کد خبر: 987657
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
شیوا نوروزی
روز سرنوشت‌ساز فوتبال آسیا با اتخاذ موضعی متحد و قاطع قطعاً به سود کشورمان تمام می‌شود؛ چه میزبانی را از چهار تیم ایرانی سلب کنند و لیگ قهرمانان قاره‌کهن از حضور تیم‌های کشورمان محروم شود، چه حق مسلم میزبانی را از چنگ دست‌های پشت پرده دربیاوریم و با عزت و افتخار به مصاف حریفان آسیایی برویم. در هر دو صورت پیروز این نبرد ناجوانمردانه و غیرورزشی ما هستیم؛ مگر اینکه نمایندگان اعزامی‌مان به مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا آن جدیت و کاریزمای مورد انتظار را نداشته باشند و در مواجهه با شیخ سلمان و دارودسته‌اش ضعف نشان دهند.

تصمیم کاملاً سیاسی AFC و گرفتن حق میزبانی از تیم‌های فوتبال کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا چالش جدیدی است که به لطف مدیریت شیخ سلمان بحرینی، یار قدیمی رؤسای پیشین فدراسیون فوتبال، برای ایران به وجود آمده و انتظار ملت این است که تحت هیچ شرایطی در مقابل زورگویی‌ها و فشار‌های سیاسی – فوتبالی سرخم نکنیم. باتوجه به حساس بودن قضیه و اهمیت بالای آن خوشبختانه تا اینجای کار شاهد یک رویکرد متحد، مقتدر و سخت‌گیرانه از سوی مقامات ورزش بوده‌ایم و تأکید مدیران چهار باشگاه کشورمان برای میزبانی در خاک ایران چه در مرحله پلی‌آف و چه در مرحله گروهی مسابقات موجب شد که پس از اصرار کنفدراسیون آسیا بر سلب این حق مسلم، مسئولان همچنان بر کناره‌گیری از رقابت‌ها در جهت حفظ عزت و اعتبار کشورمان تأکید کنند. کوتاه نیامدن در برابر خواسته‌های غیرمنطقی و از همه مهم‌تر نقض‌کننده امنیت و اقتدار ملی موجب شد که آسیایی‌ها حساب کار دست‌شان بیاید و بفهمند که فوتبال کشورمان از حق خود کوتاه نخواهد آمد. ارائه یک بسته پیشنهادی از سوی آسیا دقیقاً به همین دلیل بود.

البته لابی‌های سیاسی مخالفان ایران در مقر AFC آنقدر قوی هستند که حتی در بسته‌های پیشنهادی نیز نفوذ کرده‌اند؛ برگزاری بازی‌های رفت در زمین حریفان آن هم به امید تغییر نظر مسئولان آسیایی درخصوص بازی‌های برگشت و بازی استقلال و شهر خودرو در کشور ثالث در هر دو بازی مرحله پلی آف! کاملاً مشخص است که موضع محکم ما نگرانی آسیایی‌ها را در پی داشته، اما در عین حال نفوذ جریان ضدایرانی مانع از تغییر موضع آن‌ها شده است. به هر صورت ایستادگی در مقابل گرفته شدن حق میزبانی از کشورمان گام محکمی بود در مقابل کشور‌هایی که در قاره آسیا چشم دیدن‌مان را ندارند و برای ضربه زدن به کشورمان از هر طریقی وارد عمل می‌شوند، منتها این بار آن‌ها انتظار چنین واکنشی را نداشتند؛ واکنشی که اگر چند سال پیش در قبال زیاده‌خواهی‌های آل‌سعود نشان داده بودیم جلسه امروزمان در کوالالامپور تا این اندازه مهم نبود. در هر صورت رفتار نمایندگان فوتبال‌مان در این جلسه می‌تواند شرایط را به نفع کشورمان تغییر دهد؛ انتظار می‌رود در وهله اول نمایندگان اعزامی با ارائه اسناد و مدارک مستند ضمن رد ادعا‌های دشمنان یک‌بار دیگر امنیت و آرامش ایران را به رخ آسیایی‌ها بکشند و با جدیت تمام برای گرفتن حق میزبانی چهار تیم ایرانی در لیگ قهرمانان و حضور پرشور آن‌ها در این رقابت‌ها تلاش کنند تا از این طریق بتوانند هشدار‌های لازم را نسبت به غیبت تیم‌های کشورمان و زیر سؤال رفتن اعتبار فوتبال آسیا به مسئولان AFC بدهند، اما اگر شیخ سلمان و هم‌پیمانانش دست از گزافه‌گویی، زیاده‌خواهی و به کرسی نشاندن خواسته کشور‌های عربی برنداشتند، همه ما خواهان این هستیم که آقایان نماینده با تأکید بر حق مسلم میزبانی، انصراف تیم‌های کشورمان را از لیگ قهرمانان اعلام کنند تا افتخار حضور در این لیگ سیاسی بماند، برای کشور‌هایی که دم از فوتبال عاری از سیاست می‌زنند. فراموش نکنیم که پذیرفتن بازی در زمین بی‌طرف جز ذلت و خواری عایدی برای فوتبال و ورزش کشورمان نخواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار