کد خبر: 988252
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد شمار قربانیان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا به ۸۰ نفر رسیده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: کمیسیون ملی بهداشت چین در بیانیه‌ای جدید اعلام کرد بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور تاکنون ۸۰ نفر جان خود را از دست داده اند و شمار مبتلایان به دو هزار و ۷۴۴ نفر رسیده است.

این کمیسیون دیروز یکشنبه اعلام کرد که توانایی انتقال ویروس کرونا در حال تقویت شدن است.

ما شیائووی وزیر کمیسیون ملی بهداشت چین، در یک نشست خبری گفته بود آگاهی مقامات درباره این ویروس جدید محدود است و آن‌ها درباره خطرات ناشی از جهش این نوع ویروس اطلاعی ندارند.

این ویروس که گفته می‌شود منشا آن مربوط به فروشگاه غذای دریایی شهر ووهان چین در اواخر سال گذشته میلادی شناسایی شد و به شهر‌های بزرگ چین مانند پکن و شانگ‌های گسترش یافته است. آمریکا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا، پاکستان، فرانسه و کانادا کشور‌هایی هستند که موارد ابتلا در آن‌ها گزارش شده است.

دولت چین برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، رفت و آمد به ۱۵ شهر و روستا در دست‌کم دو استان مرکزی این کشور را تعلیق کرده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه به این ترتیب ۳۰ میلیون نفر از شهروندان این کشور عملا در «قرنطینه» قرار گرفته اند.

پیش از این مقام‌های چین روز پنجشنبه برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس جدید کرونا رفت و آمد‌ها به شهر ووهان را به حالت تعلیق در آورده بودند. شهر ووهان ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار