کد خبر: 986668
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین:
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: کارگاه دارقالی کتیبه ابریشمی اذن دخول حرم امام حسین (ع) راه اندازی وتوسط بانوان قزوینی بافته می‌شود.
جوان آنلاین / حامد کبودوند مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین درنشست خبری باخبرنگاران اظهارداشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات یک مجموعه مردم نهاد است که نسبت به ساماندهی و جمع آوری نذورات و کمک‌های مردمی جهت توسعه حرم‌های مطهراهل بیت (ع) اقدام می‌کند.

وی افزود: این ستاد همچنین در زمینه ساماندهی و اعزام خادمان افتخاری جهت فعالیت درحرم‌های اهل بیت (ع) اقدام کرده و نسبت به هماهنگی و برنامه‌ریزی برای ایام اربعین و موکب‌های حسینی ماموریت ویژه دارد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین تصریح کرد: درسال‌های اخیرفضای اقتصادی جامعه با فراز و فرود‌هایی مواجه شده است که این امرماموریت ستاد را تغییر داده است وستاد فعالیت خود را در قالب جمع‌آوری کالا و نذورات غیرنقدی متمرکزکرده است.
 
کبودوندعنوان کرد: ماموریت جدید ما تمرکز برجمع آوری نذورات غیرنقدی و کالا است و ضرورت داشت که اطلاعات رسانی‌ای دراین زمینه انجام شود.

ستاد عتبات عالیات استان حائررتبه برترشد

کبودوند گفت: استان قزوین بعد از ۱۴ سال فعالیت، طبق ارزیابی ستاد بازسازی عتبات عالیات مرکز درعملکرد سال ۹۷ حائزرتبه برترشده است.

وی تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ۱۲۲ درصد تحقق وعده‌های استانی را داشته به طوریکه میزان جمع آوری نذورات نقدی و غیرنقدی درسال ۹۷ خوشبختانه ۱۲۲ درصد محقق شده است.

وی افزود: ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تعهد سال ۹۷ ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوده که با همت بالای مردم کریم و ولایت مداراستان قزوین به میزان ۱۲۲ درصد تحقق یافته است.

کبودوند همچنین تصریح کرد: نذورات جمع آوری شده شامل نذورات خُرد و کلان است، به گونه‌ای که نذورات از ۱۰۰۰ هزارتومان تا اهدای زمین‌هایی با ارزش میلیاردی است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در شهر‌های آبگرم، آوج، کوهین و قزوین زمین‌هایی از سوی خیرین اهدا شده که ارزش آن‌ها بیش از ۳ میلیارد تومان بوده است که این اراضی مستقیما از سوی مالکین به ستاد بازسازی عتبات عالیات اهدا شده و بعد از ارزشیابی از سوی کارشناس رسمی دادگستری تبدیل به احسن شده و متناسب با نیت واقف در حرم مربوطه هزینه شده است.
 

کارگاه بافت فرش ابریشم حرم امام حسین (ع) درچهار انبیاء قزوین دایر می‌شود
 
فرش کتیبه اذن دخول حرم امام حسین (ع) در قزوین بافته می‌شود/ مواکب حسینی به کمک سیل زدگان خواهند رفت

وی درادامه از بافت فرش کتیبه ابریشمی اذن دخول حرم امام حسین (ع) توسط بانوان قزوینی خبرداد و گفت: عده‌ای از بانوان آبیکی استان قزوین نذر کردند که یک فرش ابریشم دراندازه ۲ در ۲ ونیم متر به عنوان کتیبه ورودی (اذن دخول) حرم امام حسین (ع) ببافند.

کبودوند بیان کرد: از تاریخ ۲۹ دی ماه کارگاه بافت فرش ابریشم حرم امام حسین (ع) درحسینیه بقعه متبرکه چهار انبیاء قزوین برپا خواهد شد واین فرش اکنون با پیشرفت ۲۰ درصدی درشهرآبیک درحال بافت است واز روز ۲۹ دی ماه دربقعه متبرکه چهارانبیاء بافته خواهدشد وبانوان آشنا به کاربافندگی که تمایل دارند دربافت این فرش به هراندازه که میخواهند مشارکت داشته باشند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: مواد اولیه این فرش تهیه شده و کسانیکه که می‌خواهند درتهیه الباقی مواد این فرش مشارکت داشته باشند می‌توانند نذورات خود را از تاریخ ۲۹ دی ماه تا ۲۹ بهمن ماه سال جاری به حسینیه چهار انبیاء (ع) مراجعه کنند.

پروژه سفینه النجاه (صحن حضرت زینب) درحال اجرا است
 
فرش کتیبه اذن دخول حرم امام حسین (ع) در قزوین بافته می‌شود/ مواکب حسینی به کمک سیل زدگان خواهند رفت
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین خاطرنشان کرد: محور جمع‌آوری ستاد، جمع‌آوری فعالیت‌ها و نذورات غیرنقدی است؛ افرادی که به کمک‌های غیرنقدی تمایل دارند می‌توانند برای احداث صحن امام حسین (ع) تحت عنوان صحن حضرت زینب (س) و پروژه سفینه النجاه کمک کنند؛ این پروژه درمساحت ۴۸ هزارمترمربع اجرا می‌شود و از بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشوردر ۹ طبقه طراحی شده است.

کبود وند گفت: در قالب پروژه صحن زینب (س) به اقلام غیرنقدی ازجمله سیمان میلگرد، مصالح ساختمانی و کمک غیرنقدی نیاز داریم که علاقمندان برای تحویل نذورات خود می‌توانند به ستاد عتبات عالیات استان مراجعه کنند.

مردم می‌توانند درطلاکاری گنبد حرم امام حسین (ع) مشارکت کنند

کبودوند گفت: پروژه دوم، ترفیع گنبد حرم امام حسین (ع) بوده که با مسقف کردن حرم، دید گنبد محدود شده است لذا خیران و علاقمندان برای اهداء نذورات خود می‌توانند درطلاکاری حرم مشارکت و خشت طلا اهدا کنند؛ درحال حاضر ۲۲ خشت کامل، یک نیم خشت و یک ربع خشت و ۱۱۳ گرم طلا از سوی خیران قزوینی تا الان اهدا شده است.

مواکب حسینی به کمک سیل زدگان خواهند رفت

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: بخشی از فعالیت‌های موکب‌های اربعین برای کمک به سیل زدگان است، درابتدای سال با هماهنگی خادمان بعد از فاجعه سیل درگلستان خوزستان و لرستان توانستیم موکب‌ها را دراین استان‌ها مستقر کنیم؛ روزانه بیش از ۵ هزار وعده غذایی درخوزستان و ۲ هزاروعده غذایی در لرستان از سوی مواکب اربعین حسینی بین هموطنان توزیع شد.

کبود وند تصریح داشت: با توجه به سیل استان سیستان و بلوچستان درحال حاضردر حال رایزنی هستیم تا داوطلبان مواکب حسینی به کمک سیل زدگان بشتابند واگرفردی تمایل به کمک داشت می‌تواند کمک‌های خود را به ایستگاه‌های صلواتی واقع درشهرکه مستقرمی‌شود، تحویل دهد.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر