کد خبر: 988230
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵
تأکید دوباره رضایی، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک بر اعزام کاروان کیفی
دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک از سیاست‌های این کمیته مبنی بر اعزام کاروان کیفی به بازی‌های پارالمپیک توکیو حمایت کرد.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: عدم اعزام تیم‌های ملی بسکتبال با ویلچر و فوتبال پنج نفره مردان به پارالمپیک ۲۰۲۰ در روز‌های اخیر حواشی زیادی را به همراه داشت تا جایی که مربیان و ورزشکاران این دو رشته به تصمیمات کمیته پارالمپیک اعتراض کردند. با این حال هادی رضایی در نشست خبری روز گذشته خود یک بار دیگر بر اجرای برنامه‌های مورد تصویب هیئت‌اجرایی کمیته ملی پارالمپیک تأکید کرد.

همه موافق بودند
هادی رضایی، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک روزگذشته به روند اجرایی‌شدن سیاست اعزام کاروان کیفی به بازی‌های پارالمپیک و پاراآسیایی اشاره کرد و گفت: «در آذر ۹۷ ستاد بازی‌های سیاستی را پیش‌بینی کردیم و آن را برای اظهارنظر به فدراسیون‌های مربوطه فرستادیم و یک ماه زمان دادیم و پس از آن مسئولان فنی فدراسیون‌ها به کمیته پارالمپیک آمدند و به این سیاست رأی مثبت دادند. در اسفند ۹۷ هم این سیاست تدوین و روی سایت کمیته منتشر شد که برای رسیدن به این سیاست ابتدا مطالعه کردیم و پیشنهاد فنی دادیم تا فدراسیون‌ها هم نظراتشان را اعلام کنند، رؤسای فدراسیون‌های مربوطه این سیاست را تأیید کردند که امضاهایشان موجود است. زمانی که ما این سیاست را تدوین می‌کردیم فقط والیبال نشسته به خاطر قهرمانی جهان سهمیه پارالمپیک توکیو را کسب کرد که از روز اول هم گفتیم شانس کسب ۳۳ مدال را در این بازی‌ها خواهیم داشت؛ این سیاست ما ۱۴ ماه پیش در هیئت‌اجرایی تصویب شد، آن هم با ۱۳ رأی مثبت از ۱۴ رأی.»

حرف کلیشه‌ای
رضایی درخصوص عدم اعزام تیم فوتبال پنج نفره گفت: «درخصوص فوتبال پنج نفره قبلاً شرایط اعزام را به آن‌ها اعلام کرده بودیم. منتها سیاست‌های ما از قبل مشخص بود و در مورد بازی‌های آسیایی هم این سیاست اجرا شد. با اعزام ۲۰۹ نفر بیش از ۸۰ درصد در کسب مدال موفق بودیم. این حرف من دیگر کلیشه شده چراکه بار‌ها گفته‌ام دریافت سهمیه دلیل اعزام به پارالمپیک نیست. جای تعجب است که برخی رؤسای فدراسیون‌ها می‌گویند تصمیمات ما شتاب‌زده و غیرمنطقی است! در صورتی که همان رئیس فدراسیون صورت جلسه سیاست‌های کمیته پارالمپیک را امضا کرده است.»

مشکل مالی نداریم
دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک بر اعزام ورزشکارانی که شانس کسب مدال را دارند، تأکید کرد و گفت: «باز هم می‌گویم که چهار گروه از ورزشکاران را اعزام می‌کنیم، کسانی که شانس کسب مدال طلا، نقره و برنز را دارند در دسته چهارم قهرمانان آسیا هستند. دلیل این سیاست ما بی‌پولی نیست. درست است که کمتر از بقیه پول گرفته ایم، ولی افتخارمان این است که حقوق ورزشکاران را داده‌ایم، اردو‌های کیش را برگزار کردیم و به هیچ فدراسیونی بدهکار نیستیم. هرگز منکر زحمات مربیان و ورزشکاران نشده‌ایم. از آن‌ها سپاسگزاریم، اما باید سیاست‌مان را اجرا کنیم.» هادی رضایی افزایش نفرات اعزامی را منوط به تغییر سیاست‌های تعیین شده خواند و بیان کرد: «اگر ۱۸۰ نفر را هم به توکیو ببریم باز هم همین اندازه مدال می‌گیریم. در صورتی که می‌توانیم همین هزینه مازاد را صرف ورزش جانبازان و المپیک کنیم و برای پاراآسیایی ۲۰۲۲ و پارالمپیک ۲۰۲۴ سرمایه‌گذاری کنیم. ما تنها ارگانی هستیم که براساس سیاست‌مان پیش می‌رویم. اگر رشته‌ای را اعزام کنیم و در توکیو عملکرد ضعیفی داشته باشیم، رسانه‌ها ما را مورد انتقاد قرار خواهند داد. اگر از بالا بگویند این سیاست را لغو می‌کنیم و علاوه بر اعزام همه نفرات برای بقیه وایلد کارت هم می‌گیریم.»

تهدیدات بی‌ثمر
در حالی که ملی‌پوشان دو رشته بسکتبال با ویلچر و فوتبال پنج نفره عدم اعزام به توکیو را عامل بی‌انگیزگی و ناامیدشدن استعداد‌ها عنوان کرده‌اند، رضایی با بی‌ثمر خواندن تهدید‌ها و انتقاد‌ها اظهار داشت: «شش ماه زمان داریم و قطعاً پیش‌بینی‌ها دستخوش تغییرات خواهد شد. چیزی را به قضا و قدر نمی‌سپاریم و براساس برنامه پیش می‌رویم. سیاست پارالمپیک با المپیک متفاوت است و جوابگوی عملکرد کاروان هم خواهیم بود. نمی‌شود ۱۱۰ نفر را به خاطر تهدید دو نفر برای ترک وطن اعزام کنیم. فدراسیون‌ها در حالی اعتراض می‌کنند که خودشان جور دیگری عمل کرده‌اند؛ چرا فدراسیون جانبازان و معلولان تیم والیبال نشسته را برای کسب سهمیه پارالمپیک توکیو اعزام نکرد؟! باید تکلیف‌مان را روشن کنیم، باید معلوم شود که احساسات را قاطی ورزش می‌کنیم یا نه.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار