کد خبر: 987249
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: واحد OPU بخش نگهداری و مراقبت بیماران مرگ مغزی در ساختمان جدیدالتاسیس مرکز ترومای اردبیل راه‌‌‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، قدرت اخوان‌اکبری در مراسم تقدیر بازرسین واحد فراهم‌آوری اعضاء و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت:  این بخش مجهز با داشتن آی‌سی‌یو اختصاصی در افزایش کیفیت مراقبت‌‌ها و کاهش زمان رضایت‌‌گیری و اعزام بیماران مرگ مغزی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی افزود: مراقبت از بیماران مرگ‌مغزی و اهدای عضوکاری ارزشمند، دارای ابعاد معنوی و نیز طاقت‌فرسا و پیچیده است و این مهم نیازمند داشتن بنیه علمی و توانمندی‌‌های خاص بوده و در همین راستا تیم‌‌های تشخیص و تایید و رضایت‌‌گیری دانشگاه اردبیل از توانمندترین تیم‌‌های کشور می‌‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به کسب رتبه نخست استان اردبیل در اهدای عضو بیان کرد: از کل موارد شناسایی شده با سطح هوشیاری زیر 6 تعداد 195 بیمار با تشخیص‌‌های مختلف تعداد 51 مورد بیماران مرگ مغزی بوده است که با توجه به نتایج آزمایشات و بررسی‌های متعدد از این تعداد 34 مورد می‌توانستند اهداکننده  عضو پیوندی باشند که اعضای سالم 12 بیمار با عدم رضایت خانواده‌ها برای اهدا مواجه بودیم.

اخوان اکبری تصریح کرد: تاکنون اعضای 22 نفر مرگ‌مغزی در استان با رضایت خانواده آنها به بیماران نیازمند اهدا شده است که با توجه به شاخصه‌‌های موجود در استان برای 2 سال پی‌درپی رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغری و اهدای عضو در کشور را بدست آورده است.

وی تعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان واحد اردبیل و اقدامات دانشگاه در تامین زیرساخت‌‌ها را مناسب دانست و گفت: ما در اردبیل از متخصصان و پرسنل متبحری در واحد فراهم‌‌آوری برخوردار هستیم و این امتیازی مثبت برای دانشگاه و بسترساز تعامل مناسب با خانواده‌‌های داوطلب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از آغاز عملیات فاز نخست بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل خبر داد و افزود: در جریان سفر رییس‌جمهوری و هیات دولت به اردبیل یک‌‌هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای سه‌پروژه بزرگ بیمارستانی این استان اختصاص یافت که 500 میلیارد ریال از این اعتبار برای آغاز عملیات فاز نخست بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل در نظر گرفت شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر