کد خبر: 985275
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶
سرپرست مسابقات کشتی آزاد جام تختی گفت: چهلمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی به واسطه حضور کشتی گیران شاخص ایران در سطح کیفی بالایی برگزار می‌شود.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: عبدالمهدی نصیرزاده در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: کشتی گیرانی از سه کشور خارجی در چهلمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام تختی در کرمانشاه به میدان خواهند رفت.

وی ادامه داد: نمایندگانی از کشور‌هایی از ارمنستان، روسیه و اوکراین کشتی گیران خارجی هستند که در این مسابقات حضور خواهند داشت، ضمن اینکه سطح کیفی این مسابقات به واسطه حضور کشتی گیران شاخص داخلی و رقابت نزدیک آن‌ها بالا خواهد بود.

نصیرزاده با اشاره به کاهش تعداد تیم‌هایی خارجی شرکت کننده در این دوره از رقابت‌ها اظهار کرد: همزمانی این رقابت‌ها با تعطیلات سال نو میلادی و در پیش بودن رقابت‌‎های المپیک ۲۰۲۰ از عوامل کاهش حضور تیم‌های خارجی در این رقابت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه رقابت‌های کشتی جام تختی از سال پیش از فهرست رقابت‌های دارای رنکینگ فدراسیون خارج شده است، افزود: همزمان با این دوره از رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی، در ایتالیا، ترکیه و روسیه چند رقابت بین المللی از جمله مسابقات دارای رنکینگ برگزار می‌شود، پس طبیعی است که کشور‌ها نیز تیم‌هایشان را به این مسابقات اعزام کنند. باید تلاش کنیم که دوباره رقابت‌های جام تختی جزو مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی قرار گیرد.

نصیرزاده ادامه داد: اگر رقابت‌های جام تختی را به زمان دیگری موکول می‌کردیم نیز حواشی زیادی داشتیم و با رقابت‌های کشتی فرنگی تداخل پیدا می‌کرد و از سوی دیگر بدنه اصلی تیم ملی هم دیر انتخاب می‌شد.

سرپرست مسابقات جام تختی در مورد حضور کشتی گیران داخلی در این مسابقات گفت: در این دوره از رقابت‌ها، همه قهرمانان داخلی کشور حضور دارند و سطح رقابت‌ها نیز بسیار بالا است. کادر فنی تیم ملی تنها گذرگاه پوشیدن دوبنده تیم ملی برای حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک را شرکت در رقابت‌های جام تختی اعلام کرده، برای همین چهره‌های شاخص کشتی ایران در این جام حضور دارند.

نصیرزاده در ادامه با اشاره به میزبانی‌های موفق کرمانشاه در دوره‌های قبل جام تختی گفت: در هر مسابقه‌ای که در کرمانشاه برگزار کرده‌ایم، حضور پرشور تماشاگرانی را شاهد بودیم که عاشق کشتی هستند، این حضور پرنشاط باعث شده تا حتی اگر ضعف‌ها و محدودیت‌هایی نیز در میزبانی باشد، کاملا پوشیده شود.

وی افزود: در جلسات مشترکی که با مسئولان برگزاری این رقابت‌ها طی امروز داشتیم همه تمهیدات لازم از جمله موارد امنیتی، ایمنی تشک‌های کشتی و سایر موارد مدنظر پیش بینی شده است. فعلا زود است در مورد میزبانی این مسابقات صحبت کنیم، اما تا اینجای کار میزبانی از لحاظ اسکان، تغذیه و دیگر موارد مطلوب بود و پیش بینی می‌شود که مسابقات خیلی خوب و در شأن نام کشورمان برگزار شود.

نصیرزاده گفت: کلینیک داوران این مسابقات با حضور آقای آشوک کومار داور المپیکی از هند و نماینده اتحادیه جهانی عصر امروز برگزار شد و فرصت خوبی شد تا داوران بین المللی ما در این رقابت‌ها کنترل درجه شوند تا دیگر نیازی به صرف هزینه برای اعزام به رقابت‌های بین المللی خارجی نشود.

وی به برگزاری چهلمین دوره این رقابت‌ها و همزمانی آن با شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: باتوجه به شهادت این سردار بزرگ، تصمیم مسئولان برآن شد تا این دوره از رقابت‌ها را به عنوان گرامیداشت "سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی" نامگذاری کنیم.

چهلمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی گرامیداشت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، طی روز‌های ۱۸ تا ۲۰ دی به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار