کد خبر: 982842
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۴
هم اکنون بیش از ۶۵۰ گروه جهادی در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند. گروه‌هایی که به دلیل وجود مناطق محروم و نیازمند و همچنین حوادث طبیعی و غیرمترقبه‌ای که مناطق شمال غرب کشور درگیر آن بوده است، روز‌های پرکاری را پشت سرگذاشته‌اند.
سید احمد هاشمی اشکا
سرویس ایران جوان آنلاین: امسال و از همان روز‌های نخست شروع سال، استان‌هایی با حوادث طبیعی و غیرمترقبه مواجه شدند که شهروندان زیادی را درگیر کرد و نیاز به خدمات‌رسانی را به شدت بالا برد که آذربایجان غربی از جمله آنهاست. در این میان چیزی حدود ۶۵۰ گروه جهادی از همان فروردین ماه، منطقه به منطقه حرکت و جهادشان را با خدمت‌رسانی به هموطنان نیازمند تعریف کردند. جهادگرانی که از ارائه خدمات پزشکی و درمانی گرفته تا ساخت خانه برای مددجویان امداد و بهزیستی را در برنامه داشتند و البته وقتی زلزله خانه‌های استان همسایه‌شان را ویران کرد، شبانه به آذربایجان شرقی رفتند تا هر چه در توان دارند به هموطنان زلزله‌زده ارائه دهند.

هم اکنون بیش از ۶۵۰ گروه جهادی در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند. گروه‌هایی که به دلیل وجود مناطق محروم و نیازمند و همچنین حوادث طبیعی و غیرمترقبه‌ای که مناطق شمال غرب کشور درگیر آن بوده است، روز‌های پرکاری را پشت سرگذاشته‌اند.
مسئول بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی نیز با بیان اینکه امسال افزون بر ۶۵۰ گروه جهادی در استان فعال بوده است و در شهر‌های محروم استان ارائه خدمت می‌کند، گفت: «پزشکی، دندانپزشکی، عمرانی، آموزشی و خدماتی زمینه‌های ارائه خدمت این گروه‌ها به شمار می‌رود.» سرهنگ پاسدار شهروز حیدریان با بیان اینکه رزمایش‌های امنیتی، مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی غدیر در راستای ارائه خدمات بهتر به مناطق کم برخوردار صورت می‌گیرد، گفت: «در حال حاضر برای هر پایگاه بسیج، یک گروه جهادی در نظر گرفته شده که به‌زودی فعالیت آن‌ها آغاز می‌شود.» وی با اشاره به اینکه هزینه‌های گروه‌های جهادی از سوی خیرین و سازمان بسیج تأمین می‌شود، اظهار داشت: «گروه‌های جهادی بیشتر به‌صورت جغرافیامحور فعال است. در حال حاضر ۱۰ واحد مسکن محرومان در شهرستان‌های ماکو و پلدشت توسط گروه‌های جهادی در دست احداث بوده و بیش از ۴۰ گروه پزشکی در منطقه ماکو و چالدران در حال ارائه خدمت است.»

قومیت‌گرایی خط قرمز آذربایجان غربی
یکی از اهدافی که دشمنان در آذربایجان غربی دنبال می‌کنند بحث قومیت‌گرایی و تفرقه انداختن بین اقوام مختلف در استان است. موضوعی که خط قرمز مسئولان استانی است و نیرو‌های امنیتی و به خصوص نیروی مردمی بسیج به شدت در مقابل آن ایستادگی می‌کنند. در همین راستا فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه قومیت‌گرایی خط قرمز مسئولان استان بوده است و هیچ کس حق ندارد تفرقه ایجاد کند، گفت: «خط قرمز ما حفظ وحدت در استان است و کسی حق ندارد مروج تفرقه و تنش در این منطقه باشد و به تفرقه مردمی بپردازد.»

سردار حبیب شهسواری با تأکید بر اینکه کسی نباید برای برداشت مطامع شخصی و سیاسی خود بر طبل تفرقه و اختلاف در استان بکوبد، افزود: «آنان که بر طبل قومیت‌گرایی در استان آذربایجان غربی می‌کوبند بدانند مردم این استان آزمون خود را پس داده‌اند. اینکه افرادی برای مطامع سیاسی خود بر طبل قومیت‌گرایی می‌کوبند هشیار باشند و بدانند که این استان رنگین‌کمان اقوام و ادیان و وحدت است، این استان لبریز از همبستگی، دلدادگی و ولایتمداری است.» وی با بیان اینکه در هفته دفاع‌مقدس هزار‌و‌۷۰۰ برنامه توسط سپاه شهدای استان برگزار شد، تصریح کرد: «سپاه شهدای استان مسئول کمیته‌های نیرو‌های مسلح و بسیج است که برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیش از ۱۱۰عنوان شامل هزار‌ و ۷۰۰ برنامه اجرا کرد.»

سردار شهسواری با بیان اینکه کلنگ‌زنی پروژه ساخت هزار واحد مسکونی نیز انجام شده است، افزود: «این واحد‌های مسکونی برای افراد تحت پوشش بهزیستی انجام و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا آخر سال بعد تحویل داد می‌شود.»
در هفته گرامیداشت دفاع مقدس ۶۰ واحد مسکونی مددجویی نیز به بهره‌برداری رسید. همچنین افتتاح اتاق عمل و سلامتکده طب سنتی در کلینیک امام علی (ع)، ویزیت رایگان بیماران در استان و نشست‌های پاسخ به شبهات از دیگر برنامه‌های استان بود.

نصب‌اِلمان زنان شاخص شهید آذربایجان غربی
یکی از کار‌های ویژه‌ای که در آذربایجان غربی در دستور کار قرار دارد ساخت و نصب المان تندیس زنان شاخص شهیده است؛ موضوعی که نشان می‌دهد جایگاه زن مؤمنه و مسلمان در این سرزمین بسیار خاص و فراموش نشدنی است و همیشه مورد ارج و قرب قرار دارد. در همین رابطه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این ستاد، از هفت کمیته در سطح استان تشکیل شده است، گفت: «کمیته نیرو‌های مسلح توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته فرهنگی و هنری توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی متولی با سازمان صدا و سیما از جمله این موارد هستند.» جلیل وحیدی افزود: «از دیگر کمیته‌های این ستاد، کمیته بانوان از سوی امور بانوان استانداری و متولی کمیته پیشکسوتان و پشتیبانی نیز امور اجتماعی و فرهنگی استانداری است و در آینده نیز کمیته ایثارگران توسط بنیاد شهید و ایثارگران به این کمیته افزوده می‌شود.» وی تصریح کرد: «علاوه بر آن، ساخت و نصب المان تندیس زنان شاخص شهیده استان، برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع دفاع مقدس از مجموعه آثار زنان نویسنده برگزاری اردو‌های جهادی مختص زنان با حضور دستگاه‌های متولی، برگزاری همایش ویژه تبیین زنان در دفاع مقدس و تجلیل از زنان رزمنده و پیشکسوت از جمله برنامه‌های کمیته بانوان است که در مراسم‌های مختلف شاهد اجرای آن‌ها هستیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار