کد خبر: 986364
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
با خريد20 هزار تن محصولات باغي انجام شد
شرکت مشارکتی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با خرید 20 هزار تن از محصولات باغداران و کشاورزان گیلانی، از آن‌ها حمایت می‌کند.

شرکت کشت و گلدشت افشره به عنوان یکی از شرکت‌های مشارکتی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، سالانه 15 هزار تن مرکبات از باغداران و 5 هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان استان گیلان خریداری می‌کند.

فعالیت‌های این شرکت مشارکتی بنیاد برکت همچنین باعث ایجاد 100 شغل مستقیم و 400 فرصت شغلی فصلی در شهرستان کم‌تر توسعه یافته رودسر در استان گیلان شده است.

تولیدات این شرکت شامل کنسانتره پرتقال، پرک پرتقال و نارنگی و رب گوجه فرنگی است که در تولید آب میوه مورد استفاده قرار می گیرند.

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از سال 1396 اقدام به مشارکت و سرمایه‌گذاری 267 میلیارد ریالی در شرکت کشت و گلدشت افشره به عنوان یک واحد صنعتی فعال در شهرستان رودسر استان گیلان کرده است. فعالیت‌های این شرکت، امکان ایجاد 495 شغل مستقیم و غیرمستقیم را برای اهالی این شهرستان فراهم آورده است.

گفتنی است، مدل اشتغال‌زایی بنگاه‌محور یکی از روش‌های بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم است که در این مدل، اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی از طریق مشارکت و توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی دنبال می‌شود.

همچنین از آن‌جایی که بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام به هیچ عنوان تصدی‌گری را دنبال نمی کند، مدیریت اجرای مدل اشتغال‌زایی بنگاه‌محور نیز به مانند سایر مدل‌های اشتغال‌زایی، با مردم و فعالان اقتصادی است و به همین دلیل، بنیاد برکت از مجموع 345 شرکتی که با آن‌ها مشارکت داشته، از 235 شرکت خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

ستاد اجرایی فرمان امام از طریق بنیاد برکت یک‌هزار و 173 طرح شامل 46 طرح توانمندسازی اقتصادی و یک‌هزار و 127 پروژه عمرانی، زیربنایی، فرهنگی، حوزه سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 504 میلیارد ریالی در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته استان گیلان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار