کد خبر: 985387
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
استاندار آذربایجان‌شرقی
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اجرای طرح رتبه بندی معلمان، پویایی در سیستم آموزش و پرورش ایجاد می‌کند، گفت: اجرای این طرح نباید انگیزه‌ها را از بین ببرد.

محمدرضا پورمحمدی  در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با قدردانی از وزیر آموزش و پرورش قدردانی به جهت اجرای این طرح، تاکید کرد: جایگاه فرهنگیان بسیار متعالی‌تر از ارزش‌های مادی است، اما آن‌ها بیشترین سختی را می‌کشند، از این رو اجرای طرح رتبه بندی معلمان ضروری بوده و وزیر آموزش و پرورش این طرح را که از مدت‌ها قبل مطرح شده بود، اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با مسایل فرهنگی رفاهی و تامین مسکن برای فرهنگیان هم کارهای خوبی انجام شده است، اعلام کرد: مسئله تامین مسکن برای فرهنگیان طی هفته آتی در کمیسیون ماده پنج مطرح می شود و برای حل آن کمک خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان شرقی افزایش درصد باسوادی در کشور را ثمره پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: قبل از پیروزی انقلاب، ۵۰ درصد از افراد جامعه بیسواد بودند، با اندکی همت همین پنج درصد بی‌سوادان استان ما هم می‌توانند از نعمت سواد بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به عمده علل بیسوادی و بازماندگی تحصیلی گفت: مطالعات نشان می‌دهد که علت ۵۳ درصد بی‌سوادی، مشکلات اقتصادی، ۳۵ درصد، عوامل اجتماعی، پنج درصد، دلایل آموزشی و هفت درصد دلایل جسمانی و مشکلات خود متعلمان است که این علل باید برطرف شوند.

پورمحمدی اظهار کرد: باید موانع و علل عقب ماندگی در زمینه سواد آموزی را شناسایی کرده و راهکارها را بر این اساس ارایه دهیم.

وی با ابراز امیدواری از بهبود شاخص‌های سواد آموزی در آذربایجان شرقی بیان کرد: هر چند باسواد بودن ۹۵ درصد از جمعیت استان، جای خوشحالی و قدردانی دارد، اما همین پنج درصد جمعیت بی‌سواد هم برای ما مهم بوده و باید در این خصوص تلاش کرد.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز تاسف از شهادت سردار قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: در این ایام، مملکت ما حال و هوای دیگری دارد و جمعیتی میلیونی برای تشییع یک نفر در شهرهای خوزستان، مشهد، تهران، قم و کرمان گرد هم آمدند.

وی با بیان اینکه افکار عمومی گاهی اوقات مسایلی را مطرح می‌کنند که در نوع خود بی‌نظیر است، گفت: سردار دل‌ها، کسی بود که در دل همگان جا باز کرد و همه به نوبه خود از این موضوع ناراحت بوده و خون گریه می‌کنند، امیدواریم خداوند این شایستگی را به ما دهد تا راه این مرد بزرگ را ادامه دهیم.

احکام رتبه بندی معلمان صادر شد

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: احکام مربوط به رتبه‌بندی معلمان امروز صادر شد و از فردا در اختیار معلمان استان قرار می‌گیرد.

جعفر پاشایی در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ضمن تسلیت شهادت سردار سرافراز اسلام، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، از عزم جدی اداره کل آموزش و پرورش استان برای ریشه کن کردن بی‌سوادی خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و اعضای شورای آموزش و پرورش استان شاهد شتاب بخشی به سوادآموزی استان باشیم.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، اداره کل کار و امور اجتماعی، شهرداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد و بهزیستی از جمله ارگان‌هایی هستند که می‌توانند کمک زیادی در این خصوص کنند.

وی گفت: تلاش می‌کنیم تا تغییری در حوزه میزان باسوادی استان تا پایان دولت تدبیر و امید ایجاد و گام‌های جدی در این خصوص برداشته شود.

پاشایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین مسکن فرهنگیان، گفت: ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان در قالب طرح ملی مسکن طی تفاهم نامه آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی مد نظر بوده و هماهنگی‌ها با دستگاه‌های لازم در حال انجام است.

وی با اشاره به سفر وزیر آموزش و پرورش به آذربایجان شرقی و اقدامات انجام شده در این سفر، اظهار کرد: دیدار وزیر آموزش و پرورش با خانواده شهید صادق عدالت اکبری، برگزاری جلسه با روسای آموزش و پرورش سراسر استان و مطرح کردن مشکلات و چالش‌ها، دیدار با ۶۰ نفر از دانش آموزان برتر استان و مطلع شدن از تفکر آنان برای تصمیم گیری در حوزه تعلیم و تربیت، رونمایی از کتاب حقوق شهروندی با مشارکت شهرداری و دیدار با روسای مجامع خیرین سراسر کشور از جمله اقدامات بود.

 وی اضافه کرد: وزیر آموزش و پرورش همچنین در سفر به آذربایجان شرقی از تعدادی از مدارس آسیب دیده روستاهای زلزله زده آذربایجان شرقی بازدید کرد و تعهداتی در خصوص بهسازی و بازسازی این مدارس داده شد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده‌های دو دانش آموز جان باخته در حادثه زمین‌لرزه آذربایجان شرقی از دیگر برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش در سفر به استانمان بود.

وی در خاتمه افتتاح مدرسه خیر ساز ۱۲ کلاسه، افتتاح کلینیک دندانپزشکی برای معلمان  استان و افتتاح دبیرستان آیت الله طالقانی را از دیگر برنامه‌های سفر وزیر آموزش و پرورش به آذربایجان شرقی عنوان کرد.

در خاتمه این جلسه، طرح پیشنهادی اعضای شواری اسلامی شهر تبریز مبنی بر در نظر گرفتن ردیف بودجه برای تخصیص یک و نیم میلیارد تومان برای کمک به دانش آموزان استثنایی و بازماندگان از تحصیل تصویب و مقرر شد تا مس سونگون و منطقه آزاد ارس به مدارس شبانه روزی کمک کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر