کد خبر: 987914
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اصفهان؛
حرف کشاورزان اصفهان این است ؛ شرکت آب منطقه ای نه اینکه اجرای این حکم (معبر آب کشاورزان مناطق دستگرد و قائمیه )را پیگیری نکرد بلکه سکوت کرد تا نیروگاه ،کل بستر در دو طرف رودخانه را نیز در تصرف خود درآورد؟ و بدون کسب مجوز، مسیر رودخانه در دو طرف را نیز مسدود نمود و اعیانی های غیر قانونی و مزاحم دیگری را نیز در سکوت کامل شرکت آب منطقه ای احداث نمود؟

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، جمع کثیری ازکشاورزان حوضه زاینده رود.معتمدین حوزه.خبرگان کشاورزی.صنف کشاورزی استان.انجمن حمایت ازکشاورزان استان در اعتراض به سخنان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مبنی بر اینکه دکتر میرمحمدصادقی به یک نفر از نمایندگان مجلس ابراز داشته  :کشاورزان آزادکننده ی  بستر رودخانه در محدوده نیروگاه برق اسلام آباد، خطاکارند و زور می گویند. البته در استانداری و جاهای دیگر نیز این ادعا را تکرار کرده است.

این جمع نکاتی را طی طوماری تنظیم و اعتراض خود را در برابر این حرکت اینچنین آورده اند در این راستا  توجه آقای دکتر میرمحمدصادقی را به نکات زیر معطوف نموده و قضاوت را به خدای رحمان و مردم شریف و مسئولین واگذار می کنیم.

آیا در راستای ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و آیین نامه حریم و بستر، شرکت آب منطقه‌ای وظیفه ندارد  بستر رودخانه ها را از تصرف اشخاص آزاد نموده و از ساخت و ساز اعیانی های مزاحم در حریم و بستر رودخانه جلوگیری کرده و چنانچه اعیانی های موجود را مزاحم  در امور آب تشخیص دهد، نسبت به  قلع و قمع آنها اقدام کند؟

آیا در سال 1388 با شکایت شرکت آب منطقه ای ،شعبه 105 دادگاه عمومی حقوقی و شعبه 3 دادگاه تجدید نظر اصفهان حکم قطعی تخلیه حریم و بستر  رودخانه، توسط نیروگاه را صادر ننموده است؟

آیا اینگونه نیست  که شرکت آب منطقه ای نه اینکه اجرای این حکم را پیگیری نکرد بلکه سکوت کرد تا نیروگاه ،کل بستر  در دو طرف رودخانه را نیز در تصرف خود درآورد؟ و بدون کسب مجوز، مسیر رودخانه در دو طرف  را نیز مسدود نمود و اعیانی های غیر قانونی و مزاحم دیگری را نیز در سکوت کامل شرکت آب منطقه ای  احداث نمود؟

آیا شرکت آب منطقه ای در سال 96 در قالب مصوبات کمیته ساماندهی رودخانه، اعیانی ها و تصرفات نیروگاه را در راستای تبصره 4 ماده 2 ، مزاحم تشخیص نداد و مکرراً اخطاریه های قانونی لازم را با امضای مدیرعامل محترم و معاونت حفاظت و بهره برداری  و مدیر مهندسی رودخانه به نیروگاه نداد؟

آیا چندین نوبت جلسات کارشناسی در خصوص چگونگی  آزادسازی بستر رودخانه را با مدیران و نمایندگان نیروگاه در کمیته ساماندهی و یا خود نیروگاه تشکیل و مصوباتی در این خصوص تنظیم نگردید؟

آیا اجرای این مصوبات به پیمانکار ساماندهی رودخانه (کشاورزان در قالب اتحادیه تعاونی تولید روستایی استان اصفهان) ارجاع نشد؟

آیا اینگونه نبود که نیروگاه  نه اینکه تمکین ننمود بلکه اقدام به تصرف  کامل مادی شایج  (معبر آب کشاورزان مناطق دستگرد و قائمیه) نیز ننمود و باز شرکت آب منطقه ای سکوت نکرد؟

آیا دادستان محترم در راستای تبصره 4 ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب حکم و دستور آزادسازی و رفع تصرفات مادی شایج توسط نیروگاه را  به شرکت آب منطقه ای ابلاغ ننمود؟ و آیا شرکت آب منطقه ای این دستور را اجرا کرد؟

آیا  در آخرین  اخطار قانونی شرکت آب منطقه ای به نیروگاه  ابلاغ شد،قید ننمود که در تاریخ 11/3/98 پیمانکار ساماندهی رودخانه برای آزادسازی  بستر رودخانه  و تصرفات  نیروگاه اقدام خواهد نمود؟

آیا باز هم  پیمانکار  ساماندهی (اتحادیه کشاورزان) تا تاریخ اواخر تیرماه، اجرای  دستور را به تاخیر نینداختند،به گونه ای که بعضاً  توسط مدیران  شرکت آب منطقه ای مورد سرزنش نیز قرار می گرفتند که دلیل این تاخیر چیست؟

آیا پیماکار ساماندهی در مردادماه اقدام به آزادسازی بستر رودخانه ننمود و آیا  با حضور نیروی انتظامی در محل  و تنظیم صورتجلسه  با حضور معاون محترم فرماندهی نیروی انتظامی استان  و سایر فرماندهان نیروی انتظامی  شهرستان  و شرکت آب منطقه ای  و نیروگاه  و صنف کشاورزی (مدیر طرح ساماندهی رودخانه)مقرر نشد که ظرف 72 ساعت  مصوبه کمیته  ساماندهی  اجرا شود؟ و آیا در متن  آن صورتجلسه از طرف نماینده  شرکت آب منطقه ای  قید نشده است که اقدام اتحادیه تعاونی تولیدروستایی(کشاورزان )  و صنف کشاورزی  در راستای  مصوبات  بوده  و تمام مراحل  قانونی  آن  طی شده است  و کاملاً قانونی بوده است؟

آیا پس از آن با حضور مدیر نیروگاه در جلسه ۷۶ ام کمیته ساماندهی رودخانه(نهم مرداد ۹۶)،مقرر نشد  که پیمانکار  ساماندهی  رودخانه نسبت به اجرای طرح مطابق مصوبات کمیته ساماندهی اقدام نماید؟و احکام صادره توسط دادگاه نیز اجرا شود؟

آیا در این راستا  همچنان  نیروگاه  مقاومت ننمود  تا اینکه  چندین  مرتبه  تجمع کشاورزان  را به دنبال داشت  و هر بار با حضور مقامات انتظامی و آب منطقه ای و صنف کشاورزی  صورتجلسات را تنظیم  ننمودند؟ و در هر کدام زمان اجرا تعیین نکردند؟  که هیچکدام  از آنها  توسط  نیروگاه  و شرکت آب منطقه ای رعایت نشد؟

آیا شورای تامین شهرستان اصفهان ماموریت تحقیق را  به مدیریت جهاد کشاورزی محول ننمود  و این مدیریت  نیز  پس  از انجام  تحقیقات لازم  در گزارش خود،صحت ادعاهای  فوق را تایید  ننمود؟

آیا برای آخرین بار در کمیته ساماندهی رودخانه  روز دوشنبه  مورخ 30/10/1398 مجدداً به پیمانکار  ساماندهی تکلیف  نشد که  نسبت آزادسازی بستر رودخانه مطابق طرح اقدام نماید؟

آیا دادستان محترم  و معاونین ایشان در تابستان  امسال در محل نیروگاه حاضر نشدند  و به مدیر نیروگاه و آب منطقه ای  تاکید نکردند که چنانچه ظرف یک ماه  نسبت  به اجرای  تعهدات  قانونی خود و رفع  مزاحمت  های  تشخیصی  شرکت آب منطقه ای ، اقدام نکنند با مدیران خاطی و قاصر برخورد خواهند کرد؟

آیا در روز  پنجشنبه مورخ 3/11/98 که پیمانکار برای اجرای طرح،  ماشین آلات  خود را به محل انتقال داد،کارشناس ناظر ساماندهی،نسبت به جانمایی محدوده  50 متر از وسط رودخانه مطابق  مصوبات  کمیته ساماندهی اقدام ننمود؟

آیا جنابعالی  مجاز بودید بر خلاف احکام صادره دادگاه و دستورات قضایی دادستان و مصوبات قبلی کمیته  ساماندهی رودخانه  و اخطاریه های مکرر ارسالی  از طرف خود آب منطقه ای و حتی با امضای شخص جنابعالی  و صورتجلسات تنطیمی  قبلی  با حضور  مدیران نیروگاه و نیروی انتظامی  و آب منطقه ای  و صنف کشاورزی و... و بدون توجه به تشخیص مزاحمتی که خود شرکت آب منطقه ای داده بود و بدون رعایت حقوق حقابه بران پایین دست در خصوص مزاحمت های حریم و بستر رودخانه  که در مواد 36 و44 قانون توزیع عادلانه آب اشاره شده است ،بصورت غیر منتظره  تصمیم جداگانه ای بگیرید؟ و برای اجرا  به نیروگاه ابلاغ کنید؟ و اجازه عملیات کردن در قسمت دیگری  از رودخانه  را به نیروگاه  بدهید؟ و از همه  بدتر حتی به پیمانکار رودخانه(اتحادیه تعاونی تولید) و صنف کشاورزی(مدیرطرح ساماندهی رودخانه)و یا حداقل به کمیته ساماندهی ابلاغ  نکنید؟  تا اینکه مجدداً  کشاورزان در قالب مصوبات  و توافقات  قبلی اقدام نکنند و اتفاقات روز پنجشنبه 3/11/98 پیش نیاید؟

آیا جنابعالی از حساسیت های موجود بخصوص در خصوص  رودخانه و به ویژه  اتفاقاتی که چندین بار  در سال جاری در مورد نیروگاه پیش آمده است،مطلع نبودید؟

آیا عملکرد شما در برابر رفع تصرفات و تعرض های نیروگاه  که تحت مدیریت وزارت نیرو می باشد با برخوردتان در مقابل  رفع  تصرفات خیریه همدانیان (حوزه علمیه )،اردوگاه شهدای درچه(سپاه)،قلعه سرشیر،هلال احمر،شهرداری ها،کشاورزان و دامداران  که بستر را در اختیار  داشتند،مشابه بود؟ یا اینکه کشاورزان که در مورد آنها اقدام می کردند، موجب شادمانی شما و تحسین ایشان  می شد و حتی  در بعضی موارد که دیر می شد ،ناراحتی هایی هم بروز  می دادید؟آیا  این برخورد  تبعیض آمیز  در راستای رسالت سازمانی شما است یا دلیل  دیگری  دارد؟

آیا شما که دبیر کارگروه سازگاری با کم آبی استان  و مسئول پیگیری  مصوبات این کارگروه هستید  و می دانید  که ساماندهی رودخانه اولویت  اول مصوبات  استان می باشد،باید از حدود 80 جلسه کمیته ساماندهی فقط در دو جلسه آن شرکت  کنید و بخصوص در این مورد خاص بدون حضور در جلسه کمیته ساماندهی اقدامی می کردید؟

در پایان یادآور می شویم  زمانی که  وزیر نیرو و معاونین و مشاورین  ایشان با هماهنگی استاندار وقت اصفهان تصمیم به عزل  جنابعالی گرفته  و فراخوان  انتخاب مدیر جایگزین شما را دادند  و معاونین  و مدیران تحت امر و منصوب جنابتان ،در ثبت  نام برای  تصدی کرسی شما  از همدیگر سبقت می گرفتند،کشاورزان  به سبب صداقتی که در حضرتعالی  دیدند، علیرغم گله مندی  استاندار و وزیر نیرو با تنظیم  طومار ها و مکاتبات  و برگزاری  جلسات متعدد  و حتی تهدید و ارعاب ،از شما حمایت کرده و مانع از  برکناری جنابعالی شدند،لیکن عملکرد شما در  مبحث ساماندهی و پیگیری گزینشی  اجرای مصوبات  شورای عالی آب  و شورای هماهنگی زاینده رود و شورای تامین استان  و کارگروه سازگاری با کم آبی  استان  و همچنین بی احترامی  به گروه ساماندهی  رودخانه و صنف کشاورزی به دلیل عدم حضور در جلسات کمیته ساماندهی  و نقض مصوبات این کمیته  و بی توجهی به ماموریت  هایی که برای  صنف کشاورزی و و کشاورزان و ساماندهی در مصوبات شورای عالی آب و شورای هماهنگی زاینده رود و شورای تامین و کارگروه سازگاری تعریف شده و امتناع  جنابعالی  از امضای قراردادهای  مربوطه در یک سال اخیر  ،بیانگر  این است که  متوجه حساسیت های موجود  نیستید و عملکرد  اشتباهتان باعث شده است .

متاسفانه چندین بار کشاورزان که  آسیب دیده ترین قشر جامعه  از سیاست های وزارت نیرو  هستند با عزیزان دلسوز نیروی انتظامی رودررو شوند و آخرین اتفاق که در اثر بی تدبیری شما در روز پنجشنبه ۳ بهمن در شرف دهه مبارک فجر اتفاق افتاد، مزید بر علت شد و تعجب جدی کشاورزان این است، شما که بخوبی به این فضا اشراف دارید چگونه راضی میشوید با ادامه این تصمیم گیری ها تعدادی از کشاورزان الان در بیمارستان و یا بازداشت و یا متواری باشند؟

 لذا اولاً جامعه کشاورزی که روزی حامی  شما بود،به دلایل فوق حمایت  خود  را  از جنابعالی  برداشته و معتقد است جنابعالی توان اداره  اوضاع فعلی  آب استان را  نداشته  و هرلحظه  ممکن است  به دلیل تصمیمات ناصواب شما،اتفاقی رخ داده  که هزینه جانی برای کشاورزان شریف و هزینه بیشتر برای نظام داشته باشد و از جنابتان تقاضا دارد این مسئولیت را به اهل آن واگذار کنید  و ثانیاً از مقامات محترم  قضایی و سازمان محترم بازرسی و دیگر دوائر نظارتی و امنیتی و نمایندگان محترم مجلس و صنف کشاورزی،  تقاضای رسیدگی به موارد فوق را داریم.از آنجا  که کشاورزان در راستای قوانین مربوطه و همچنین مصوبات شوراهای صدرالذکر و از همه مهمتر بواسطه مسئله شغلی خود لزوماً پیگیر مسائل رودخانه بوده  و هستند و این حضور  نیز ادامه دار می باشد،امید است انشا الله دستگاه ها و مسئولین محترم ،اقدام به موقع و عاجل عنایت فرمایند.

امضا: کشاورزان حوضه زاینده رود.معتمدین حوزه.خبرگان کشاورزی.صنف کشاورزی استان.انجمن حمایت ازکشاورزان استان.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار