‌المللی شرکت می‌کند. این به معنی برتری او بر شهسواری و اشتری نیست بلکه فقط در مسابقات مختلف شرکت و امتیاز جمع کرده است. به خاطر همین امتیاز‌ها رنکینگش بالاتر از بازیکنان ایران است و او به کاپ آسیا می‌رود.

ایرانمنش بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلاتمان عدم اعزام به تور‌های جهانی است. البته برای جبران آن اردو‌های پیوسته داخلی در نظر گرفته‌ایم به گونه‌ای که اکنون سه ماه است که بازیکنان در اردو هستند و هیچ استراحتی نداشته‌اند. علاوه براین برگزاری لیگ هم کمک کرده که دختران تلاش بیشتری انجام بدهند و به تبع کیفیت کار آن‌ها را بالاتر ببرد. هر چند الان اعزام نداریم، اما مسابقات لیگ به عنوان مسابقه تدارکاتی برای بازیکنان است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار