کد خبر: 983936
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
وزیر امور خارجه با بیان اینکه امروز درباره مسائل دوجانبه و همکاری‌های اقتصادی با وزیر خارجه روسیه گفتگو کردیم، گفت: شرایط دو کشور در حال حاضر در بهترین حالت است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: محدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که امروز (دوشنبه) با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود دیدار کرد، در نشست خبری، گفت: از اینکه با همتای روس خود دیدار کردم، خرسندم. امروز درباره مسائل دوجانبه و همکاری‌های اقتصادی گفتگو کردیم. شرایط دو کشور در حال حاضر در بهترین حالت است.

وی افزود: تجارت منطقه‌ای و استفاده از مکانیسم اوراسیا، استفاده از ارز ملی و جدا کردن دو کشور از وابستگی به دلار از موضوعاتی است که دو کشور در این زمینه با یکدیگر همکاری دارند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران و روسیه در زمینه حوزه‌های انرژی، ارتباطات و ترانزیتی همکاری خوبی دارند، اظهار داشت: ایران با کشور‌های منطقه از جمله آذربایجان، ارمنستان و گرجستان در زمینه صادرات برق نیز همکاری خوبی دارد.

ظریف اضافه کرد: در سیستم ترانزیت نیز ایران با کشور‌های روسیه و آذربایجان همکاری بسیار خوبی دارد. حوزه‌های مختلفی وجود دارد که دو کشور در آن‌ها همکاری بسیار خوبی چه به صورت دوجانبه و چه چندجانبه دارند.

وی تاکید کرد: بسیار خوشحالم که روابط امروز ما با روسیه از بهترین شرایط تاریخی خودش در حال عبورراست و تهران و مسکو دارای بهترین شرایط تاریخی در روابط خود هستند.

وزیر امور خارجه بیان کرد: همانطور که آقای لاوروف اشاره کردند، دو کشور در مورد مسائل منطقه‌ای همکاری بسیار خوبی برای پایان دادن به آلام مردم سوریه داشته‌اند که این همکاری‌ها منجر به روند آستانه شده است.

ظریف تاکید کرد: روند آستانه منجر به کاهش تنش در سوریه شد و امروز به مدد همکاری‌های سه‌جانبه در قالب این روند، توانسته‌ایم اولین روند سیاسی را بعد از چندین سال در سوریه شروع کنیم.

وی با اشاره به تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه، گفت: تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه بسیار مهم است و امیدواریم طرفین گفتگو‌ها در این کمیته، بتوانند کار را با جدیت و حسن نیت به پیش ببرند. ایران و روسیه در این زمینه تلاش‌های فراوانی کرده‌اند و همراه با شرکای خود در ترکیه، به این همکاری‌ها ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: وضعیت «ادلب» بسیار شکننده بوده و لازم است همکاری‌ها در زمینه آرامش در ادلب و پایان دادن به حضور تروریست‌ها در این منطقه ادامه پیدا کرده و ما با روسیه و ترکیه همکاری می‌کنیم.
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
شب بلند است و قلندر بیدار ظریف. صبر داشته باش همین روسیه که براحتی زحمات جمهوری اسلامی در سوریه را با امریکا معامله کرد بزودی هم در مراحلی دیگر جنان ضربه ای بزند که دیگر کار تمام شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار