کد خبر: 987288
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‎شرقی از جذب ۸۸.۴ درصد از اعتبارات خط اعتباری مکانیزاسیون در استان به مبلغ ۷۲۴ میلیارد ریال خبرداد.

اکبر فتحی  در جلسه شورای مدیران که با حضور معاونین، مدیران ستادی و مدیران شهرستان در محل مجتمع فرهنگی رفاهی شهید کسایی تبریز اظهارکرد: با توجه به ازدیاد متقاضیان ادوات و ماشین آلات کشاورزی، بایستی در زمان مناسب به درخواست های متقاضیان تراکتور و سایر ادوات کشاورزی پس از رفع موانع و مشکلات احتمالی جواب مثبت داده شود.

وی افزود: حذف بوروکراسی های زائد در بخش کشاورزی استان منجر به سرمایه گذاری بیشتر، بهتر و سریع تر در این بخش خواهد شد و در نهایت به توسعه و پیشرفت روزافزون استان آذربایجان شرقی کمک می کند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به کشت کلزا در برخی از شهرستانهای استان گفت: ما به عنوان متولیان بخش کشاورزی استان مکلفیم تا با بازدیدهای مداوم از مزارع کلزا، ارائه راهنمایی و آموزش های لازم در خصوص مراقبت و محافظت از مزارع به کشاورزان در برابر سرمازدگی و سایر مخاطرات طبیعی، اطلاع رسانی به موقع به مراجع ذیصلاح در صورت وقوع حوادث و تامین سوخت لازم برای واحدهای تولیدی در راستای بهبود و مراقبت بهینه و ساماندهی واحدهای تولیدی کشاورزی گام برداریم.

وی پایش و رصد واحدهای تولیدی کشاورزی اعم از گلخانه ها، واحدهای دامپروری، مرغداری و زنبورداری را ضروری و تنظیم و تدوین تقویم زمانی مناسب برای مراقبت های بموقع از این واحدها و افزایش تولید حیاتی دانست.

فتحی با اشاره به رسیدن فصل چالکود تاکید کرد: تغذیه باغات در زمان مناسب، تاثیر مطلوبی در افزایش متوسط عملکرد در واحد سطح دارد، این مهم در باغات می تواند با هدایت و راهنمایی های فنی مهندسی توسط کارشناسان پهنه و کارشناسان بخش خصوصی که در قالب مراکز خدمات غیردولتی، شرکتهای خدمات فنی مهندسی یا در قالب کلنیک های گیاه پزشکی نمود یافته و مشغول فعالیت می باشند به نحو احسن انجام شود.

دولت با ارائه تسهیلات در قالب هفت خط اعتباری برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ درصدد سرعت بخشی به نوسازی تجهیزات و ادوات و ارتقای ضریب مکانیزاسیون در این بخش است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر