کد خبر: 986947
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
اگر نقش او محدود به دولت بوش بود که اکنون به تاریخ پیوسته است، ولی نکته اینجاست که او اکنون وارد حلقه ترامپ شده است و به عنوان معمار جنگ علیه ایران وارد کارزار شده است و او، به گفته بلومبرگ، کسی است که ترامپ را برای از میان برداشتن «سردار سلیمانی» متقاعد کرده بود.
سرویس بین‌الملل جوان آنلاین: دکتر سید جواد میری، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در کانال تلگرامی خود نوشت:
 
دیوید ورمسر (David Wurmser) فردی کلیدی در بازسازی نقشه خاورمیانه در آمریکا است. او معمار جنگ آمریکا علیه عراق در دولت جرج بوش دوم بود. او مشاور دیک چِینی (معاون بوش) در حوزه مسائل خاورمیانه بود. او یک نو-محافظه کار است. البته این‌ها فی نفسه مهم نبود اگر نقش او محدود به دولت بوش بود که اکنون به تاریخ پیوسته است، ولی نکته اینجاست که او اکنون وارد حلقه ترامپ شده است و به عنوان معمار جنگ علیه ایران وارد کارزار شده است و او، به گفته بلومبرگ، کسی است که ترامپ را برای از میان برداشتن «سردار سلیمانی» متقاعد کرده بود.
 
توصیه می‌کنم به وزارت امور خارجه ایران و مشاوران روابط خارجه بیت که کتاب‌های ورمسر را ترجمه کنند و در کلاس‌های روابط بین الملل تدریس کنند. ورمسر دارای دکترا در روابط بین الملل است و در خدمت «آیپک» و در اندیشکده‌های مرتبط با مسائل خاورمیانه مشغول به برنامه ریزی‌های درازمدت برای ایران است. از او بیشتر خواهیم شنید در آینده نه چندان دور.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
1
1
ورمسر یک حیوان تمام عیار است
حقدوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
0
0
امریکا 40سال در ارزوی سلطه دوباره به ایران با هزاران فرد و موسسه مثل این اقا و حتا نخبگان کشور های دیگر با بودجه های نجومی و علوم و دانش روز به اظافه تمامی علوم و دانش مکر و حیله و توطئه و رسانه و تبلیقات ماهواره و اینترنت و روشهای غیر انسانی و غیر اخلاقی و جنایتکارانه در حال نقشه و طراحی علیه ایران بوده و فکر میکنم تا امروز هزاران طرح و نقشه با بودجه های فوق نجومی علیه ایران و دیگر کشورها به کار برده شده و ما هم شاهد بودیم در عین اینکه خسارت خوردیم اما تمام طرح های انان یکی پشت دیگری شکست خورده که فکر میکنم چنتا علت داشته ، یکی اینکه همین طراحان در نقشه هایشان دچار نوعی توهم و غرور کاذب هستند و بیش از حد خود را بالا و برتر میگیرند که فکر میکنم مثل همین ترامپ خودشان هم به نوعی تحت تاثیر تبلیقات و پروپاگاندای امپراطوری رسانه ای خود قرار گرفتند و توان شناسایی و پیش بینی ضعف ها و محدودیتهای خود و وقایع غیر منتظره در مسیر نقشه خود را ندارند و نمیتوانند احتمالات و اتفاقات را درست پیش بینی کنند ، دوم شناخت و اطلاعات انان نسبت به مردم و جامعه و کشور و نوع حالات و عادات و روحیات و واکنش ها اشتباه است ، سوم توان ایرانی ها را شناخت و تقابل با نقشه های انان ناچیز میدانند در صورتی که خیلی از سناریو های انان حتا قبل از پیاده شدن توسط ایران پیشبینی میشود ، چهارم نوع برخورد و واکنش و حمایت و کمک و تقابل کشورهای دیگر که از تضعیف و یا فروپاشی یا جنگ با ایران خسارت خواهند خورد نمیتوانند محاسبه کنند یا خنثی کنند و حتا نمیدانند که انها چطور عمل و اقدام میکنند و پنجم که از همه مهمتره حتا جاهایی که ازین مراحل عبور میکنند و فکر میکنند در حال پیروزی هستند با یک اقدام اشتباه و احمقانه بزرگ توسط خوشان یا عواملشان هرچه رشته کردند پنبه شده و برعکس به ضرر خودشان میشود و این همان جاییست که خدا بارها به کمک ایرانیان اومده و اگه یکم توجه داشته باشی به وضوح میتونی ببینی کی و کجا و چگونه خدا تو دقیقه نود ی گل به نفع ایران زده و همه چی وارونه شده
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار