کد خبر: 984892
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۸
سرویس زنان جوان آنلاین: تعلیم و تربیت زنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه زن مسلمان ما امروز حافظ سنگر ارزش‌های اسلامی در برابر وضع جاهلی دنیای غرب است و باید با پرورش اسلامی و پیشتاز شدن در میدان علم، فرهنگ و سیاست و اقتصاد، از حصار مستحکم فرهنگ اسلامی محافظت کند. از آنجا که در اندیشه اسلامی تفاوتی بین زنان و مردان در وظابف بزرگ اجتماعی و سیاسی وجود ندارد لذا دختران جوان ما وظیفه دارند مانند مردان به دنبال کسب سواد و فعالیت اجتماعی باشند.
این جمله معمار کبیر انقلاب «از دامان زن، مرد به معراج می‌رود» سال‌ها پیش در انقلاب اسلامی ایران ترجمانِ واقعی پیدا کرد و نهضت اسلامی نشان داد که از دامان زن، نه تنها مرد و خانواده، بلکه تمام جامعه به معراج می‌رود. اما چگونه؟! جواب این سؤال را در کتاب «سبک زندگی زنان» می‌توانید پیدا کنید؛ جوابی که امروز حکم دارویی شفابخش برای زنان و مردان ما و بلکه جامعه ما دارد. دکتر امیرحسین بانکی‌پور‌فرد، در کتاب «سبک زندگی زنان» در پی حل این مسئله مهم که کلید نجات جامعه ایرانی است، رفته و از منظر خاص و متفاوتِ مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگیِ فردی و خانوادگی و اجتماعیِ زنان، ناب‌ترین مسائل را بیرون کشیده و در قالب جملاتی کوتاه و خواندنی، با یک دسته‌بندی بسیار خوب و کاربردی در اختیار شما قرار داده است. از مسئله مُدگرایی و آرایش ظاهری گرفته تا چرایی و چگونگی حجاب که سؤالات زیادی را در ذهن دختران جوانِ ما شکل داده و از ازدواج و مهریه و تشریفات آن تا نکته‌های ریز و جالبِ زندگی زناشویی و ظرافت‌های مدیریتِ خانواده و نقش کلیدی همسری و مادری در خانه. اما در مورد سبک زندگی اجتماعی زنان، دیدگاهی نو از مبانی اسلام و انقلاب در این زمینه مطرح شده که اکنون موجِ آن، روز به روز گوشه‌های بیشتری از شرق و غرب عالَم را گرفته و سر و صدای بلندی در دنیا به راه انداخته؛ مسائلی همچون حضور زن در جامعه، آزادی زن، اشتغال زن، حریم جنسی و روابط زن و مرد و بسیاری از مباحث مهم دیگری که گمشده جامعه امروز ماست؛ مانند این جمله از کتاب که: «ارزش زن به این است که بتواند محیط زندگی خود را برای خود و برای مرد و فرزندان، یک بهشت، یک مدرسه، یک محیط امن، یک جایگاه عروج به معارف معنوی و مقامات معنوی تبدیل کند و آن وقتی که وظیفه او ایجاب می‌کند، بتواند در سرنوشت کشور اثر بگذارد و در سرنوشت جامعه، نقش ایفا کند.»
کتاب «سبک زندگی زنان» نوشته دکتر امیرحسین بانکی‌پورفرد، از انتشارات حدیث راه عشق است. این کتاب مجموعه‌ای است موضوعی از بیانات مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی زنان. این کتاب در پنج فصل تدوین شده و به موضوع زن و سبک زندگی آن می‌پردازد. سرفصل‌های این کتاب عبارتند از:
۱- خطوط کلی سبک زندگی زنان
۲- سبک زندگی فردی
۳- سبک زندگی خانوادگی
۴- سبک زندگی اجتماعی زنان
۵- تحلیل کمی و کیفی حجاب و خانواده در آرای مقام معظم رهبری.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار