کد خبر: 985478
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
رتبه ایران در حوزه علوم اعصاب (نوروساینس) از نظر تعداد مقاله ۱۹و در استنادات ۲۷ است و جایگاه کشور در منطقه از نظر تعداد مقالات اول است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: شاهین آخوندزاده، قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در افتتاحیه هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان داشت: در دنیا علاقه‌مندی خاصی روی موضوع نوروساینس وجود دارد و کشور‌ها سرمایه‌گذاری قابل توجهی در این زمینه انجام می‌دهند.

وی افزود: شاهد رشد قابل‌توجهی در مورد روند انتشار مقالات کشور با موضوع نوروساینس در بانک اطلاعاتی Scopus هستیم.

آخوندزاده با تأکید بر توسعه کیفیت بخش نوروساینس و چاپ مقالات در حوزه بین‌الملل اظهار داشت: برای پیشرفت در این حوزه باید همکاران علوم پایه همکاری کنند. قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کرد: رتبه ایران در حوزه نوروساینس از نظر تعداد مقاله ۱۹ و در استنادات ۲۷ است و همچنین جایگاه کشور در منطقه از نظر تعداد مقالات اول و در استنادات دوم است.

آخوندزاده تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید به ارائه مقالات با کیفیت توجه داشته باشند که این موضوع سبب خودکفایی در بخش‌های مختلف می‌شود. همچنین دکتر محمدتقی جغتایی، رئیس هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی گفت: علوم اعصاب در حوزه‌های مختلف کاربرد دارد؛ از جمله آموزش و پرورش، درمانی شناختی شناخت اجتماعی، روانشناسی بالینی، فلسفه ذهن، مهندسی و مدیریت. وی با اشاره به انجام برنامه تحقیقاتی سایر کشور‌ها بر سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی تأکید کرد و گفت: در دو سه سال اخیر رتبه کشور در موضوع نوروساینس پیشرفت داشته است و نکته مهم و قابل توجه در این حوزه مطالعه جهانی بار بیماری‌ها برای اندازه‌گیری سلامت است. رئیس هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های انجام شده در ایران با موضوع نوروساینس یادآور شد: تأسیس ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، راه‌اندازی رشته علوم اعصاب، ایجاد آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز، فعالیت بیش از ۴۰ آزمایشگاه و مرکز تحقیقاتی، تأسیس انجمن علوم اعصاب، فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان دکتری تخصصی و رزیدنتی، راه‌اندازی مرکز علم مغز در مجموعه باغ ایران، گرایش سایر رشته‌ها در علوم اعصاب و ارتباط خوب با مجامع بین‌المللی و انتشار بیش از ۶۵۰ جلد کتاب از جمله اینهاست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار