کد خبر: 988227
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۷
برتری تارتار در دربی نفتی‌های خوزستان
بازی‌های هفته هفدهــــم رقابت‌های لیگ برتر عصر دیروز با برگزاری دو دیدار حساس به پایان رسید که طی آن پرسپولیس با پیروزی ۲ بر صفر مقابل تراکتور در تهران صدرنشینی خود را تثبیت کرد، اما نفتی‌های آبادانی نتوانستند از فرصت پیش آمده و تعلل سپاهان برای رسیدن به رده دوم جدول استفاده کنند.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تیم ناهماهنگ یحیی بلای جان تراکتور شد. سرمربی جوان سرخپوشان پایتخت قبل از مصاف با نماینده سرخپوش تبریز تأکید داشت که تیمش هنوز ناهماهنگ است و زمان کافی برای دستیابی به آمادگی کامل را نداشته و علاوه بر آن، نارضایتی بازیکنان از دریافت مطالباتشان مزید برعلت است تا او با تیمی نه چندان مهیا به مصاف تراکتور برود. با این وجود، اما این تیم ناآماده خیلی زود و از همان دقیقه‌۹‌بازی که ضربه زیبای علیپور روی پاس وحید امیری دروازه رشید مظاهری را فرو ریخت ارتباط خوبی با سکو‌ها برقرار کرد و هوادارانش را به وجد آورد. نه فقط، چون مهاجم گل نزن سرخپوشان خیلی زود پرسپولیس را در آزادی به گل رسانده بود، بلکه بیشتر به‌خاطر اینکه این گل روی یک کار تیمی وارد دروازه تراکتور شده‌بود تا هم آغاز انتقامی سخت از تبریزی‌ها باشد و هم خط و نشانی جدی باشد برای سایر مدعیان تا ثابت شود پرسپولیس با تغییر کادر فنی همان تیم قدر و مدعی نیم‌فصل اول است که به کسب قهرمانی می‌اندیشد.

تراکتور حریف دست و پا بسته‌ای نبود. ساکت الهامی بعد از نشستن به جای دنیزلی به خوبی از عهده هدایت این تیم برآمده بود و با پیروزی‌های متوالی توانسته بود بار دیگر سرخپوشان تبریزی را در بین مدعیان جای دهد. علاوه بر او، شناخت سرمربی تبریزی‌ها از شاگردانش به مراتب بهتر و بیشتر از همتای خود روی نیمکت پرسپولیس بود که به تازگی هدایت صدرنشین لیگ را به دست گرفته است. گل‌محمدی، اما در همان بازی نخست گربه را دم حجله کشت و نشان داد که برای او فرقی نمی‌کند روی نیمکت شهر خودرو باشد یا پرسپولیس و سکان هدایت هر تیمی را که به دست گیرد با نمایش بازی‌های هجومی و زیبا در پی خود‌نمایی و کسب موفقیت است. هدفی که در نخستین آزمون جدی خود در پرسپولیس با پیروزی دیدنی برابر تراکتور بدان دست یافت تا ضمن تثبیت صدرنشینی تیم تازه خود، محکم‌تر و با اطمینان بیشتری در ادامه این راه سخت گام بردارد.

گل زودهنگام علیپور نمی‌توانست تعیین کننده باشد؛ چراکه دو تیم ۸۰ دقیقه دیگر زمان داشتند برای ادامه کار و مهمان هر لحظه می‌توانست با نفرات نامداری که دارد نتیجه را تغییر دهد، اما گل زیبای وحید امیری که با دریبل چهار مدافع تراکتور در دقیقه‌۵۵ برای دومین مرتبه مظاهری را به زانو در آورد کار را برای یاران الهامی سخت کرد، آنقدر که تراکتور با دست خالی راهی تبریز شد تا یحیی نه فقط انتقام شکست یک‌ماه قبل خود برابر این تیم با شهر خودرو را بگیرد بلکه نخستین شکست این فصل پرسپولیس در نیم فصل اول را هم جبران کرده و خیلی زود به سرمربی محبوب هواداران تبدیل شود. هرچند که با این پیروزی انتظارات از او به مراتب بیشتر خواهد شد.

تراکتور، اما نه فقط نتیجه را واگذار کرد، که بار دیگر اخلاق را هم در ورزشگاه آزادی باخت. هواداران این تیم که پیش از شروع بازی و تا زمان به صدا در آمدن سوت این دیدار با نیرو‌های انتظامی درگیر بودند، بعد از آن نیز با سنگ پراکنی و فحاشی نه فقط تصاویر زشتی را از خود به جای گذاشتند که کار را به جایی رساندند که در پخش تلویزیونی صدای ورزشگاه بسته شد تا حداقل تماشاگرانی که از خانه به تماشای این بازی نشسته‌اند شنونده فحاشی‌های تیم مهمان نباشند. اما باید دید کمیته انضباطی برخوردی با این سنگ پرانی‌هایی که این بار بیش از همه نیرو‌های انتظامی را نشانه رفته‌بود و با فحاشی‌های هواداران تیم مهمان برخوردی خواهند کرد یا مثل همیشه با این تیم در این خصوص مماشات می‌شود! هرچند که همه درگیری‌های این بازی به رفتار هواداران تراکتور روی سکو‌ها ختم نشد و بازیکنان تراکتور هم درون زمین خشونت‌های ناخوشایندی را به نمایش گذاشتند که از جمله آن می‌توان به ضربه‌زدن به گلر پرسپولیس در دقایق پایانی بازی و وقتی روی زمین افتاده بود اشاره کرد و البته رفتار‌های جنجالی ساکت الهامی که به اخراج او در دقایق پایانی نیمه اول از کنار زمین منجر شد.

در دیگر بازی حساس روز گذشته نفتی‌های مسجد سلیمان در دیداری خانگی موفق به شکست نفت آبادان و برتری در دربی خوزستان شدند. شاگردان اسکوچیچ که این فصل با نتایجی قابل قبول توانستند خود را به جمع مدعیان بالای جدولی برسانند، عصر روز گذشته می‌توانستند در پی تساوی سپاهان با پیروزی برابر هم نام مسجد سلیمانی خود با صعودی قابل توجه به رده دوم جدول دست یافته و در یک قدمی صدر جای گیرند، اما تاتار که تیمش این فصل رکورد دار تساوی بوده و تنها یک باخت در کارنامه خود دارد، ششمین برد این فصل را در دیداری خانگی برابر نفت آبادان کسب کرد تا مانع از تغییرات شگفت انگیز در بین تیم‌های بالای جدولی شود. با این برد، اما نفت مسجد سلیمان با یک پله صعود به رده هفتم رسید و توانست یکبار دیگر با کسب نتیجه‌ای قابل قبول توانمندی‌های خود را به رخ بکشد. نفت آبادان، اما در پی کسب سومین باخت این فصل خود تغییری در جایگاهش ایجاد نشد و همچنان با تفاضل گل کمتر نسبت به تراکتور در رده چهارم قرار دارد. اسکوچیچ عصر دیروز می‌توانست با استفاده از تساوی این هفته سپاهان و شکست تراکتور مقابل پرسپولیس با رسیدن به رده دوم جدول بار دیگر نام تیمش را سرزبان‌ها بیندازد، اما زور او به تارتار و یارانش نرسید و با قبول شکست در خانه حریف، فرصتی طلایی را برای رسیدن به یک قدمی صدر از دست داد تا همه چیز به سود نفت مسجد‌سلیمان تمام شود که در پایان هر دو نیمه به گل رسید، ابتدا توسط علیرضا علیزاده در دقیقه‌۴۱ و در آخر نیز به واسطه امید سینگ در دقیقه ۹۱.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار