کد خبر: 985355
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
روحانی در جلسه هیات دولت:
رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت خطاب به آمریکایی‌ها گفت: دست سلیمانی را از بدن قطع کردید پایتان از منطقه قطع خواهد شد.
سرویس سیاسی جوان‌آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه در هفته گذشته تا به امروز شاهد تحولات بسیار مهمی در ایران، منطقه و جهان بودیم، گفت: آمریکا با اقدام جنایتکارانه در بغداد یک فرمانده بزرگ و عظیم الشان ایران را که میهمان دولت و مردم عراق بود برخلاف همه مقررات بین المللی در یک جنایت جنگی و تروریسم بین المللی به شهادت رساند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بی تردید آمریکا از این اقدام خود اهدافی را دنبال می‌کرده است، افزود: آن‌ها به دنبال ایجاد تفرقه در داخل ایران، ایجاد ترس و تفرقه در سطح منطقه، فاصله انداختن میان دولت و ملت عراق با مردم ایران و تاثیرگذاری بر تحولات منطقه و اقدامات برای آزادسازی کامل منطقه از شر مداخله گران و تروریست‌ها بودند که خوشبختانه در تمامی این اهداف شکست خوردند.

آقای روحانی ادامه داد: البته ممکن است این اقدام به خاطر مسائل و پیچیدگی‌های شدید داخلی در آمریکا و گرفتاری‌های کاخ سفید بود که می‌خواست این مشکلات از پیش روی او برداشته شود که آن هم با آگاهی مردم آمریکا و افکار عمومی جهان نتیجه‌ای معکوس خواهد گرفت.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید در مقابل عظمت و روح ملت بزرگ ایران سر تعظیم فرود بیاوریم، گفت: حضور مردم در مراسم تشییع شهید سپهبد سلیمانی حضوری عادی نبود بلکه معجزه حضور ملت ایران در تاریخ کشور بود.

آقای روحانی با اشاره به برگزاری مراسم پرشکوه برای این سردار شجاع کشور، اظهار داشت: در تاریخ به یاد ندارم که اینچنین طولانی‌ترین تشییع جنازه را شاهد باشیم به گونه‌ای که از بغداد، کربلا، نجف تا خوزستان، مشهد، تهران، قم و کرمان و همچنین در خرمشهر، آبادان و بصره شاهد حضور گسترده مردم بودیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم در اقصی نقاط جهان از جمله در یمن، سوریه و کشمیر نیز به یاد این شهیدان در خیابان‌ها حضور یافتند گفت: اگر تمام این صف‌ها را در کنار هم قرار بدهیم می‌بینیم که طولانی‌ترین تشییع جنازه تاریخ برای این سردار بزرگ و یاران او انجام شد.

آقای روحانی با طرح این سوال که چرا مردم در برابر این حادثه این همه هوشیاری و بیداری نشان دادند، خاطرنشان کرد: در واقع این حضور بی سابقه، احترام مردم به سجایای اخلاقی و آرمان‌های این شهید بلندمرتبه بود.

رئیس جمهور افزود: سردار سلیمانی تنها یک فرمانده نظامی نبود بلکه او یک سیاستمدار، استراتژیست و یک فرد توانمند در مذاکرات سیاسی با احزاب، گروه‌ها و حتی مقامات بلندپایه منطقه و خارج از منطقه بود.

آقای روحانی ادامه داد: شهید سپهبد سلیمانی فردی بسیار باهوش و خوش فکر بود و برنامه ریزی‌ها و پیش بینی‌های او معمولا دقیق بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکایی‌ها با اقدام جنایتکارانه خود اشتباه بزرگ تاریخی را مرتکب شدند، گفت: صد‌ها فرمانده آمریکایی در جایگاه‌های مختلف منطقه به گونه‌ای بودند که اگر سردار سلیمانی اراده می‌کرد آن‌ها را از پای درمی آورد، اما سردار سلیمانی از معتدل‌ترین فرماندهان نظامی منطقه و جهان بود ضمن اینکه شجاع‌ترین نیز بود.

آقای روحانی با بیان اینکه سردار سلیمانی بسیار حساب شده عمل می‌کرد و هیچ گاه در مسیر افراط و تفریط قرار نمی‌گرفت، اظهار داشت: من در طول سال‌های آشنایی نزدیک به او شاهد بودم که سلیمانی همواره یک فرمانده باهوش، شجاع و پا در رکاب بود و از روزی که در میدان جنگ برای مبارزه بر مرکب جهاد سوار شد، ندیدم که لحظه‌ای از این مرکب پیاده شده باشد.

رئیس جمهور افزود: در طول ۴۰ سال گذشته او پرتلاش و هر روز با روحیه‌ای بالاتر از روز قبل در مسیر جهاد تلاش می‌کرد.

آقای روحانی با تاکید بر اینکه بسیار مهم است که اهداف سردار سلیمانی را نه تنها امروز بلکه برای همیشه به یاد داشته باشیم خاطرنشان کرد: هدف سردار سلیمانی امنیت ایران، ثبات منطقه، آزادی قدس، تامین امنیت منطقه توسط کشور‌های منطقه و آرمان او آزادی ملت‌های منطقه بود.

رئیس جمهور ادامه داد: اینکه امروز همه ملت‌های منطقه در کشور‌های مختلف از جمله هندوستان، کشمیر، پاکستان و کشور‌های خاورمیانه و شمال آفریقا و آسیای دور دلسوخته این فاجعه بزرگ هستند نشان از عظمت این مرد بزرگ دارد.

آقای روحانی تصریح کرد: آمریکایی‌ها فکر کردند که با موشک بدن سردار سلیمانی را سوزاندند در حالی که آن‌ها با این اقدام دل صد‌ها میلیون انسان آزاده جهان را سوزاندند و طبیعی است که آمریکا نمی‌تواند از پیامد‌های این فاجعه بزرگ فاصله بگیرد و حتما در برابر این جنایت و خباثت پاسخ خواهد گرفت.

رئیس جمهور با بیان اینکه تا امروز که بدن این شهید بزرگوار به خاک سپرده شد آمریکا پاسخ‌های بسیار قاطعی را دریافت کرده است، گفت: اولین پاسخ آمریکا حضور پرشور مردم عراق در بغداد، کربلا، نجف و بصره و دیگر شهر‌های این کشور بود؛ آمریکا می‌خواست با کشتن سردار سلیمانی میان ملت ایران و عراق فاصله ایجاد کند، اما نفهمید که سردار بزرگ اسلام را با سرداری دیگر که متعلق به ملت عراق بود با هم کشت و خون و حتی اعضای بدن این دو عزیز با هم ممزوج شد.

آقای روحانی افزود: این نشان داد که ملت ایران و عراق در یک مسیر هستند و فرماندهان جهادی این دو ملت یک مسیر را طی می‌کنند.

رئیس جمهور اقدام پارلمان عراق در تصویب خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور را پاسخ دیگری به این اقدام جنایتکارانه آمریکا برشمرد و گفت: پارلمان عراق با رای شجاعانه خود مسیر را برای اخراج دائمی آمریکا از عراق و انشاءالله در آینده از منطقه فراهم کرد.

آقای روحانی با تجلیل از پیام تسلیت مرجعیت عراق به رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: مرجعیت، مورد احترام کل جامعه عراق است و این اقدام مرجعیت معظم عراق باعث اتحاد و یکپارچگی آحاد مردم اعم از شیعه، سنی و کرد در این کشور شد و این تودهنی بزرگی به آمریکایی‌ها بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: آمریکا تصور می‌کرد که با کشتن سردار سلیمانی در عراق اختلاف ایجاد کرده و این کشور را چند شقه خواهد کرد، اما برعکس عراق متحد شد و زیر یک پرچم و با یک فریاد به طور یکپارچه علیه آمریکا قرار گرفت.

آقای روحانی افزود: اگر سردار سلیمانی عزیز ماه‌ها و سال‌ها تلاش می‌کرد تا این منطقه یکپارچه علیه آمریکا شود نمی‌توانست آن طور که باید به این هدف برسد؛ هرچند که ما از قدرت او مطلعیم، اما خون او و شهادت او امروز کاری کرد که سلیمانی می‌بایست سالیان دراز برای رسیدن به این اهداف تلاش می‌کرد.

رئیس جمهور با اشاره به حضور بی سابقه ملت ایران در مراسم تشییع سردار سلیمانی و یاران او در شهر‌های مختلف کشور گفت: مردم نه تنها در شهر‌هایی که تابوت این سردار بزرگ بر روی دست‌ها سیر کرد بلکه در همه شهر‌ها و روستا‌ها به طور یکپارچه عزاداری کرده و علیه اقدام آمریکا فریاد برآوردند.

آقای روحانی افزود: این یک حادثه بزرگ تاریخی بود که ملت ما را بیش از همیشه با هم متحد و منسجم کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید این اتحاد و انسجام را حفظ کنیم و این مسوولیتی بر دوش همگان است خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی کار خود را به خوبی انجام داد و اتحاد را در میان آحاد ملت به وجود آورد و امروز این ما هستیم که باید آثار خون این شهید بزرگ و یارانش را پاس بداریم.

آقای روحانی افزود: شهادت سپهبد سلیمانی یک فرصت تاریخی برای ما ایجاد کرد و تمام فکر‌ها، گروه‌ها و سلیقه‌های گوناگون نسبت به احترام به این سردار بزرگ اسلام یکپارچه، یکصدا و همنوا بودند و نمازی که رهبر معظم انقلاب در کنار تابوت این عزیز و یارانش خواند نیز تاریخی و ماندگار شد و بغض رهبری و یک ملت را نسبت به بدترین جنایتی که آمریکایی‌ها در این منطقه مرتکب شدند به نمایش گذاشت.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
0
3
آقای روحانی سازش طیف شما باعث شد دشمن دست به ترور سردار دلها بزند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
0
3
چه کسی را ببینیم که شما درمورد شهید عزیز مان حاج قاسم سلیمانی صحبت نکنی !!!!
یه وقت کدخدا ازت دلخور میشه بعد دچار وجدان درد میشی !!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
0
2
این انتقام اصلا" راضی کننده نبود
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
0
1
جناب روحانی تو برو به وضع اسفناک اقتصاد و اشتغال و اعتیاد و فساد و طلاق و دزدی رسیدگی کن . دنبال ماجرای شهید قاسم سلیمانی بزرگانی وجود دارند که بیگیر موارد هستند و خودت را فعلا قاطی نکن.
ملایری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
0
1
اصلا به این حرف‌ها نمی خوری!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
0
این بابا چه اصرار عجیبی داره که همه جا داد بزنه دست سردار را قطع کردید ظاهرا خیلی از این موضوع خوشحاله که هی تکرار میکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
0
دست سلیمانی را از بدن قطع کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این طرف داره فحش میده یا تعریف میکنه؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار