کد خبر: 984241
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور ناجا با اشاره به عقب ماندگی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: بیش از ۶۰ درصد وسایل نقلیه عمومی فعال در کلانشهر تهران فرسوده و آلوده کننده اند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سرهنگ محمد باقر سلیمی در یک برنامه رادیویی درباره راه‌های دستیابی به آسمان پاک، حمل و نقل را نیاز ضروری زندگی‌های امروزی خواند و گفت: یکی از پسامد‌های ناخوشایند ترافیک، بحث آلوده کننده‌های زیست محیطی و به ویژه هواست.

وی با بیان اینکه منابع آلوده کننده هوا طبق نظر کارشناسان به دو دسته تقسیم می‌شود گفت: منابع آلاینده ثابت شامل صنعت، کارخانجات و مصارف خانگی و منابع آلاینده متحرک نیز شامل وسایل نقلیه با سهم ۷۰ درصدی است.

رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا با اشاره به اینکه موتورسیکلت‌ها و خودرو‌ها شاخص‌ترین سهم را در آلوده کردن شهر‌ها دارند گفت: کامیون‌ها و خودرو‌های دیزل با سوخت گازوئیلی و در درجه بعدی موتورسیکلت‌ها بیشترین نقش را در آلودگی هوا دارند.

سرهنگ سلیمی سفر‌ها و آمد و شد‌ها را منشأ همه آلودگی‌های هوا دانست و مطرح کرد: برای اجرای هر برنامه در کلانشهر‌ها باید سفر را هدف قرار داد و واحد کوچک حمل و نقل را مدیریت کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مدیریت تقاضای سفر در سطح جهانی به شدت مطرح است و کشور‌ها تمام ظرفیت خود را برای این کار به کار می‌گیرند افزود: متولیان و طراحان شهری باید با استفاده از سیستم‌های IT و دولت الکترونیک و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در دسترس و ارزان، انجام سفر‌های شهری با حمل و نقل پاک را ترویج کنند.

رئیس پلیس ترافیک شهری افزایش ۲۰۰ درصدی خودرو‌ها و افزایش ۱۲۰ درصدی موتورسیکت‌ها طی ۱۰ سال اخیر را حاکی از ادامه رشد تقاضای سفر دانست و گفت: توجه به مدیریت تقاضای سفر به شدت ضروری است.

وی معتقد است که ارتقای استاندارد‌های خودرو‌ها و اصلاح فرآیند سوخت به ویژه در موتورسیکلت‌های کاربراتوری و تبدیل آن‌ها به موتورسیکلت‌های برقی ما را در دستیابی به نتیجه مطلوب و کاهش روز‌های آلوده کمک خواهد کرد.

سرهنگ سلیمی با اذعان به عقب ماندگی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: بیش از ۶۰ درصد وسایل نقلیه عمومی فعال در کلانشهر تهران فرسوده و آلوده کننده است، اما پلیس در حد توان و ظرفیت‌های قانونی خود به این موضوع پرداخته و مطالبه گری هم کرده است.

رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور ناجا با اشاره به اهمیت استانداردسازی سوخت و خودرو‌ها تصریح کرد: طبق قانون تا زمانی که سازمان استاندارد و محیط زیست برای هر وسیله نقلیه موتوری تاییدیه صادر کنند ما هم موظف به ارائه خدمات شماره گذاری و تردد هستیم، اما استاندارد‌های ما معیار‌های حداقلی اند و ارتقای آن‌ها واجب است.

سرهنگ سلیمی ضمن اشاره به نقش کلیدی مردم در کاهش آلودگی هوا تأکید کرد: شهروندان سفر‌های زائد را به حداقل ممکن برسانند و از حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده کنند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار