کد خبر: 987146
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
سرويس ايران جوان آنلاين: در سال‌جاری هشت پروژه آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان در حال اجراست.
سیدمسعود حسینی فرماندار شهرستان باشت با اشاره به اجرای هشت پروژه آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان گفت: این پروژه‌ها بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در آینده نزدیک عملیات اجرایی چند پروژه دیگر آغاز می‌شود.
وی افزود:، چون بارش‌ها در سطح شهرستان به صورت سیل آساست و خساراتی را به زیر ساخت‌ها و اراضی کشاورزی شهرستان وارد می‌کند این پروژه‌ها در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری تعریف شده تا از تخریب اراضی کشاورزی و زیرساخت‌ها جلوگیری شود و همچنین با ذخیره‌سازی آب بتوانیم در مواقع کم آبی از آب‌های ذخیره شده استفاده کنیم.
فرماندار شهرستان باشت خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین این تعداد پروژه سد «ده‌بزرگ» است که با بهره‌برداری از آن می‌توانیم از فرسایش خاک و تخریب اراضی کشاورزی و زیر ساخت‌ها جلوگیری کرد. این سد می‌تواند هنگام باران‌های شدید و سیل آسا از تخریب پل شوش که در مسیر محور باشت به بابامیدان قرار دارد، جلوگیری کند.
حسینی افزود: این سد سالانه ۵/ ۱ میلیون متر مکعب مهار سیلاب دارد، با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان عملیات اجرایی آن از ابتدای سال ۹۸ آغاز شده که هم اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.
گفتنی است که سد «آب‌ده‌گاه» باشت دارای حجم سازه ۴ هزار متری، عملیات خاک‌برداری و خاکریزی ۱۰۰ هزار متر مکعب بوده که جهت مهار آب‌های فصلی و سیلاب تغذیه مصنوعی و افزایش نفوذ آب به سفره‌های زیرزمینی با ارتفاع ۱۵ متر از ابتدای سال ۹۸ آغاز شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار