کد خبر: 987108
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
لایحه ۳۵۸۰ میلیاردتومانی بودجه سال ۹۹شهرداری تبریز در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهرتبریز، تقدیم شورا شد.

ایرج شهین باهر شهردار تبریزدر جلسه شورای شهر تبریز اظهار داشت: با لطف خداوند و تلاش همکاران شهرداری‌ تبریز بودجه سال ۹۹ نوشته شده و در این زمینه روند اقتصادی ۱۰ سال گذشته را بررسی و بودجه ۹۹ را تهیه کرده‌ایم.

شهردار تبریز با بیان اینکه برنامه‌‌های راهبردی شورا و اسناد بالادستی مبنای بودجه است، گفت: در تنطیم بودجه سال ۹۹ سعی شده جوابگوی نیازهای شهروندان باشیم.

وی گفت: طی ۷ سال گذشته به اندازه بودجه ۹۸ تحقق بودجه نداشتیم که از همکاری اعضای شورای شهر در این زمینه تشکر می‌کنیم.

شهین‌باهر اضافه کرد: حذف پروژه‌های غیرضروری، مدیریت کاهش هزینه‌های جاری، توجه به خطوط یک و دو قطار شهری،  اختصاص بودجه ویژه برای مترو، توجه به مدیریت محله‌ محوری و خدمات محله‌ای، کاهش سهم درآمد از کد تغییر کاربری که سال های گذشته قسمت قابل توجهی از درآمدهای شهرداری که از این جهت تامین می‌شد و ۹۰ درصد آن از جهت تغییر کاربری فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گرفت از جمله موارد مورد توجه در بودجه بشمار می‌رود.

شهردار تبریز ادامه داد: از نظارت شهروندان در بودجه‌بندی استفاده شده و تلاش شده سهم فضای سبز در بودجه افزایش یافته و هدف از آن گسترش فضای سبز شهر است.

شهین‌باهر با اشاره به اینکه برنامه بودجه یک‌ ساله بخشی از برنامه پنج ساله و منطبق برآن است، تاکید کرد: سعی شده بدون مطالعه پروژه‌ای شروع نشود.

وی گفت:  سعی کرده‌ایم اتفاقات دو سال گذشته را مقایسه و برای سال ۹۹ برنامه‌ریزی کنیم.

شهردار تبریز در گزارش خود اظهار داشت: در سال ۹۷ درآمد مناطق و مرکز در ۹ ماهه نخست سال ۱۰۷۲ میلیارد تومان و سازمان‌های وابسته ۴۵۹ میلیارد بود که در جمع ۱۵۳۱ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ نیز درآمد مناطق و مرکز ۱۲۴۱ میلیارد تومان و سازمان‌های وابسته ۶۶۹ میلیاردتومان بود که در جمع ۱۹۱۰ میلیاردتومان بوده است.

شهین‌باهر گفت: در سال ۹۹  حدود ۳۴درصد افزایش بودجه عمرانی نسبت به سال ۹۹ در نظر گرفته شده است.

وی مبلغ کل تحقق بودجه سال ۹۸ شهرداری تبریز را ۲۱۱۰ میلیاردتومان عنوان کرد  و تصریح کرد: کل بودجه سال ۹۹ شهرداری تبریز ۳۵۸۰ میلیاردتومان پیش‌بینی می‌شود که با ارقام تکراری ۴۷۳۸ میلیارد می‌شود.

شهردار تبریز افزایش هزینه‌های نگهداری زیرساخت‌های شهری، رکود اقتصادی و تورم غیرمتعارف هزینه‌های عمرانی، کاهش کمک‌ دولت به شهرداری‌ها، عدم تناسب درآمدی با هزینه‌های مدیریت شهری، رکود بازار مسکن، ابلاغ افزایش هزینه‌های جاری بیش از پیش‌بینی، عدم توازن وظایف شهرداری با ماموریت‌‌های محوله را از عمده چالش‌های شهرداری تبریز در سال آینده دانست و گفت: سعی‌ خواهیم‌ کرد بهترین عملکرد را در سال ۹۹ داشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر