کد خبر: 983373
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
شهردار منطقه ۸ خبر داد:
شهردار منطقه هشت از تکمیل نقاشی دیواری بازار سماورسازان توسط واحد زیباسازی منطقه هشت و در مجاورت این بازار تاریخی خبر داد.
دکتر علی مدبر ضمن اعلام خبر فوق افزود: این اقدام به منظور هویت بخشی به منطقه تاریخی شهر و در راستای افزایش زیبائی‌های بصری منطقه، در پل قاری و مشرف به بازار سماور سازان اجرائی شده است.
مدبر به همگون بودن این اثر هنری  با بافت تاریخی شهر اشاره نموده و افزود در اجرای این نقاشی دیواری، عناصر تاریخی از قبیل آجر‌ها و معماری سنتی به همراه وسایل قدیمی به چشم  می‌آید که نوعی حس نوستالژیک در هر بیننده‌ای ایجاد نموده  و اقدامی اثربخش در راستای شناساندن مشاغل سنتی این بازار میباشد.
وی در ادامه گفت: در این نقاشی دیواری، شغل سماورسازی که از مشاغل قدیمی بازار تاریخی تبریز میباشد بصورت سه بعدی و کاملا ماهرانه به تصویر کشیده شده که بدلیل کیفیت بالای کار، منجر به افزایش زیبایی‌های بصری محدوده پل قاری و بازار سماور سازان شده است.
شهردار منطقه هشت در پایان افزود: در حاشیه این نقاشی دیواری، تصویری از کوچه باغ‌های تاریخی تبریز که زمانی بخشی از باغشهر تبریز بوده و متاسفانه در اثر مدرنیته شدن شهر نابود شده اند، به نمایش در آمده است تا تکمیل کننده حس نوستالژیک برای عابران باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر