کد خبر: 987319
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
راه ۲۰ روستا همچنان قطع است
بعد از وقوع سیل و مشکلاتی که برای مناطق سیل‌زده در استان هرمزگان به وجود آمد، اعلام شد که بازگشایی و بازسازی راه‌ها باید در اولویت اول قرار گیرد زیرا تنها از این طریق است که می‌توان کمک‌ها را به دست مردم سیل‌زده رساند.
سيداحمد هاشمی اشكا
سرويس ايران جوان آنلاين: بشاگرد؛ منطقه‌ای محروم در استان هرمزگان که حدود ۱۰ سال پیش به شهرستان ارتقا یافت. جایی که براساس آخرین سرشماری کشوری ۳۳ هزار نفر جمعیت را در ۲۷۰ روستا جای داده تا معلوم شود روستاهایش چقدر کوچک و کم جمعیت هستند. این منطقه از هرمزگان، یکی از محروم‌ترین نقاط ایران به شمار می‌آید. حدود دو سال پیش سیلی آمد و خسارات زیادی به بشاگرد وارد کرد. هنوز بشاگردی‌ها درگیر گرفتاری‌های آن بودند که طی هفته‌های اخیر دوباره سیل راهش را به این منطقه کج کرد تا نگذارد آب خوش از گلوی این مردم محروم پایین برود. با اینکه نیرو‌های سپاه در حال خدمات‌رسانی به بشاگرد هستند و گروه‌های جهادی هم برای انجام کار‌های عمرانی اعلام آمادگی کرده‌اند، اما هنوز راه ارتباطی ۲۰ روستا قطع است.

بعد از وقوع سیل و مشکلاتی که برای مناطق سیل‌زده در استان هرمزگان به وجود آمد، اعلام شد که بازگشایی و بازسازی راه‌ها باید در اولویت اول قرار گیرد زیرا تنها از این طریق است که می‌توان کمک‌ها را به دست مردم سیل‌زده رساند. بر همین اساس مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با بیان اینکه بازسازی و بازگشایی راه‌های روستایی تنها راه تسهیل و سرعت بخشیدن به امداد رسانی‌هاست و در همین راستا لازم است تجهیزات مهندسی به بشاگرد ارسال شود، گفت: «مواد خوراکی، کنسرو، نان و آرد از جمله اقلام مورد نیاز برای منطقه بشاگرد است که باید هر چه زودتر این نیاز‌های اساسی تأمین شود.»

سرهنگ حبیب‌الله سهرابی با تأکید بر اینکه بازسازی و بازگشایی راه‌های خاکی و روستایی نیاز اول است که به خاطر نبود امکانات مهندسی کافی موجب شده است که امکان بازگشایی راه‌ها میسر نشود، ادامه داد: «لازم است دستگاه‌های مهندسی راه‌سازی و ماشین‌آلات سنگین به منطقه بشاگرد ارسال شوند که در همین راستا با دستور فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان دو دستگاه لودر و کامیون به منطقه اعزام شده است.» وی خاطرنشان کرد: از مشکلات دیگر در مناطق سیل‌زده بشاگرد بحث بیماری مردم است که امروز بالگردی که برای انتقال اقلام امدادی به روستا‌های گافر و پاراپیون بشاگرد رفته بود در برگشت دو خانم باردار را به شهرستان جاسک انتقال داد و قطعاً این مشکلات در روستا‌های دیگر هم وجود دارد.

سپاه دانش‌آموزان را به مرکز شهر برد
نزدیک به ۰۱ روز از وقوع سیل در استان هرمزگان می‌گذرد و با وجود اینکه سپاه در حال امدادرسانی مستمر به این مناطق است، اما مشکلات ناشی از سیل در شهرستان بشاگرد همچنان تداوم دارد و راه ارتباطی ۰۲ روستا هنوز قطع است. روز گذشته به همت قرارگاه محرومیت‌زدایی مدینه منوره نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مردم شهرستان میناب ۰۰۷ بسته مواد غذایی شامل نان، آرد، کنسرو و حبوبات میان خانواده‌های سیل‌زده این شهرستان توزیع شد.

این بسته‌ها با توجه به صعب‌العبور بودن مناطق و جاده‌ها توسط ۰۱ دستگاه خودروی دوکابین و یک کامیون سپاه بشاگرد به منطقه ارسال شد. با تمام تلاش‌های صورت‌گرفته از سوی نیرو‌های جهادی سپاه، اما همچنان راه ارتباطی بیش از ۰۲ روستا مسدود است و امکان تردد حتی با خودرو کمک‌دار هم وجود ندارد. ناگفته نماند، تعدادی از دانش‌آموزان این مناطق سیل‌زده که بیش از یک هفته از کلاس درس دور مانده‌اند نیز توسط سپاه به مرکز شهرستان منتقل شدند. در مورد بشاگرد حرف زیاد است. بشاگرد محروم است و در حالت عادی با کمبود آب دست و پنجه نرم کرده و جوانانش با بیکاری روزگار سپری می‌کنند. روستا‌های این منطقه فاقد جاده آسفالت هستند و خانه‌های اکثر روستاییان کپری بوده و به دلیل بعد مسافت و نبود جاده هموار امکان حمل مصالح و ساخت خانه به سختی امکانپذیر است. بچه‌های این منطقه به دلیل ضعف شدید بهداشت و درمان و مصرف آب‌های آلوده با انواع بیماری‌های عفونی و کلیوی دست به گریبانند. آموزش و پرورش در این مناطق بسیار ضعیف است و بیشتر دختران تنها تا کلاس ششم امکان ادامه تحصیل دارند. کودکان بیشتر روستا‌های بشاگرد به دلیل فقر مالی خانواده دچار سوء تغذیه بوده و زنان از آغاز دوره بارداری تا زایمان به دلیل نبود مرکز درمانی دوره سخت و خطرناکی را طی می‌کنند. حالا این هموطنان گرفتار سیل و خسارات ناشی از آن شده‌اند و بیش از هر زمان دیگری نیازمند کمک و یاری دیگر هموطنان هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار