کد خبر: 983393
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
مجسمه ساز ایلامی؛
در اولین برنامه میراث ماندگار از خدمات هنری «شکراله شیرخانی» مجسمه‌ساز ایلامی که شهروندان هر روز ذوق ، قریحه و هنرش را در گوشه گوشه‌ی شهر و در المان‌هایی مانند «مادر» می‌بینند تجلیل شد.
آزادپور
 

«محمد علی قاسمی» رئیس حوزه هنری ایلام، در این برنامه با بیان اینکه المان‌ها علاوه بر زیبایی‌هایی که به شهر می‌بخشد نماد و بیانگر هویت است، اظهار کرد: هویت‌ها زمانی که از منظر المان‌ها به نمایش گذاشته می‌شود در هم تنیدن بخشی از آموزهای اخلاقی ، فرهنگ و بخشی از هویت ما را از منظر بصری نشان می‌دهد.

وی گفت: استاد شیرخانی تواننسته است با خلق آثار ارزشمند بخشی از هویت، فرهنگ و تاریخ ما را به ما یادآور شود و علاوه بر این در حوزه مبلمان شهری به ایلام کمک شایانی کرده است.

قاسمی تاکید کرد: شیرخانی با هنرش هویت بومی محلی را ارج می‌نهد و پیش روی مردم می‌گذارد که این کار قابل ستایش  و ارزش‌گذاری شایانی است.

وی گفت: در برنامه‌های آینده میراث ماندگار که توسط حوزه هنری و با همکاری شورای شهر و سازمان فرهنگی هنری شهرداری آغاز شده  در آینده ادامه پیدا خواهد کرد و از همه هنرمندان در حوزه‌های تجسمی ، ادبیات، شعر فیلم و  نمایش تجلیل خواهد شد و بر همه دستگاه‌های فرهنگی واجب است که پاسداشت و نکوداشت هنرمندان در همه‌ی عرصه‌ها باشند.

«عمران خودآموز» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این مراسم، اظهار کرد: هنرمندانی مانند شیرخانی به استان ما ارزش و افتخار و  اعتبار می‌دهند و تجلیل از هنرمندان زنده در استان ایلام به یک نهضت خوب تبدیل شده و ما اگر جرات می‌کنیم و میزبان جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران می‌شویم به خاطر وجود ارزشمند این هنرمندان است.

وی با بیان اینکه اگر اماکن را به استاد صندوق آبادی و باسره نامگذاری می‌کنیم نیز به خاطر ارزش این عزیزان است، گفت: استاد شیرخانی انسانی چندوجهی است و همه ما به وجودش افتخار می‌کنیم.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر