کد خبر: 983903
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
استادیار گروه حقوق دانشگاه کردستان گفت: راهکار خروج از فتنه‌ها پیروی از فرامین فقیه عادل واجد شرایط و شجاعی است که در جامعه ما وجود دارد و آن ولایت فقیه و رهبری است اگر این کار را انجام دادیم قطعا فتنه‌ای در جامعه ما باقی نخواهد ماند و فتنه‌گران هم حساب کار دستشان می‌آید.

مهدی حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار داشت: جریانی در فضای انتخابات ریاست جمهوری سال 88 در کشور شکل گرفت که به سمت دو قطبی کردن جامعه حرکت می‌کرد در واقع سران فتنه درحال شکل دادن فضایی بودند که به نظر خودشان فکر می‌کردند می‌توانند موفقیتی را بدست بیاورند اما نهایتا با حرکت اقشار مختلف آن حرکت فتنه‌انگیز نتوانست به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

وی افزود: نکته مهم و تاثیر گذار در فتنه 88 نقش عوام و مردم ایران و تاثیر آنها در حماسه 9 دی بر جریان فتنه بود اما متاسفانه خواص جامعه در فتنه 88 آزمون خود را به خوبی پس ندادند و نتوانستند آنچنان که به آنها اعتماد شده بود به صحنه بیایند.

این استاد دانشگاه کردستان ادامه داد: در فتنه 88 بحث خواص بی‌بصیرت به میان آمد کسانی که علی‌رغم کسب موفقیت‌هایی و اعتماد نظام به آنها موضع خود را در جریان فتنه به خوبی مشخص نکردند اما در این فضا این مردم بودند که به ندای رهبر انقلاب لبیک گفتند و سربلند و پیروز بیرون آمدند و توانستند یکی از قله‌های رفیع انقلاب را به نمایش بگذارند.

وی به استدلالات بی‌پایه و اساس سران فتنه در سال 88 اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری، شورای نگهبان و بزرگان نظام به کررات به سران فتنه اظهار کردند که مشکل شما چیست؟ در جلسات مختلف اتمام حجت‌ها صورت پذیرفت ولی متاسفانه سران فتنه نتوانستند استدلالی را در موفق نبودن انتخابات 88 به مسولین نظام ارائه دهند حتی مرحوم آیت‌الله شاهرودی و دکتر کدخدایی با سران فتنه جلساتی داشتند و در یک فرصتی از روسای ستادهای انتخاباتی کاندیداها دعوت به عمل آمد و مقام معظم رهبری با آنها به گفتگو پرداختند و حتی پیشنهاد بازشماری حجم مشخصی از آرا به آنها داده شد اما فضایی که سران فتنه دنبال آن بودند حل مشکل نبود بلکه می‌خواستند ایران را به آشوب بکشانند.

این استادیار گروه حقوق دانشگاه کردستان تصریح کرد: طبیعتا در این فضا نظام هم با صبر قضیه را به مردم واگذار کرد و مردم هم توانستند فتنه‌گران را با واقعیات موجود در جامعه که همان فتنه‌گر در دل مردم جایی ندارد روبرو کنند.

وی یادآور شد: با توجه به حرکت فتنه‌گرانه غربی‌ها از سال 96 به بعد که به شدت دنبال حرکات موجب آشوب در جامعه ایران هستند در سال 97 نوید تابستانی گرم و سوزان و در سال 98 نوید زمستانی سرد را دادند اما طبیعتا مردم دیگر به خوبی می‌دانند که چطور باید با این فتنه‌ها مقابله کنند.

استادیار گروه حقوق دانشگاه کردستان گفت: امروز مردم بابصیرت با لبیک به ندای مقام معظم رهبری جلو همه صفوف هستند و مسئولین پشت سر مردم حرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در اغتشاشات اخیر آبان‌ماه که ظاهرا به دلیل گرانی بنزین بود اما ریشه‌های سیاسی و امنیتی خاصی در مورد آن وجود دارد دوباره مردم بودند که به فرمایش مقام معظم رهبری در درس خارج فقه توجه کردند و همین صحبت ایشان که موید یکسری مسائل و پشت پرده‌ها بود باعث شد که مردم دوباره آرامش را به دست آورند.

حاتمی با بیان اینکه هر بار که مشکلی پیش بیایید اگر بتوانیم به چراغ راهی مراجعه کنیم قطعا دچار مسائل سخت نخواهیم شد، گفت: مسئله مهم در بحث فتنه و بروز فتنه این است که چطور از فتنه و جریان آشوبی که حقیقت و دروغ با هم ترکیب شدند خارج شویم چرا که فضای موجود در صورت بروز فتنه موجبات گمراهی بیشتر را فراهم می‌کند اما اگر در جامعه کلام رهبری و نصایح ایشان فصل‌الخطاب تلقی شود شاهد خروج فتنه خواهیم شد.

وی افزود: در واقع راهکار خروج از فتنه‌ها پیروی از فرامین فقیه عادل واجد شرایط و شجاعی است که در جامعه ما وجود دارد و آن ولایت فقیه و رهبری است اگر این کار را انجام دادیم قطعا فتنه‌ای در جامعه ما باقی نخواهد ماند و فتنه‌گران هم حساب کار دستشان می‌آید.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر