کد خبر: 987650
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
امروز جلسه مهم مدیران باشگاه‌های ایرانی با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره تصمیم سیاسی AFC
مالزی امروز میـــــزبان یک‌جلسه مهم و حیاتی برای فوتبال ایران است، مدیران چهار نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا به کوآلالامپور رفته‌اند تا با مسئولان AFC اتمام حجت کنند و بگویند، آن‌ها یا تصمیم توهین‌آمیزشان را برای گرفتن حق میزبانی از ایران لغو می‌کنند یا تیم‌های ایرانی در نامه‌ای رسماً از حضور در این مسابقات انصراف خواهند داد تا شیخ سلمان و حامیان سعودی‌اش خود دانند و لیگ قهرمانان آسیای‌شان!
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: «کوتاه نمی‌آییم» مدیران تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا می‌گویند این حرف اول و آخرشان درباره حق میزبانی است، به خصوص که پای ادعای واهی ناامنی کشورمان در میان است، ادعایی که محلی از اعراب ندارد و تنها شده یک بهانه تا لابی سعودی-‌صهیونیستی، عقده‌های سیاسی را به زمین ورزش بکشاند تا حق میزبانی از تیم‌های ایرانی در آسیا گرفته شود.

الاکلنگ AFC
در چنین شرایطی کنفدراسیون فوتبال آسیا سه شنبه شب در اقدامی که نشانه‌هایی از کوتاه آمدن داشت، محل برگزاری بازی‌های استقلال و شهرخودرو با حریفانشان را در مرحله پلی آف در زمین بی‌طرف و کشور امارات و قطر تعیین کرد، اما محل برگزاری مسابقات تیم‌های کشورمان در مرحله گروهی را بلاتکلیف گذاشت. این مسئله سبب شد تا گمانه زنی درباره اینکه ممکن است تا AFC در بازی‌های گروهی حق میزبانی را به باشگاه‌های ایرانی برگرداند، بالا بگیرد.

با این حال به گفته کارشناسان اشاره نشدن به محل برگزاری مسابقات باشگاه‌های ایران در مرحله گروهی در برنامه اعلام شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا تضمینی بر دادن حق میزبانی در این مرحله نیست، علاوه بر این، طبق تصمیم جدید AFC تیم‌های استقلال و شهرخودرو نیز باید در مرحله پلی آف با گذشتن از حق میزبانی، در زمین بی‌طرف به مصاف حریفان بروند، تصمیمی که بار دیگر نشان می‌دهد کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنان با یک رویکرد سیاسی به دنبال آلوده کردن ورزش به حب و بغض‌های سیاسی است.

«نه» دوباره به تصمیم سیاسی
در چنین شرایطی همان طور که پیش‌بینی می‌شد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان با پافشاری بر مواضع اولیه‌شان، باز هم تأکید کردند که یا حق میزبانی به همه باشگاه‌های کشورمان برگردانده می‌شود یا هر چهارتیم انصراف می‌دهند. در این راستا دیروز مهدی علی‌نژاد، سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی ساختمان جدید فدراسیون فوتبال در مجموعه ورزشی آزادی، به تصمیم جدید AFC واکنش نشان داد. علی‌نژاد درخصوص معرفی کشور امارات به‌عنوان میزبان دو بازی تیم‌های فوتبال استقلال و شهر خودرو، در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا توسط AFC بار دیگر بر موضع باشگاه‌های ایرانی برای بازی نکردن در کشور بی‌طرف تأکید کرد: «ما در کشور ثالث بازی نمی‌کنیم.»

فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه شهر خودرو هم در گفتگو با خبرگزاری‌ها اینطور به اطلاعیه جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا واکنش نشان داد: «مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا مغز اعتراض ما را نفهمیدند. ما گفتیم فقط در ایران بازی می‌کنیم، آن‌ها اعلام کردند به قطر بروید. دوباره گفتیم در هیچ جای دیگری به جز ایران به میدان نمی‌رویم، رأی داده‌اند که در امارات میزبانی کنید. مشخص است که حرف و مغز اعتراض ما را نفهمیدند.»

حمیداوی در پایان از تداوم ایستادگی مقابل ظلم AFC در حق باشگاه‌های ایرانی صحبت کرد: «در طول سال ۳۲‌میلیون توریست در مشهد داریم که از سرتاسر دنیا و کشور‌های عربی مانند بحرین، کویت و قطر به این شهر مقدس سفر می‌کنند و تاکنون کوچکترین مشکلی نداشتیم. به طور قاطع با تصمیم AFC مخالف هستیم. با وجود اینکه یک باشگاه کاملاً خصوصی هستیم، اما در کنار سه باشگاه دیگر به هیچ وجه به این ظلم و بی‌عدالتی کنفدراسیون فوتبال آسیا تن نخواهیم داد و مقابل این تصمیم ایستادگی می‌کنیم و تمام عواقب آن را نیز می‌پذیریم و به هیچ وجه در کشور دیگر بازی نمی‌کنیم. اگر ما به این رأی تن بدهیم، یک هفته بعد اعلام می‌کنند که تیم ملی ایران هم در زمین ثالث بازی کند و این ظلم‌ها ادامه‌دار خواهد شد. باید یکجا به طور قاطع مقابل این زورگویی‌ها ایستاد.»

جلسه برای گرفتن حق میزبانی
در چنین شرایطی امروز مدیران باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهرخودرو و سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال به عنوان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در کوآلالامپور در جلسه‌ای با دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا، موضع شفاف نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان را به اطلاع AFC می‌رسانند، جلسه‌ای که مسئولان مذاکره‌کننده ایرانی امیدوارند که با دلایل و مدارکی که از واهی بودن ادعای کویتی‌ها ارائه خواهند کرد، کنفدراسیون فوتبال آسیا در تصمیم سیاسی‌اش تجدید نظر کند، به خصوص که با کنار کشیدن باشگاه‌های کشورمان، علاوه بر افت شدید کیفیت مسابقات، کنفدراسیون فوتبال آسیا از حضور پرشور تماشاگران ایرانی که همواره در ارائه گزارش‌های عملکرد این نهاد به فیفا مورد توجه بوده است، محروم خواهد شد.

حمیداوی، مالک باشگاه شهر خودرو به این سؤال که آیا امیدی به شکسته شدن این رأی وجود دارد یا خیر، اینطور پاسخ داد: «ما همیشه امید داریم، اما کمترین هدف‌مان از این سفر این است که صدای مردم ایران را به گوش مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا برسانیم و علاوه بر این ببینیم سر منشأ این بی‌عدالتی و ظلم کجا است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار