کد خبر: 985022
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
رییس کل دادگستری استان البرز تاکید کرد
رییس کل دادگستری استان البرز گفت: دستگاه قضا عزم جدی برای مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی در این استان دارد.

حسین فاضلی هریکندی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات یکی از مشکلات این استان است افزود: به همین منظور پرونده های متعددی در دادگستری تشکیل شده است.

وی ادامه داد: طبق قانون وظایف دستگاه های متولی مانند جهاد کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی مشخص است که در واقع وظیفه اول آنها جلوگیری از تغییر این اراضی و حفظ آنها و به نوعی پیشگیری است، در این میان دستگاه قضا نیز به صورت جدید مقابله و به تکلیف خود عمل می کند.

فاضلی هریکندی گفت: دادگستری استان در حوزه پیشگیری و درصورتی که تصرف و یا تغییر کاربری صورت بگیرد قاطعانه وارد شده و خواهد شد.

وی افزود: به همین منظور در شورای تحول کمیته خاصی برای مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی پیش بینی شده و تمام پرونده های مربوط به این تخلفات به جدیت از مرحله دادسرا تا دادگاه و اجرای حکم پیگیری می شود.

رییس کل دادگستری البرز در بخش دیگری از سخنان خود به تعیین وضعیت آشکده های کنار تونل کندوان اشاره و خاطر نشان کرد: به همین منظور بررسی و تعاملی با دیگر دستگاه ها داریم تا تصمیمی اتخاذ که اگر تجاوزی به منابع ملی صورت گرفته برخورد و هم اینکه عده ای محل کسبی برای خود به راه انداخته که پیشنهادهایی برای جایگزینی این موضوع مطرح است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار