جعفرپاشایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: به اذعان اسناد بالادستی کشور آموزش و پرورش نهادی حاکمیتی با ماموریتهای کلان و راهبردی و در واقع فصل مشترک بین مردم و حاکمیت است.
وی افزود: به تناسب چنین نقشی است که اغلب کشورهای توسعه یافته سهم بسیار جدی به حوزه تعلیم و تربیت، پرداختها و میزان سرانه دستگاه تعلیم و تربیت قائل میشوند.
پاشایی اعلام کرد: تحقق اهداف و پیشبرد ماموریتها بدون توجه به تعامل درون و برون سیستمی آموزش و پرورش امکانپذیر نبوده و اگر نتوانیم از ظرفیتها و مشارکتهای مردمی در تعلیم و تربیت استفاده کنیم، این نهاد کارآیی و اثربخشی مطلوبی نخواهد داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی اذعان داشت: بنا به تعریف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در عملیاتی شدن برنامهها و اهداف تعلیم و تربیت 40 دستگاه، نهاد و سازمان به شکل مستقیم دارای جایگاه مشارکت و نقشآفرین هستند و این نهاد به تنهایی قادر به حل مسائل امور آموزش و پرورش نیست.
این مسئول در عین حال بر لزوم استفاده از ظرفیتهای قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استان تاکید کرد.
وی اعلام کرد: در این استان در طول سنوات اخیر در سایه با اهمیت پنداری جایگاه شورا توسط استاندار در همه ادارات آموزش و پرورش به مسوولیت فرمانداران شورای آموزش و پرورش تشکیل میشود و برنامهها و اقدامات لازم را در حوزه تعلیم و تربیت انجام میدهیم.
پاشایی تصریح کرد: با وجود همه محدودیتها وظایف دستگاه آموزش و پرورش استان به طور کامل انجام گرفته و شورای آموزش و پرورش استان در سال 97 تعداد 9 جلسه برگزار کرده که این جلسات 43 مصوبه داشته و 84 درصد مصوبات به مرحله اجرا رسیده است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: در 10 ماه گذشته سال 98 نیز تعداد 7 جلسه شورای آموزش و پرورش استان برگزار شده که تعداد 30 مصوبه داشته و 53 درصد مصوبات اجرایی شدهاند.