کد خبر: 988045
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی پرتکرارترین تخلفات در ۱۰ ماهه سال جاری را اعلام کرد و گفت: عدم درج قیمت روی کالا و گران‌فروشی در صدر تخلفات است و مردم از خدمات پس از فروش خودرو و کیفیت پایین قطعات و قیمت بالای خودرو شکایت زیادی دارند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: یاسر رایگانی در نشست خبری با اعلام آمار عملکرد سازمان تعزیرات در ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه، از بیشترین تخلفات دربازار ونارضایتی مردم از خودرو و قطعات آن خبر داد و گفت: تعداد ۴۹۴ هزار و ۷۶ پرونده وارد شده که شامل ۳۸۴ هزار و ۳۴۶ پرونده کالا و خدمات، ۷۱ هزار و ۲ پرونده قاچاق کالا و ارز و ۳۸ هزار و ۷۲۸ پرونده بهداشت، دارو و درمان است. در این پرونده‌ها متخلفان به پرداخت ۴۹ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند.

رایگانی افزود: تعداد ۳۵۱ هزار و ۳۲ پرونده شامل ۲۷۹ هزار و ۶۱۵ پرونده کالا و خدمات، ۴۳ هزار و ۴۳ پرونده قاچاق کالا و ارز و ۲۸ هزار و ۳۷۴ پرونده بهداشت، دارو و درمان برای اجرا به واحد اجرای حکم ارجاع شده‌است و در مجموع ۱۶۵ هزار میلیارد ریال جزای نقدی برای وصول به این واحد ارسال شده و ۹۹۶ میلیارد ریال اعاده حق شاکی به واحد اجرای احکام ارسال‌شده‌است. سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: مأموران اجرای احکام موفق به اخذ ۶ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی از متخلفان در حق صندوق دولت شده‌اند.

احتکار پلی اتیلن در یزد
وی در مورد بیشترین احکام صادره در یک ماهه گذشته افزود: یک شرکت به دلیل احتکار پلی‌اتیلن در یزد به پرداخت ۲۱ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد. دو نفر در استان تهران به دلیل قاچاق و واردات کالا با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده در قانون برای کالا‌های مصرف شخصی به پرداخت ۱۱۲ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

رایگانی در مورد بیشترین احکام اجرا شده در یک ماه گذشته گفت: مبلغ ۸۴۱ میلیون ریال از فردی به دلیل خریدوفروش پلی‌اتیلن ایمین اخذ شد که جمع محکومیت این فرد در این پرونده یک میلیارد و ۴۰۱ میلیون ریال است که جریمه یک میلیارد و ۹۰۸ میلیون ریالی از قاچاقچی نفت سفید اخذ شد.

وی در مورد آمار پرونده‌های احتکار کاغذ در ۱۰ ماهه نخست سال گفت: ۲۱ رونده با ارزش ۳۸ میلیارد ریال تشکیل شده‌است که ۱۹ پرونده مختومه شده، ۷ پرونده حکم قطعی صادر شده و متخلفان ۵ میلیارد و ۶۱۸ میلیون ریال محکوم شده‌اند، سه پرونده با ارائه مدارک لازم حکم برائت گرفته، دو پرونده عدم صلاحیت صادر شده، هفت پرونده نیز قرار صادر شده‌است.

وی افزود: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری پرتکرارترین تخلفات به ترتیب شامل عدم درج قیمت (۱۲، ۴ هزار و ۶۱۶ پرونده)، گران‌فروشی (۱۱۶ هزار و ۸۳۲ پرونده)، عدم ارائه فاکتور خرید (۴۲ هزار و ۲۴۰ پرونده) عدم صدور فاکتور (۲۷ هزار و ۱۶۴ پرونده) و تقلب (۲۴ هزار و ۶۸۰ پرونده) بوده‌است. وی گفت: بیشترین پرونده‌های متشکله در گشت‌های مشترک مربوط به استان تهران با ۸ هزار و ۳۹۰ پرونده تشکیل شده و کمترین پرونده متشکله مربوط به استان کردستان با ۷۵۲ پرونده است.

وصول ۶ هزار میلیارد ریالی جرایم در ۱۰ ماه ابتدایی سال
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، گفت: در ۱۰ ماه ابتدایی امسال متخلفان به پرداخت ۴۹ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند که ۶ هزار میلیارد ریال آن وصول شده‌است.

رایگانی افزود: در همین مدت ۴۹۴ هزار و ۷۶ پرونده وارد تعزیرات شده‌است که ما کل پرونده‌های ورودی سال گذشته‌مان حدود ۴۰۰ هزار پرونده بود که پیش‌بینی می‌کنیم امسال پرونده‌های ورودی به تعزیرات به ۶ هزار برسد. وی در مورد احتکار کاغذ افزود: سندسازی‌هایی شده بود و سهمیه کاغذ‌های دولتی را فردی در بازار به فروش می‌رسانده که این فرد بازداشت شده و پرونده‌اش در حال رسیدگی در دادستانی تهران است.

افزایش قیمت بلیت هواپیما به صورت دقیقه‌ای
وی در مورد گرانی بلیت هواپیما افزود: توقعی که مردم در بحث فروش بلیت هواپیما از ما دارند عدم افزایش قیمت آن است و ما نیز خواهان نظارت سازمان هواپیمایی هستیم؛ چراکه به طور مثال در فاصله یک دقیقه قیمت بلیت تهران به اهواز از ۳۲۰ هزار به ۴۶۰ هزار افزایش یافت.

وی افزود: همچنین سایت‌های فروش بلیت هواپیما نیز گاهی قیمت نهایی را نشان و اعلام نمی‌کنند، بنابراین مدیریت بر فروش توسط شرکت‌هایی هواپیمایی که شناسنامه‌دار و رسمی نیز هستند، ضرورت دارد.

بررسی ۲۰ هزار پرونده خودرو
رایگانی در مورد بازار خودرو گفت: بیش از ۲۰ هزار پرونده را طی دوسال رسیدگی کرده ایم و ۸۰ درصد با رضایت شاکی و تبدیل خودرو و پرداخت وجه انجام شده، اما شاهد گرانی بی‌دلیل و بی‌ضابطه هستیم که این قیمت در بازار می‌ماند ولی اگر نظارت و مدیریت شود اینگونه نخواهد بود.

وی گفت: دو شرکت بزرگ خودروسازی قرار بوده تا پایان سال معوقات را به صفر برسانند و امیدواریم تا پایان سال، بازار خودرو به ثبات برسد. در مورد خدمات پس از فروش خودرو شکایات زیادی داریم و مشتری‌ها راضی نیستند و قطعات کیفیت لازم را ندارند و ما شکایت مصرف‌کننده‌ها را در این زمینه داریم و امیدواریم این شکایات به سمت تولیدکننده برسد تا قطعات سالم به دست مشتری برسد.

رایگانی در مورد کم‌فروشی در پمپ بنزین‌ها گفت: در مورد آنچه حق مصرف‌کننده است، ورود می‌کنیم، اما در این باره آمادگی داریم با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برویم و جلوی کم‌فروشی احتمالی را بگیریم. سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در مورد رمز ارز‌ها نیز گفت: ما بلاتکلیفیم از طرفی از مسئولان خواسته‌ایم نسبت به قانونی شدن آن اقدام شود و به ما اعلام کنند؛ چراکه شفاف به ما اعلام نشده، اما ما ناچاریم در حوزه رمز ارز‌ها رسیدگی‌ها را انجام دهیم.

وی درباره مهم‌ترین پرونده‌های تعزیرات در استان‌ها گفت: در استان آذربایجان شرقی برابر شکایت مدیریت بانک تجارت منطقه آذربایجان شرقی در مورد ایفا نکردن تعهدات واردکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی، با توجه به اینکه متهم در وقت تعیین شده موفق به انجام تعهدات و ترخیص کالا‌های مطرح شده نشد، مشمول پرداخت مابه‌التفاوت نرخ بیش از ۹ میلیارد ریال به بانک شد و همچنین به پرداخت مبلغ نزدیک ۱۰ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و تعلیق کارت بازرگانی به مدت شش ماه محکوم شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار