کد خبر: 985315
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
ادامه واکنش جامعه ورزش
بدون شک رئیس‌جمهور امریکا تصورش را هم نمی‌کرد که ترور بزدلانه سردار سلیمانی چنین اتحادی را در ایران ایجاد کند. این روز‌ها جامعه ورزش کشور دوشادوش و همراه با مردم از انتقام سخت حرف می‌زند، هرچند که با دلی شکسته و سرشار از غم از فراغ سردار دل‌ها نیز می‌گوید و می‌نویسد.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین:  کلماتی که گاه مملو از نفرت است از مردی جنگ‌طلب و گاه سرشار از لطافت برای بدرقه مردی که رفت تا ایران بماند.

عادل فردوسی‌پور خیلی بی‌پیرایه و ساده نوشت: «چو ایران نباشد تن من مباد. کرمان میزبان مردی است که رفتنش، ایران عزیز را به سوگ نشاند. همشهری به خانه خوش آمدی.» کوتاه از بازگشت تلخ همشهری که آمده تا خستگی تمام این سال‌ها را بخوابد، آرام و آسوده در خاک وطن و در بین همشهریانش.

خیابانی، اما حرف‌هایش گویی تمام شدنی نیست. گزارشگر هیجانی فوتبال این‌بار روی صحبتش مستقیم با رئیس‌جمهور امریکاست و چنان اصیل و اصولی برایش می‌نویسد که شاید ترامپ در کنار مترجم برای سر درآوردن از سطر‌سطر آن، نیاز به یک تحلیلگر هم داشته باشد: «هرچه بیشتر ما را بکشی بیدارتر می‌شویم. ما دلمان صلح می‌خواهد و آرامش و رفاه. ما جنگ‌طلب نیستیم، اما خوب می‌دانیم چگونه از سرزمین‌مان دفاع کنیم. ما بی‌زور نیستیم. ما زنده هستیم. از سرزمین کرد‌های شجاع، سرزمین ترک‌های باغیرت و بلوچ‌های سختی کشیده، عرب‌های قهرمان و لر‌های دلیر، قشقایی‌های دلاور و گیلک‌های قدرتمند. ما ایران هستیم، ما همه یک ملتیم. ما فرزندان پاک زرتشت، تخت جمشید، کوروش و داریوش هستیم. ما پیروان پیامبر پاک مهربانی‌ها هستیم. ما مطیع ولایت امیر و علی هستیم. ما فرزندان اسطوره‌ای به نام رستم هستیم. ما در خون سیاوش و سهراب بزرگ شده‌ایم. پسران ما همچون آریوبرزن، بهرام چوبین، سورنا، بابک، ابومسلم، یعقوب لیث، امیرکبیر، تختی، باکری، همت و سردار قاسم، جانشان را می‌دهند، اما خاکشان را با خونشان سیراب می‌کنند. آیا می‌خواهی تصاویری از سنگر‌های فاو، مهران، بستان و حاج عمران را برایت بفرستم تا بدانی که بچه‌های پاک این دیار چگونه از خاکشان دفاع کردند؟ ما همه آماده‌ایم. من اولین نفر نیستم، آخرین نفر هم نخواهم بود. صبر کن تا ببینی. بکش ما را، ما متحدتر می‌شویم. فکر نکن حاج قاسم ما را کشتی و تمام شد. ما همه حاج قاسم هستیم. چه فکر کردی، تو بمب اتم داشته باشی و زورگیری کنی و گنده‌لات محله ما شوی و ما سکوت کنیم و از کوچه‌هایمان و از آیین و ناموسمان دفاع نکنیم؟»

میلاد وزیری، ملی‌پوش تیرانداز کمان ایران هم با الگو خواندن حاج قاسم سلیمانی که صبح جمعه توسط نیرو‌های امریکایی به شهادت رسید، تأکید می‌کند که اگر او نبود، داعش بیخ گوشمان بود: «من می‌دانم که در کشور مشکلات اقتصادی وجود دارد که گریبان همه را گرفته است و کسی نمی‌تواند منکر آن شود، ولی این مشکلات هیچ ربطی به موضوع شهادت سردار سلیمانی ندارد. یک فرمانده ایرانی توسط کسانی که هزاران کیلومتر با مرز‌های ایران فاصله دارند، شهید شده! مردی که هر ثانیه از زندگی‌اش زیر شلیک گلوله، توپ و تانک گذشت و این معنای واقعی از خودگذشتگی برای حفظ ناموس وطن است. او الگوی مقاومت است. اگر امثال او نبودند، من امروز در کشورم آرامش نداشتم و خطر داعش بیخ گوشمان بود.»

فریبرز عسگری، سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران نیز بر این باور است که ایران امثال قاسم سلیمانی‌ها کم نداشته است: «هر کسی برای دفاع از ایران عزیز تلاش می‌کند، فردی ارزشمند است. شهید سلیمانی نیز از این قاعده مستثنا نیست. ما از این نفرات در تاریخ ایران کم نداشته‌ایم و همه آن‌ها برای ما قابل احترام و ارزشمندند. آن‌ها جان خود را فدای کشور و ملت کردند و همه آن‌ها برای ما قابل احترام هستند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار