کد خبر: 984442
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
معاون اول رئیس جمهور گفت: آمریکا به دروغ می‌گوید که دارو و تجهیزات پزشکی تحریم نیست وقتی می‌توانیم دارو بخریم که بتوانیم پول جابجا کنیم.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز در مراسم جشن روز پرستار که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: پرستاران در نزد خداوند متعال و آحاد مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و همه پرستاران را به دید فداکاری و عبادت نگاه می‌کنند. نمونه پرستاران کشورمان پرستاری است که در زلزله کرمانشاه از فرزند خودش بی خبر بود و بیماران را دلسوزانه مداوا می‌کرد.

او گفت: ضرورت دارد مسئولان متناسب با شأن و جایگاه پرستاران راهکار‌های مناسبی در زمینه مطالبات پرستاران تبیین کنند. بنده، رئیس جمهور و دولت آگاه است که پرستاران در سراسر کشور مطالبات متعددی دارند که به موقع انجام نگرفته است. مطالبات پرستاران مورد قبول مجموعه دولت است و انشاالله در اسرع وقت دغدغه شما برطرف می‌شود.

جهانگیری تاکید کرد: آگاه هستیم بار مسئولیت چند بیمار بر دوش یک پرستار است و نیروی پرستاری خیلی کمتر از حد استاندارد‌های پذیرفته شده بین المللی و داخلی است.

معاون اول رئیس جمهور افزود:اگر برای ما درمان مهم است، باید خواسته‌های کسانی که در این بخش خدمت می‌کنند، مورد توجه قرار گیرد و تأمین شود تا مسائل مردم حل شود.

جهانگیری یادآوری کرد: هر حکومت و دولتی در هر نقطه‌ای از دنیا با مسائل پیش بینی نشده مواجه می‌شود و دولت‌ها وقتی بودجه را می‌بندند و برنامه پنج ساله را تصویب می‌کنند، یعنی یک مسائلی را پیش بینی می‌کنند و متناسب با آن، منابع می‌بینند. حتی در بودجه سالانه گاهی اوقات ردیف‌های هزینه‌های پیش بینی نشده نیز اختصاص می‌یابد، اما گاهی اوقات اتفاقاتی رخ می‌دهد که کسی فکر آن را نمی‌کند. مثل زلزله کرمانشاه و سیلی که در چند استان رخ داد.

او گفت: وی افزود: هیچ وقت فکر نمی‌کردیم کشور‌های اطراف ما هر کدام با مسائل و مشکلاتی مواجه شوند که همه کشور‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

طرح تحول نظام سلامت از مسائل دولت برای سال ۹۹ است

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: اصلی‌ترین مسئله کشور در سال ۹۹ موضوع تعامل با دنیا حتی بحث هسته‌ای، اقتصاد و کنترل تورم است. همچنین طرح تحول نظام سلامت از دیگر مسائل دولت برای سال ۹۹ است و دولت به سرعت توانسته در اینگونه مسائل به نتیجه برسد. وقتی که با ۶ کشور دنیا به یک توافق بزرگی دست پیدا می‌کنیم بر اساس عرف بین‌المللی نباید یک کشور این توافق را بر هم بزند و آمریکایی‌ها ظالمانه تحریم را وضع کردند که منابع درآمدی ما را تحت تأثیر خود قرار داد.

جزء اقتصاد‌های اول دنیا هستیم

جهانگیری گفت: اقتصاد ایران اقتصاد بزرگی است طی ۹ ماهه بالای ۷۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار با دنیا مبادلات مختلفی داشتیم و جزء چندین اقتصاد اول دنیا محسوب می‌شویم.

او ادامه داد: من از جامعه پزشکی و پرستاری تشکر می‌کنم که اجازه ندادید تحریم‌ها اثر منفی بر روی سلامت مردم بگذارد. آمریکایی‌ها به دروغ می‌گویند که دارو و تجهیزات پزشکی جزء تحریم‌ها نیست، زیرا وقتی می‌توانیم دارو بخریم که بتوانیم نفتمان را به فروش رسانده و پول جابجا کنیم.

معاون اول رئیس جمهور یاد آوری کرد: خوشبختانه به فضل الهی تنگنای جدی در زمینه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی نداریم. البته مشکلاتی بود که به زودی برطرف می‌شود.

جهانگیری بیان کرد: خوشبختانه گام‌های خوبی در زمینه عدالت در حوزه بهداشت و درمان برداشته شده است و دستاورد‌های خوبی داشتیم و در همین بودجه محدود سال ۹۹ علی رغم تنگنا‌ها به مجلس ارائه داده شده است. معتقدم که شما با تلاش خودتان همه مسائل را برطرف می‌کنید امیدوارم که با فضل الهی تنگنا‌ها برطرف و طرح تحول نظام سلامت به خوبی انجام شود.

معاون اول رئیس جمهور یادآوری کرد: امیدواریم با همکاری و همیاری یکدیگر بتوانیم مشکلات کشور را برطرف کنیم و تاریخ ایران نشان داده است که در سخت‌ترین دوران با همکاری و تعامل از تمامی مشکلات به خوبی بیرون آمده است و مهم‌ترین پیام و رمز پیروزی انسجام و وحدت است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
0
0
متاسفم برای جهانگیری
دلار 4200 تومانی
مملکت را بیجاره کردید کی میخواهید ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
0
اونو ولش کن
تو که همیشه راست میگی
خیلی هم راست میگی
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
0
جهانگیری تو که.....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار