کد خبر: 985555
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: اگر اعتراض وزارت کشور در خصوص انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها در زمان مقرر به شورای عالی رسیده باشد از سمت خودم استعفا می‌دهم.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران درباره غیرقانونی بودن انتخابات هیأت رئیسه سوم این شورا اظهار داشت: در ۲۱ آذر ماه انتخابات هیأت رئیسه را برگزار کردیم و در ادامه مصوبات و تصمیمات گرفته شده را به وزارت کشور ارسال کرده‌ایم و این وزارتخانه نیز ظرف دو هفته نسبت به تصمیمات و اعتراضات باید اقدام می‌کرد. در ادامه در تاریخ ۹ دی ماه ۹۸ وزارت کشور نامه‌ای را به شورای عالی استان‌ها ارسال کرد.

وی ادامه داد: انتخابات در شورای عالی در ۲۱ آذر انجام شد، نتیجه انتخابات ۲۵ آذر به وزارت کشور ارسال شده و ۹ دی نامه‌ای از سوی وزارت کشور و تذکر آن وزارتخانه به شورای عالی استان‌ها ارسال شده است.

الویری گفت: البته تاریخ نامه ۹ دی بوده، ولی در تاریخ ۱۰ دی ماه به دست ما رسیده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: اگر این نامه در تاریخ ۹ دی ماه به شورای عالی استان‌ها رسیده باشد بنده از سمت خودم استعفا خواهم داد، ولی اگر روز بعد از آن رسیده باشد این نامه دیگر قابل طرح نیست.

وی گفت: وزارت کشور حق دارد از نظر قانونی اعلام نظر کند و در صورت اختلاف‌نظر موضوع در هیأت حل اختلاف مرکزی مورد بررسی قرار می‌گیرد و ما نیز در آنجا دفاعیات خاص خود را خواهیم داشت.

الویری گفت: از نظر ما انتخابات هیأت رئیسه برگزار شده و موضوع تمام شده و دو هفته هم از این انتخابات گذشته است و در آن دو هفته اعتراضی به ما منعکس نشده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: وزیر کشور نمی‌تواند در مورد زمان برگزاری انتخابات نظر بدهد.

وی بیان داشت: سازمان بازرسی کل کشور هم دیروز نامه‌ای ارسال کرد و خواست که نامه اعتراض وزیر کشور در جلسه شورای عالی استان‌ها مطرح شود و مورد بررسی قرار بگیرد که امروز این اتفاق افتاده است.

الویری خاطرنشان کرد: دوره ما در سال دوم انتخابات شورای عالی استان‌ها به پایان رسیده بود و نمی‌توانستیم زمان برگزاری انتخابات را به زمان دیگری موکول کنیم.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار