کد خبر: 988062
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
مرد افغان که متهم است دوستش را به خاطر انتشار عکس‌های غیراخلاقی در اینستاگرام به قتل رسانده‌است، محاکمه شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، این پرونده صبح دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی متین راسخ رسیدگی شد. ابتدای جلسه ریاست دادگاه از نماینده دادستان خواست تا کیفرخواست صادره از دادسرا را قرائت کند. نماینده دادستان در جایگاه ایستاد و گفت: حجت ۳۲‌ساله و تبعه افغانستان است. او زمستان سال‌۹۷ به اتهام قتل دوست ۲۵‌ساله‌اش به نام اکبر در خانه‌اش حوالی راه‌آهن بازداشت شد. متهم که بعد از کشتن دوستش سر وی را از بدن جدا کرده بود به جرمش اقرار کرد و گفت: «اکبر در صفحه اینستاگرامش عکس‌های غیراخلاقی منتشر می‌کرد. چند بار از او خواستم این کار را ترک کند، اما بی‌فایده بود. همین باعث درگیری و سرانجام قتل او شد.» نماینده دادستان در ادامه گفت: «با توجه به مدارک موجود در پرونده، برای متهم درخواست مجازات دارم.»

در ادامه متهم بعد از درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم در جایگاه ایستاد و گفت: «اکبر از اقوام ما بود. چند سال قبل برای کار به ایران آمدیم و در تهران مشغول کار شدیم. من و اکبر با هم خانه‌ای حوالی راه‌آهن اجاره کردیم و شب‌ها در آن خانه استراحت می‌کردیم.» متهم ادامه داد: «اکبر بعد از مدتی کار کردن یک گوشی مدل بالا خرید و شب‌ها که به خانه برمی‌گشتیم به جای استراحت مشغول گوشی بود. گوشی او دوربین خوبی داشت به همین دلیل از زنان و دختران عکس می‌گرفت و آن تصاویر را در صفحه اینستاگرامش می‌گذاشت. به خاطر این کار، چند نفر از همکارانم مرا سرزنش کردند به همین دلیل تصمیم گرفتم او را نصیحت کنم، اما بی‌فایده بود.»

متهم در خصوص قتل گفت: «این گذشت تا اینکه شب حادثه تصمیم گرفتم بار دیگر با او صحبت کنم. بعد از خوردن شام سر صحبت را باز کردم و به او گفتم با رفتارهایش آبروی مرا برده است. سپس خواستم عکس‌ها را از صفحه اینستاگرامش پاک کند و دست از این کار زشت بردارد. با این حرف‌ها اکبر ناراحت شد و گفت این موضوع به من ربطی ندارد و بعد به طرفم حمله کرد و با مشت و لگد به جانم افتاد. این شد که برای دفاع از خودم با چاقویی که همراه داشتم یک ضربه به شکم او زدم. با این ضربه مقتول روی زمین افتاد. دوباره سراغش رفتم تا با چاقو یک خط روی گردنش بیندازم، اما چاقو تیز بود و باعث شد سرش از بدنش جدا شود.»

متهم در آخر گفت: «باور کنید قصد قتل نداشتم و نمی‌خواستم سر او را از بدن جدا کنم. پشیمانم و درخواست گذشت دارم.»

در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار