کد خبر: 983733
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین:
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: با راه اندازی پویش «بی قیمت نخریم» ازشهروندان انتظار داریم اگر واحد صنفی قیمت را درج نمی‌کند از خرید خودداری کنند تا همه واحد‌ها ملزم به درج قیمت شوند تا جلوی تخلف گران فروشی گرفته شود.
جوان آنلاین / هوشنگ محمدی روز یکششنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: اداره تعزیرات حکومتی در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و درمان فعالیت می‌کند و صلاحیت رسیدگی دارد که در قاچاق کالا و ارز ۹۰ درصد پرونده‌ها در این سازمان رسیدگی می‌شود.
 
درزمینه حقوق شهروندی رتبه عالی کسب کرده ایم / باید پویش «بدون درج قیمت خرید نمی‌کنیم» راه بیفتد

محمدی افزود: سه نوع کالا‌ی مجاز. مجاز مشروط و ممنوع داریم که کالا‌های ممنوعه شامل مشروبات الکلی، اسلحه واشیای عتیقه و محصولات بهداشتی است که ارزش بالایی داشته باشد که ما در حوزه شرکت‌های دولتی و خصوصی، اشخاص حقیقی و حقوقی صلاحیت رسیدگی به تخلفات را داریم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین یادآور شد: پس از اصلاح قیمت بنزین شاهد نابسامانی بیشتری در عرضه کالا بودیم به همین دلیل با افزایش گشت‌های بازرسی زمینه نظارت بیشتر شد و در این ایام بیش از ۱۰۰ مورد گشت مشترک داشتیم و پس از ۲۴۶۲ فقره بازرسی تعداد ۸۵۸ فقره پرونده تخلف در این اداره تشکیل شد.

محمدی اضافه کرد: بعداز گران شدن بنزین در استان مشکل زیادی نداشتیم، چند روزی در خصوص سهمیه کم بنزین تاکسی‌ها مشکلاتی بود که برطرف شد، اما در توزیع گاز مایع با مشکلاتی روبرو هستیم که برای تأمین ۵۰۰ تن گاز مایع در استان با کمک استاندارومسئولین دیگرباید تدبیر‌ی صورت گیرد تا این مشکل رفع شود.

اصناف متخلف۲۶۶ میلیارد ریال جریمه شدند
 
درزمینه حقوق شهروندی رتبه عالی کسب کرده ایم / باید پویش «بدون درج قیمت خرید نمی‌کنیم» راه بیفتد

محمدی در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت تشکیل پرونده دراین اداره گفت: در ۹ ماهه امسال تعداد ۶۱۲۱ فقره پرونده در اداره ایجاد و تشکیل شده که از مجموع پرونده‌های تشکیل شده تعداد ۵۵۹۷ پرونده در حوزه کالا و خدمات، تعداد ۳۳۶ فقره در بخش قاچاق کالا و ارز، تعداد ۱۷۲ فقره در حوزه بهداشت و درمان است.

این مسئول قضایی بیان داشت: بیشترین تخلف ثبت شده، عدم درج قیمت، گران فروشی، کم فروشی و صادر نشدن فاکتور است و بیشترین کالای قاچاق شامل ماینر و بیت کویین است که فعلاً قانونی برای برخورد با آن نداریم که فعلاً قاچاق محسوب می‌شود و سپس سوخت و دخانیات در مرحله بعدی قاچاق است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: جریمه پرونده‌های تشکیل شده یک ساله بالغ بر ۲۶۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است.

استان قزوین در زمینه کالا‌های اساسی شرایط با ثباتی دارد

مدیر کل تعزیرات استان قزوین در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه درحوزه کالا‌های اساسی در استان وضعیت باثباتی داریم و این روند با نظارت جدی بازرسان ادامه خواهد داشت.
محمدی اضافه کرد: طرح مقابله با گرانی در شب یلدا نیز اجرا شد و از مراکز عرضه میوه بازدید کرده و وضعیت را رصد کردیم که دراین طرح نیز با ایجاد گشت‌های مشترک با سه واحد متخلف عرضه میوه و گوشت برخورد شد و واحد‌ها پلمب شدند.

باید پویش «بی قیمت نخریم» راه بیفتد
 
درزمینه حقوق شهروندی رتبه عالی کسب کرده ایم / باید پویش «بدون درج قیمت خرید نمی‌کنیم» راه بیفتد

محمدی گفت: با راه اندازی پویش «بی قیمت نخریم» از شهروندان انتظار داریم اگر یک واحد صنفی قیمت کالا را درج نمی‌کند از آن واحد خرید نکنند تا بتوانیم جلوی گران فروشی را بگیریم و در این مورد از رسانه‌ها انتظار داریم برای فرهنگ سازی و همراهی اصناف و شهروندان مشارکت کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: تعزیرات حکومتی برای سالم سازی فضای کسب و کار به دنبال راهکار وتشویق اصناف نیز هست تا علاوه بر برخورد زمینه پیشگیری نیز فراهم و فرهنگ سازی شود و در این راستا نیز یک همایش وکارگاه خرید بهینه کالا در استانداری برای بانوان برگزار شد تا بانوان نحوه خرید را یاد بگیرند تا به اقتصاد خانواده کمک شود.

وی اظهار داشت: در رعایت حقوق شهروندی رتبه عالی کسب کرده‌ایم، زیرا تکریم ارباب رجوع در اولویت ما قرار دارد و باید حرمت شهروندان حفظ شود.

باید وزن و اندازه نان بر اساس مصوبه باشد

مدیرکل تعزیرات استان قزوین گفت: بررسی وضعیت نان در استان قزوین یکی از مشکلات ما ست وچون مدت دو سال است که قیمت‌ها ثابت بوده و افزایش نیافته وبه همین علت شاهد کم شدن وزن و اندازه نان هستیم و قرار نیست، چون قیمت‌ها تعدیل نشده شاهد کوچک شدن نان باشیم و کم فروشی شود.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر