کد خبر: 987947
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
سرپرست اداره کل ارتباطات آذربایجان‌شرقی:
سرپرست اداره کل ارتباطات آذربایجان‌شرقی گفت: با استفاده از این ظرفیت‌ها و همکاری اداره‌کل ICT استان، تاسیس و راه‌اندازی اولین شتاب‌دهنده تخصصی رباتیک کشور در دانشگاه آزاد واحد ایلخچی در دستور کار قرار می‌گیرد.

مهدی خرامش سرپرست این اداره‌کل در جلسه با آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی با اشاره به سطح علمی اساتید و اعضا هیات علمی دانشگاه آزاد اظهار کرد: استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد و اساتید این دانشگاه در تربیت نیروی انسانی متخصص همچنین کمک به رشد و توسعه استارت آپ‌ها موضوعی است که باید توجه جدی به آن شود.

وی با اشاره به لزوم حمایت و کمک به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار گفت: با توجه به شرایط کنونی حمایت از فارغ‌التحصیلان برای راه‌اندازی استارت آپ و کسب و کار سودده یکی از اولویت‌های دولت و وزارت ارتباطات است.

خرامش افزود: در همین راستا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طرحی با عنوان "طرح جامع اشتغال" در راستای اجرای طرح ملی ایران نوآفرین و برای حمایت از جوانان، فارغ‌التحصیلان و صاحبان ایده معرفی کرده است که بر اساس آن 6 نوع تسهیلات برای استارت آپ‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی در نظر گرفته شده است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نشانی www.irannoafarin.ir و یا www.irankarfa.ir مراجعه کنند.

سرپرست اداره‌کل ICT استان با اشاره به سوابق و توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در حوزه رباتیک تصریح کرد: با توجه به سابقه درخشان این دانشگاه در مسابقات مختلف داخلی و خارجی رباتیک و مقام‌های متنوع کسب شده توسط تیم رباتیک این دانشگاه، با حمایت اداره‌کل ICT استان و همکاری مسوولان دانشگاه آزاد ایلخچی شاهد راه‌اندازی اولین شتاب‌دهنده تخصصی رباتیک کشور در استان آذربایجان‌شرقی باشیم.

آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی نیز با بیان اینکه امروزه فناوری اطلاعات بحث روز دنیا و ملاک توسعه جوامع است، متذکر شد: دانشگاه به عنوان مکان اصلی تربیت جوانان، آماده هرگونه همکاری با اداره‌کل ICT استان به منظور کمک به ورود فارغ‌التحصیلان به بازار کار است.

وی با اشاره به عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه زیرساخت‌های حوزه ICT در استان اضافه کرد: امیدواریم با همکاری‌های دوجانبه بتوانیم ازطرفیت‌های زیرساختی فراهم شده به نحو احسن استفاده کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر