کد خبر: 987290
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
مسئول اداره آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، اظهارات مربوط به آلایندگی معدن طلای اندریان را رد کرد.

مهدی اوجاقی  با  اشاره به انتشار خبری مبنی بر بر بالا بودن میزان سیانید در آزمایش های انجام شده در معدن طلای اندریان گفت: آمار ارایه شده در این باره از سوی رییس مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان شرقی به دور از واقعیت است؛ علاوه بر اداره کل حفاظت محیط زیست استان، جهت صحت سنجی در آزمایشگاه های معتمد و همچنین توسط اساتید زمین شناسی دانشگاه تبریز نیز مجددا تحقیقاتی انجام شد که همه نتایج بر هم نزدیک و منطبق بوده و تاکنون آلایندگی بالاتر از حد مجاز را در معدن نشان نمی دهد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت اصل صداقت در اظهارنظرهای کارشناسی اضافه کرد: انتظار می‌رود کارشناسان به جای حاشیه سازی و کلی گویی در رسانه ها ، مطالب فنی و علمی را در یک جلسه تخصصی و کارشناسی بحث و بررسی کند تا موارد روشنگری شوند.

دکتر احمد بایبوردی، رییس مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان شرقی در روزهای گذشته اعلام کرده بود که حداقل میزان سیانید آب معدن طلای اندریان، پنج برابر حد مجاز است.

البته دکتر بایبوردی امروز در گفت و گو با روابط عمومی مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد که آمار و ارقام منتشر شده از زبان وی درباره آلایندگی معدن طلای اندریان مربوط به تحقیقات قبلی بوده و آزمایش های جدید انجام شده توسط محققان دانشگاه تبریز حاکی از آلاینده نبودن فعالیت های این معدن در زمان حاضر است.

وی همچنین اعلام کرد که اظهارات وی درباره فعالیت های معدن طلای اندریان در مقام یک کارشناس و نه رییس مرکز تحقیقات کشاورزی انجام  شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر