کد خبر: 985996
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
هرینه و درآمد شهرداری تبریز باید یک کاسه شود
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به بخشنامه وزارت کشور درخصوص خزانه متمرکز گفت: شورای شهر باید شهرداری را موظف به یک کاسه کردن هزینه و درآمد‌ها بکند.

فریدون بابایی‌اقدم امروز در جلسه شورای شهر تبریز با اشاره به سفر تعدادی از‌ اعضای شورای‌شهر و مدیران شهرداری به شهر مشهد اظهار داشت: فقدان انضباط اجتماعی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز برای شهر مشکل‌ساز‌ است.

عضو شورای شهر تبریز با انتقاد از بی‌توجهی به قوانین در ساخت و سازها گفت: طی بازدید چند ساعته از شهر مشهد شاهد هیچ ساخت و ساز غیرمجازی در این شهر نبودیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: برخی در ساخت و ساز‌ها اصلا شهرداری را به حساب نمی‌آورند و برای نظم‌بخشی به ساخت و ساز‌ شهرداری ایجاد معاونت پایش را پیشنهاد دادیم.

بابایی‌اقدم یادآور شد: اگر ساخت و ساز در تبریز و به‌خصوص بافت حاشیه‌نشین به این صورت پیش برود کوچه‌های تنگ در مواقع بحران به قبرستان تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار بود سازمان عمران و ساخت و ساز شهری را ایجاد شود، تاکید داشت: در شهر‌های مختلف شهرداری دفاتر تسهیل‌گری را ایجاد کرده‌‌اند که در تبریز فقط استانداری به این امر ورود کرده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: شهرداری مشهد از طریق سازمان باز‌آفرینی و شورای اجتماعی محلی توانسته در تقویت توان اجتماعی شهرداری و شورا مفید باشد.

وی، خواستار اختصاص بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای رفع برخی مشکلات حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به بخشنامه وزارت کشور درخصوص خزانه متمرکز گفت: شورای شهر باید شهرداری را موظف به یک کاسه کردن هزینه و درآمد‌ها بکند.

بابایی‌اقدم از اعضای شورای‌ شهر خواست تا از تجربیات و دستاوردهای شهر‌‌های دیگر الگو بگیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر