کد خبر: 987175
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸
سرویس بین‌الملل جوان آنلاین: در شرایطی که در عراق توافق نسبی در زمینه انتخاب نخست‌وزیر به دست آمده، موج اعتراضات خشونت‌بار در قالب اقداماتی مانند به آتش کشیدن دفتر دادستان نجف در این کشور شدت گرفته است.
 
پس از چندین هفته بی‌ثباتی در عراق و همزمان با پایان ضرب‌الاجل یک هفته‌ای معترضان به مقامات این کشور جهت تعیین نخست‌وزیر مستقل، نمایندگان عراقی از توافق اولیه برای تعیین نخست‌وزیر جدید خبر دادند و انتظار می‌رود که در روز‌های پیش رو، نامزد تصدی این سمت معرفی شود.
 
روزنامه الصباح به نقل از ریاض المسعودی، نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق نوشت: «گروه‌های سیاسی به این نتیجه رسیده‌اند که باید شخصیتی را انتخاب کنند که متناسب با برهه کنونی باشد نه متناسب با خواسته‌های احزاب سیاسی. در نتیجه از مرحله رکود سیاسی به مرحله فعالیت ملی و جدی برای انتخاب شخصیتی مستقل وارد شده‌اند که رهبری مرحله انتقالی را بدون مشکلات و موانع برعهده داشته باشد.» وی افزود: «احتمالاً روز‌های آینده شاهد انتخاب نخست‌وزیری براساس خواسته‌ها و شروط مردم و مرجعیت باشیم. مرحله انتقالی با یک توافق سیاسی همراه خواهد بود.»

با این حال، شهر‌های مختلف عراق عرصه حضور مجدد معترضان و نیرو‌های امنیتی شده است و در شهر‌های بغداد، نجف، کربلا، کوت، ناصریه و دیوانیه موج اعتراض‌ها شدت گرفته و همزمان در استان‌های جنوبی نیز فراخوان برگزاری موج تازه اعتصابات سراسری داده شده است. شبکه خبری سومریه‌نیوز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که روز یک شنبه اوضاع در میدان الطیران بغداد ملتهب شد و تعدادی از تظاهرات‌کنندگان با آتش زدن لاستیک خودرو، میدان را مسدود کردند.

دفتر دادستان نجف به آتش کشیده شد

یک مقام امنیتی در نجف که به نام وی اشاره نشده است هم گفت که افراد ناشناس و خشونت‌طلب دفتر «عدنان الرزفی» در منطقه «کوفه» در استان نجف را به آتش کشیدند. پیش‌تر نیز افراد خشونت‌طلب در شهر نجف اشرف مقر «کتائب حزب‌الله» عراق را به آتش کشیده بودند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار