کد خبر: 984953
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
خوزستان و خراسان دیروز میزبان حاج قاسم سلیمانی شدند
خوزستان و خراسان، مشهدالشهدا و مشهدالرضای ایران، دیروز افتخار میزبانی از قاسم سلیمانی را داشتند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: بار اول نبود که قاسم سلیمانی مهمان خوزستانی‌ها و خراسانی‌ها می‌شد، این بار، اما تفاوت زیاد بود، قاسم سلیمانی برای خداحافظی آمده بود. مردم این بار برای خداحافظی آمده بودند؛ نه فقط یک خداحافظی، یک هم پیمانی. اینکه ما به همان عهدی که با تو بستیم، تا آخرین قطره خون ایستاده‌ایم. آخرین زیارت سردار بود از مشهدالشهدای ایران، از خاک متبرک به خون شهدای‌مان، آخرین زیارت سردار بود از مشهدالرضای ایران، از مزار امامی که خادمش بود؛ زیارت آخر، مهمانی آخر، پابوسی آخر. او رفت و دل‌های میلیون‌ها ایرانی دخیل پنجره فولاد امام رضا علیه السلام ماند تا مثل همیشه سایه مهربانی‌اش روی سر این سرزمین، روز‌های سخت را برای‌مان قابل تحمل کند؛ تا داغی را که بر دل نشسته، تاب بیاوریم.

بامداد یک‌شنبه، سرانجام سردار ایرانی پس از وداع باشکوه و قدرشناسانه مردم عراق و زیارت حرمین کاظمین و کربلا و حرم حضرت امیرالمؤمنین در نجف به خاک میهن رسید و مورد استقبال مسئولان و مردم در فرودگاه اهواز قرار گرفت، دیگر نه خسته بود، نه خاک‌آلود. لبخندهایش را می‌شد دید؛ به هدف رسیده و پیروز، انگار ما را می‌نگریست. خوش‌آمدی سردار،‌ای پاره پاره پیکر، به ایران خوش آمدی...

پرچم‌های سرخ، نماد وداع اهواز با سردار
خاک خوزستان با قاسم سلیمانی خاطره زیاد دارد. از سال‌های دفاعی مقدس مقابل بعثی‌ها تا همین فروردینی که گذشت که برای کمک به سیل زدگان وارد خوزستان شد. دیروز که مردم اهواز و شهر‌های اطراف برای خداحافظی با سردار همه شهر را از جمعیت خویش قرق کرده بودند، پرچم‌های سرخ دست‌شان بود، ریسه‌های سرخ و سیاه بر خیابان بسته بودند. سیاه نشان عزای ماست و سرخ نشان انتظار برای انتقام.

کارون که شاهد سال‌های مجاهدت نظامی قاسم سلیمانی و نیروهایش برابر تجاوز بعثی‌ها بود، امروز شاهد قدردانی مردم، سنگ تمام مردم و بیعت مردم با سردار بود. پل روی کارون که از شدت جمعیت، پیدا نبود، پل میان زمین و آسمان شده بود، میان مردم و روح مطهر سردار. اصلاً مردم خوزستان به وداع با شهدا عادت دارند، انگار این خاک باید همیشه تبرک قدم شهدا باشد.

جمعیت زیاد مردم آغاز مراسم را با مشکل مواجه کرد. مسیر تشییع تغییر داده شد. ساعت‌هایی بیشتر از ساعات پیش بینی شده، تشییع در اهواز به طول انجامید و جهان مبهوت محبوبیت قاسم سلیمانی شد. آیا این همان سرداری نیست که امریکا با بلاهت، دلخوش به شادی مردم از ترور او بود؟! قرار بود مراسم تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه به پایان برسد و سردار به مشهد برده شود، اما ساعت از ۱۰ گذشته بود که تازه او را به دست مردم در اهواز سپردند. عشیره‌های مختلف خوزستان با پرچم خود آمده‌اند، به رسم دیرین که در عزای بزرگان با پرچم عشیره‌شان می‌آیند. جوانان خوزستانی با شعار‌های حماسی خود خواستار گرفتن انتقام خون سردار قاسم سلیمانی از امریکا شدند. پیکر سرداران جهان اسلام پس از تشییع میلیونی در اهواز، در مصلای اهواز مستقر شد تا ارادتمندان که از شب گذشته و از ساعت‌های اولیه بامداد خود را به اهواز رسانده‌اند، فرصت ادای احترام بیابند. همزمان با ورود سرداران به مصلای اهواز، مردم شعار می‌دادند: «می‌کشم آنکه برادرم کشت، سردار سرفراز خوش آمدی به اهواز، این گل پرپر ز کجا آمده؟ / از سفر کرب‌وبلا آمده، سردار باصلابت شهادتت مبارک»

از خون سردار غیرت و مردانگی در دل میلیون‌ها ارادتمند او در ایران و منطقه و بلکه سراسر جهان می‌جوشد؛ اهواز نماینده بخشی از این ارادت شد. سردار و همراهانش پس از پایان مراسم وداع در اهواز، از طریق فرودگاه اهواز به مشهدالرضا منتقل شدند.

آخرین خادمی سردار
قاسم سلیمانی، همین سرداری که خواب از چشم دشمن ربوده بود و در نهایت هم ترورش کردند، همین سرداری که اقتدار تدبیرش تکیه گاه امن ده‌ها میلیون انسان بود و هنوز هم خون او تکیه گاه ماست، هم او با همان اقتدار و ابهت، خادم سربه زیر امام رضا بود. دیروز انگار آخرین خادمی‌اش بود، آخرین پابوسی‌اش، آخرین زیارتش. دیروز همه خراسان انگار به زیارت آمده بودند؛ زیارت وداع.

سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانش از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به میدان ۱۵ خرداد منتقل شدند، به میان جمعیتی که از میدان تا حرم، ساعت‌ها منتظر رسیدن مهمان‌های‌شان در خیابان ایستاده بودند. برپایی ایستگاه‌های صلواتی مردمی، نوحه‌خوانی و سوگواری، قرائت زیارت عاشورا و... از برنامه‌های مردمی است که در مسیر مشاهده شد. مشهد مقدس یکصدا و یکرنگ تن‌ها فریاد مرگ بر عاملان این جنایت به گوش رسید. مردم در مشهد با شعارهای خون سلیمانی حیات بخشید ما را از فتنه‌ها نجات بخشید، فاتحه‌ای برای خود بخوانید منتظر پاسخ ما بمانید و...، سرداران مقاومت را تا حرم مطهر رضوی بدرقه کردند. این مراسم به دلیل ازدحام جمعیت، آنقدر به طول انجامید که شب و غروب رسید و عملاً روابط عمومی سپاه مجبور شد مراسم وداع با سرداران در مصلای تهران را که قرار بود یک‌شنبه شب برگزار شود، لغو کند.

میثم مطیعی، مداح اهل بیت (ع) در جمع میلیونی مردم در مشهد به نوحه سرایی پرداخت. حاضران متفق القول بودند که مشهد تاکنون چنین جمعیتی را به خود ندیده است و بیراه نیست اگر بگوییم جمعیت میلیونی شده است. شعار‌هایی همچون سلام عزیز پرپرم و یا علمدار خوش آمدی به مشهد و سلام مدافع حرم در خیابان‌های مشهد طنین‌انداز شد. مشهدی‌ها دیروز حال و هوای دوران دفاع مقدس را داشتند و استقبالی باشکوه از خادم‌الرضا صورت دادند تا سردار دل‌ها طوافی باشکوه در مشهدمقدس و سپس بارگاه منور رضوی داشته باشد. خادمین حرم هم حرم رضوی را آماده حضور سردار کرده بودند و ساعات طولانی به انتظار نشستند تا او و همراهانش از میان جمعیت میلیونی به پابوسی علی بن موسی الرضا برسند. همزمان با حضور سرداران مقاومت، شعار‌های استکبارستیزانه در حرم منور رضوی طنین‌انداز شد. جمع کثیری از زائران در صحن جامع حرم رضوی گردهم آمده و شعار مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست سر دادند.

وحدت بین نسلی
امروز در کنار زن و مرد و پیر و جوانی که برای استقبال از پیکر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی به میدان آمده بودند، دهه نودی‌ها و دهه هشتادی‌ها هم به عرصه آمده بودند تا با فرمانده بیعت کنند.

امریکا گمان کرده بود با شهادت سردار سلیمانی‌مان عرصه از بزرگمردانی، چون او خالی می‌شود، اما مردم مشهد ثابت کردند نه تنها همگی در راه حاج قاسم گام برمی‌دارند که قاسم‌های نسل چهارم و پنجم انقلاب هم دست در دست پدر و مادر‌ها با نوازش مرکب بهشتی سردار با وی بیعت کردند تا این انقلاب به دست صاحبش برسد.
 
نوجوانانی که همراه پدر و مادر آمده بودند، کودکان خردسالی که در گهواره بودند همگی تنها یک هدف داشتند.

امروز وحدت بین نسل‌ها برای گفتن مرگ بر امریکا بیشتر شد و حالا صدای رساتری از قبل به گوش امریکا می‌رسد تا به خود بلرزد. خون حاج قاسم، کودک و نوجوان را نیز همپای انقلاب کرد تا ادامه راه را بی‌خطرتر طی کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار