کد خبر: 987475
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال در ماه جاری افتتاح می‌شود، گفت: بخشی از منطقه ۲ این آزادراه نیز تا ابتدای سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «فارس»، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس بنیاد مستضعفان صبح دیروز از منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال در آستانه افتتاح است، بازدید کردند. در این مراسم رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: در اوج تحریم به دشمن نشان دادیم که کار‌ها روی زمین نمانده‌است و پروژه‌ها به خوبی پیش می‌رود. قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال در همین ماه به بهره‌برداری می‌رسد ضمن آنکه بخشی از منطقه ۲ نیز تا ابتدای سال ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به بازدید خردادماه امسال از آزادراه تهران ـ شمال گفت: آن زمان ۳۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص دادیم و وعده دادیم بهمن ماه افتتاح می‌شود و امروز زمان تحقق وعده‌های دولت است.

نوبخت ادامه داد: منطقه یک موجب کاهش ۵ /۱ ساعته مسیر تهران به چالوس می‌شود و عمده فعالیت تکمیل این پروژه در منطقه یک در این دولت انجام شد ضمن آنکه کار از شش ماه پیش با تزریق مالی سرعت گرفت. این پروژه از سال ۱۳۷۵ تا همین چند وقت پیش فقط ۱۷ درصد رشد داشت.

وی ارزش امروز منطقه یک را حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان و یک میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: در منطقه ۳ آزادراه هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم، اتصال منطقه ۴ به منطقه ۳ تا اندازه‌ای انجام شود و دستور تخصیص ۸۵ میلیارد تومان برای منطقه ۳ دادیم.

نوبخت تأکید کرد: پروژه ادامه آزادراه همت تا کرج بلافاصله پس از افتتاح منطقه یک آزادراه به بهره‌برداری می‌رسد.

صرفه‌جویی سالانه ۸۴ میلیون لیتر درمصرف بنزین
همچنین رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه این بازدید گفت: تا سال ۹۳ منطقه یک حدود ۱۷ درصد رشد داشت، اما دولت به تعهدات خود عمل کرد و این پروژه پیشرفت مناسبی دارد. ما در منطقه یک حدود ۵ هزار نفر مشغول به کار داشتیم و ۱۷ پیمانکار به کار گرفته‌شد.

پرویز فتاح با اشاره به مزایای اقتصادی و گردشگری تکمیل آزادراه تهران ـ شمال به موضوع صرفه‌جویی سوخت و زمان با افتتاح منطقه یک اشاره کرد و گفت: با استفاده از این آزادراه سالانه ۸۴ میلیون لیتر در مصرف سوخت مردم صرفه‌جویی خواهد شد و افتخار ما این است که مدل جدیدی از راهسازی و استاندارد‌های بین‌المللی در این آزادراه به نمایش گذاشته شد. خط‌کشی و نورپردازی هم انجام می‌شود و هر زمان که دولت تصمیم بگیرد ما آماده افتتاح هستیم.

فتاح ادامه داد: همچنین ۵۰ درصد منطقه ۲ آزادراه نیز تا اوایل سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود و عبور یکطرفه از منطقه ۲ خواهیم داشت، ضمن آنکه از محور چالوس هم کمک می‌گیریم. از امروز پیمانکاران منطقه یک به منطقه ۲ وارد می‌شوند تا کار با سرعت انجام شود.

وی ادامه داد: بنیاد ۵۰ درصد سرمایه‌گذاری در آزادراه را برعهده دارد، دولت هم به تعهدات خود عمل کرده‌است، ضمن آنکه بخشی از سرمایه‌گذاری بنیاد از محل عوارض برمی‌گردد که هر میزان درآمد از این محل به مناطق محروم اختصاص می‌یابد. برای تکمیل ۵۰ درصد منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: بنیاد ۵۰‌درصد تأمین مالی را بر عهده دارد ضمن آنکه برای تهیه سیمان، فولاد و... از تولیدات بنیاد استفاده می‌کنیم. همچنین توافق ما با پیمانکاران به صورت پرداخت نقدی یا ارائه ملک است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار