کد خبر: 986071
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
سخنگوی وزارت خارجه در پیامی توئیتری به ترامپ گفت که حق ندارد با دستان آلوده به ترور مردم ایران زبان کهن فارسی را بیالاید.
سرويس بين الملل جوان آنلاين: سید عباس موسوی در پیامی در صفحه توئیترش در واکنش به توئیت فارسی رئیس جمهور آمریکا نوشت: دست‌ها و زبان‌هایی که به تهدید، تحریم و ترور مردم ایران آلوده است، حق ندارند کهن زبان فارسی را بیالایند.

موسوی همچنین اضافه کرد: ضمنا، آیا واقعاً «در کنار» مردم ایران که به تازگی قهرمان شان را ترور کردیدایستاده اید یا «در مقابل» آنها؟!

دونالد ترامپ بامداد یکشنبه با انتشار پستی در توئیتر در حالی که ژست حمایت از مردم ایران را به خود گرفته بود به زبان فارسی از تجمع غیرقانونی شامگاه شنبه در تهران و برخی ناآرامی‌ها در ایران حمایت کرد و نوشت: من از ابتدای ریاست‌جمهوری خود، در کنار شما ایستاده‌ام و دولت من به حمایت از شما ادامه می‌دهد. ما اعتراضات شما را به دقت زیر نظر داریم و از شجاعت شما الهام می‌گیریم.

این اقدام ترامپ با واکنش بسیاری از کاربران انگلیسی زبان مواجه شد که تلاش کرده بودند تا با کمک مترجم گوگل به زبان فارسی خباثت رئیس جمهور آمریکا را به تصویر بکشند بطوری که کاربری نوشته بود: مردی که تهدید کرده است ۵۲ مرکز فرهنگی را در وسط مراکز جمعیت غیرنظامی بمباران می‌کند، می‌گوید.

کاربر انگلیسی زبان دیگری به فارسی نوشته بود: با عرض پوزش ایران، ما هنوز راهی برای غیرفعال کردن اینترنت ترامپ پیدا نکردیم
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار