کد خبر: 987004
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵
بسیج دانشجویی ۲۷۰ دانشگاه کشور طی نامه‌ای از رویکرد انقلابی شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزد‌های انتخابات مجلس حمایت و تلاش جهت تضعیف جایگاه این نهاد قانونی را محکوم کردند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش فارس، ۲۷۰ دفتر بسیج دانشجویی از سراسر کشور طی نامه‌ای به آیت‌الله جنتی از رویکرد انقلابی شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزد‌های یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی حمایت و تلاش جهت تضعیف جایگاه این نهاد قانونی را محکوم کردند.

در این نامه خطاب به آیت‌الله جنتی آمده است: در روز‌های اخیر و پس از اعلام صلاحیت نامزد‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد رفتار‌ها و اظهارنظر‌های تکراری و نخ نما شدۀ برخی بودیم که همچون گذشته به بهانۀ عدم احراز صلاحیت برخی افراد معلوم‌الحال به دنبال تضعیف جایگاه قانونی و کارآمد شورای نگهبان در انتخابات هستند. بدون شک مصلحت سنجی‌های غلط و محافظه کاری در بررسی صلاحیت نامزد‌های انتخاباتی نقطۀ انحراف و به حاشیه رفتن نهاد مقدس شورای نگهبان خواهد بود که بنا بر قانون اساسی عهده دار نظارت استصوابی است که شامل تمام مراحل اجرایی انتخابات از جمله تأیید یا عدم احراز صلاحیت نامزد‌ها می‌شود.

کفایت سیاسی، سلامت اقتصادی و اخلاقی و... اصول اساسی است که باید خط قرمز این شورا در بررسی صلاحیت‌ها باشد و ملاحظۀ هیچ جریان سیاسی و فشار و رانت هیچ صاحب قدرت و ثروتی نباید کوچک‌ترین خللی در سرسختی شورای نگهبان نسبت به رعایت معیار‌های مذکور جهت احراز صلاحیت نامزد‌ها وارد نماید.

این نامه می‌افزاید: اعلام نتایج اولیه بررسی صلاحیت نامزد‌های انتخابات آینده حاکی از رویکرد انقلابی و قاطع شورای نگهبان در ایجاد ممانعت از حضور افرادی بود که در گذشتۀ خویش مبتلا به فساد‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی و اخلاقی و در آشکار و نهان مشغول به ضدیت و تقابل با اصول اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند. رویکردی که لازم است تحت تأثیر فشار‌های صاحبان قدرت و ثروت، برخی مشهورین و مسئولین صاحب تریبون و افراد بی‌اطلاع از روند نظارت استصوابی خدشه‌ای بر آن وارد نشود. چند تأیید صلاحیت برخی افراد معلوم الحال پس از عدم احراز صلاحیت توسط هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات که اسناد متقن فساد‌های اقتصادی آنان در اختیار شورای نگهبان است مایۀ نگرانی دلسوزان و امید بدخواهان برای تحمیل رأی خویش بر این شورا شده است.

در آخر بسیجیان حضرت روح‌الله حمایت قاطعانه خویش را از رویکرد انقلابی شورای نگهبان اعلام نموده و این شورا را از تأثیر پذیری در برابر فشار‌ها و مبتلا شدن به محافظه‌کاری و مصلحت سنجی در پیگیری وظیفه قانونی خود مبنی بر نظارت بر انتخابات در تمامی مراحل بر حذر می‌دارند. حتی سردمداری برخی مقامات در هجمه‌ها علیه این شورا که ضعف تدبیرشان و تیغ ناکارآمدی‌شان زخم‌هایی عمیق بر این مردم وارد نموده است و حیات سیاسی خویش را در حاشیه‌سازی می‌بینند نباید باعث شود که از حق مردم مبنی بر ممانعت از حضور افراد ضد نظام و ضدانقلاب و دارای کارنامه سیاه در فساد و لابی‌گری و رانت ذره‌ای کوتاهی صورت بپذیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار