کد خبر: 983919
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
یک نماینده ائتلاف پارلمانی جریان صدر (سائرون) خواستار بررسی تجاوز نظامی آمریکا به مواضع حشد شعبی در نشست پارلمان عراق شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: ائتلاف سائرون در پارلمان عراق وابسته به جریان صدر تجاوز نظامی آمریکا به مواضع حشد شعبی در استان الانبار را نقض آشکار حاکمیت عراق دانست.

این ائتلاف در بیانیه‌ای اعلام کرد تجاوز وحشیانه آمریکا به مواضع حشد شعبی نقض آشکار حاکمیت عراق و تجاوز آشکار به اراده ملی است و این رفتار وحشیانه تجاوزکارانه قابل قبول نیست و دولت عراق باید به وظایف خود در دفاع از حاکمیت عراق و امنیت مردم در برابر هرگونه تجاوز خارجی عمل کند و شعار کوبنده «کلا کلا آمریکا، کلا کلا اسرائیل» (آمریکا هرگز، اسرائیل هرگز) باقی خواهد ماند.

همچنین یک نماینده ائتلاف سائرون خواستار گنجانده شدن موضوع تجاوز نظامیان آمریکایی به مواضع حشد شعبی در نشست امروز پارلمان شد.

شامگاه یکشنبه هشتم دی چند پهپاد ناشناس مواضع «گردان‌های حزب‌الله» عراق وابسته به حشد شعبی در شهر مرزی القائم استان الانبار (غرب عراق) را بمباران کردند.

«جواد کاظم الربیعاوی» مدیر دفتر عملیات مشترک حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نتیجه تجاوز جنایتکارانه به مواضع تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ وابسته به حشد شعبی در شهر القائم در استان الانبار شمار شهدا و مجروحان به ۱۹ شهید و ۳۵ مجروح افزایش یافته است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز بلافاصله پس از انجام این حمله، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور مواضع حشد شعبی در نزدیکی شهر القائم را هدف حمله هوایی قرار داده است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار