کد خبر: 984129
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با سفر به این استان از اجرایی شدن ۱۸ هزار و ۷۰۰ طرح ستاد در خوزستان خبر داد که می‌تواند برای ۸۳ هزار نفر شغل ایجاد کند.
محمدرضا هادیلو
سرویس ایران جوان آنلاین: طی سال‌های اخیر خوزستان با مشکلات زیادی مواجه بوده و در سال‌جاری هم از همان ماه‌های اولیه و با وقوع سیل ویرانگر، خوزستانی‌ها فهمیدند، سالی که نکوست از بهارش پیداست. بعد از آن گرمای شدید تابستان و بارش‌های دوباره و سیل و موضوع بالا زدن فاضلاب در برخی شهر‌ها گرفتاری ساکنان این منطقه را چند برابر کرد. با این حال مسئولان هرگز از خوزستان و دردهایش غافل نشدند و در همین راستا، طی روز‌های اخیر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با سفر به این استان از اجرایی شدن ۱۸ هزار و ۷۰۰ طرح ستاد در خوزستان خبر داد که می‌تواند برای ۸۳ هزار نفر شغل ایجاد کند. همچنین ۲ هزار بسته لوازم خانگی و ۵ هزار بسته لوازم التحریر به خانواده‌ها و دانش‌آموزان مناطق محروم خوزستان اهدا شد.

وقتی بارندگی‌های بهاری و پاییزی خوزستان را در برگرفت، علاوه بر سیل، آبگرفتگی‌هایی نیز در شهر‌های مختلف استان به وجود آمد. بخصوص وقتی که در برخی مناطق فاضلاب‌ها هم مزید بر علت شده و زندگی ساکنان را مختل کردند. از همان موقع مردم خواستار حضور مسئولان در این مناطق و رفع سریع مشکلات شدند. بر همین اساس و طی دو روز اخیر که رئیس ستاد اجرایی امام (ره) به خوزستان سفر کرده است در ابتدا به آبادان رفت و در جریان بازدید از مناطق آسیب دیده این شهر گفت: «به نظر می‌رسد درباره خساراتی که سیل به آبادان زده قدری غفلت شده است، حجم خرابی در برخی جا‌ها بیش از حد است.» دکتر محمد مخبر دزفولی ادامه داد: «فاضلاب یک معضل جدی در آبادان است که اگر ساماندهی و حل نشود با هر بار بارندگی باز هم این اتفاقات تکرار می‌شود. بنابر این به محض بازگشت به تهران مسئله را به دولت و سایر دستگاه‌ها انتقال می‌دهم تا بحث فاضلاب آبادان به شکلی پیگیری شود که به نتیجه برسد.» وی با تأکید بر اینکه در ستاد اجرایی پیشتر چند خانه ساخته‌ایم و تعداد زیادی هم اشتغال ایجاد کردیم، افزود: «در این سفر هم تصمیم گرفته شد تا چیزی قریب به ۵۰۰ طرح را با یک هزار نفر اشتغالزایی دوباره ساماندهی کنیم.» مخبر با اشاره به اینکه تعدادی جهیزیه و لوازم التحریر نیز اهدا شد، گفت: «بحث مهم دیگر موضوع رسیدگی به برخی مدارس بود ضمن اینکه قرار شد تا ۱۰۰ واحد مسکونی تخریب شده را با هماهنگی امام جمعه و فرماندار آبادان ساماندهی کنیم چراکه برخی از این خانه‌ها به تعمیرات فوری و فوتی نیاز دارند که اگر تعمیر نشوند ممکن است خطر آفرین باشند.» این مسئول ادامه داد: «همچنین ۲۳۰ دست کالای خانگی به خانواده‌های آسیب‌دیده در بارندگی اخیر اهدا می‌شود و به طور حتم در این بخش کمک‌های خوبی خواهیم کرد.

*ماهشهر از اولویت‌های ستاد اجرایی امام
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) سپس راهی ماهشهر شد تا مشکلات این شهر را هم از نزدیک ببیند. مخبر دزفولی در شهرک‌های اطراف ماهشهر با مردم صحبت کرد و در جمع آن‌ها گفت: «تیم ستاد اجرایی فرمان امام چند سال پیش به خوزستان سفری داشت و قول دادیم که ۲۲ هزار شغل در این استان ایجاد کنیم، حالا و در کمترین زمان ممکن توانستیم ۲۷ هزار و ۵۰۰ شغل تحت ۱۰ هزار طرح در این استان ایجاد کنیم.» وی با تأکید بر اینکه ایجاد ۲۶ هزار و ۷۰۰ شغل دیگر را هم در دست اقدام داریم که در قالب ۲۷۰۰ طرح اشتغالزایی اجرایی می‌شود، بیان داشت: «مجموع طرح‌هایی که در خوزستان انجام خواهد شد ۱۸ هزار و ۷۰۰ طرح است که ۶۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بودجه به آن اختصاص داده شده و پیش‌بینی می‌کنیم که بتوانیم ۸۳ هزار شغل هم با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این استان اجرایی کنیم.» این مسئول با بیان اینکه در این سفر برخی مسائل و مشکلات ماهشهر و آبادان را بررسی کردیم و از شهرک‌های طالقانی و شهید مدنی هم بازدید‌هایی به عمل آمد، گفت: «عمده درد دل مردم بحث اشتغال و بیکاری است و امیدواریم به زودی ۲ هزار شغل اجتماع محور و منطبق با مزیت‌های منطقه در این شهرک‌ها ایجاد کنیم.» مخبر بیان داشت: «سه مدرسه نیمه‌تمام که حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت در شهرستان ماهشهر وجود دارد که مقرر شد تا سال بعد با همکاری سازمان نوسازی مدارس این سه مدرسه ۱۲ کلاسه باحمایت ستاد اجرایی به بهره‌برداری برسد.» رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: «مقرر شد در خصوص تکمیل ساخت ۲۱ واحد مسکونی که در منطقه شهید مدنی وجود داشت و ساخت آن‌ها بدلیل کمبود منابع به تعویق افتاده بود هم توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تکمیل و به بهره‌برداری برسد.» در این سفر و با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام توزیع ۲ هزار بسته لوازم خانگی و اهدای ۵ هزار بسته لوازم التحریر به خانواده‌ها و دانش‌آموزان مناطق محروم خوزستان انجام شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار