کد خبر: 987471
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۰
سخنگوی سازمان انتقال خون با تأکید بر لزوم افزایش اهدای خون جوانان بالای ۱۸ سال گفت: در حال حاضر بیشترین اهداکنندگان خون در کشور در سنین ۲۶ تا ۳۵ سال قرار دارند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بشیر حاجی‌بیگی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در سازمان انتقال خون درباره آن بسیار حساسیم بحث مشارکت جوانان است، گفت: از جوانانی که به سن ۱۸ سالگی رسیده‌اند، می‌خواهیم که به صف اهداکنندگان خون بپیوندند. باید توجه کرد جوانانی که به سن ۱۸ سالگی می‌رسند، می‌توانند در کنار اقداماتی، چون دیپلم گرفتن، دریافت گواهینامه اهدای خون را هم آغاز کنند. وی با اشاره به ترکیب سنی اهداکنندگان خون در کشور، اظهار کرد: ۱۷درصد اهداکنندگان خون در کشور افراد دارای سنین ۱۸ تا ۲۵ سالگی هستند. ۳۸درصد از آن‌ها بین سنین ۲۶ تا ۳۵ سالگی قرار دارند، ۲۷ درصد از اهداکنندگان خون در سنین ۳۶ تا ۴۵ سال و ۱۵ درصد از آن‌ها نیز بین ۴۶ تا ۵۵ سال هستند. همچنین ۳ درصد از اهداکنندگان خون در کشور در سنین بین ۵۶ تا ۶۰ سال قرار دارند.

حاجی‌بیگی با بیان اینکه بیشترین اهداکنندگان خون در کشور در سنین ۲۶ تا ۳۵ سال هستند، ادامه داد: باید توجه کرد که مشارکت جوانان یکی از موضوعات مهم در اهدای خون محسوب می‌شود. وی تأکید کرد: افرادی که برای اهدای خون مراجعه می‌کنند باید دو شرط را داشته باشند؛ یکی اینکه سن‌شان بالای ۱۸ سال بوده و دوماً وزن‌شان بالای ۵۰کیلوگرم باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار