کد خبر: 982756
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۰
برنامه بازاریابی گردشگری ۳۱استان بر اساس جذب گردشگر از کشور‌های همسایه تدوین شده است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: محمدابراهیم لاریجانی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری، در نشستی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: با پیگیری بخشنامه تمرکز فعالیت بر بازار‌های هدف گردشگری و بررسی اقدامات و دستاورد‌های حاصل در این زمینه، از ابتدای امسال با هدف بهره‌گیری هدفمند از منابع و تمرکز‌بخشی به فعالیت‌های بین‌المللی ادارات کل استانی، بخشنامه «تمرکز فعالیت‌های ادارات کل بر بازار‌های هدف گردشگری هر استان» در ۲۱بند ابلاغ شده است تا بر این اساس ارتباط دوسویه متناسب میان هر استان و کشور‌های مختلف انجام شود.

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل، هر استان ضمن آگاهی از بازار‌های هدف خود اموری از جمله تهیه اقلام تبلیغاتی با محوریت زبان کشور هدف، به‌روزرسانی وب‌سایت اداره‌کل یا وب‌سایت مرتبط و تکمیل آن با محتوای محصولات گردشگری قابل عرضه به بازار‌های هدف، تمرکز بر تربیت تورلیدر‌های مختص کشور‌های مورد نظر، آماده‌سازی محیطی سطح استان به ویژه مبادی ورودی و مکان‌های پرتردد گردشگران برای نصب تابلوی راهنما به زبان کشور‌های هدف، برگزاری دوره‌های آموزشی برای دفاتر خدمات مسافرتی و هتلداران با موضوع شناخت علایق و سلایق گردشگران بازار‌های هدف و همچنین هدایت و حمایت مراکز اقامتی، رستوران‌ها و سایر مراکز عرضه خدمات گردشگری با هدف بهبود کیفیت خدمات مورد نیاز گردشگران را در دستور کار قرار داده است.

بر اساس اعلام روز شنبه روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، لاریجانی با اینکه در این بخشنامه همکاری با شهرداری‌ها، وزارت امور خارجه و سایر نهاد‌های فرابخشی برای افزایش سطح همکاری‌های بین‌المللی نظیر اقداماتی از جمله خواهرخواندگی، همایش‌های مشترک، عضویت در انجمن و شبکه‌های مرتبط در برنامه فعالیت استان‌های کشور قرار گرفته است، یادآور شد: به طور کلی تلاش بر این است تا با انعکاس فهرست کشور‌های بازار‌های هدف گردشگری استان به بخش‌های تاثیرگذار نظیر استانداری، ذی‌نفعان، اتاق بازرگانی، صنوف مرتبط، دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی، شرکت‌های حمل‌ونقل و... نوعی یکپارچگی در حرکت ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با تمامی بخش‌های تابعه محقق شود. در ادامه هر یک از معاونان گردشگری استان‌ها به موضوعات مرتبط با بند‌های بخشنامه «تمرکز فعالیت بر بازار‌های هدف گردشگری» پرداختند.

به گفته مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری، پیگیری بخشنامه ۲۱بندی تمرکز استان‌ها بر بازار‌های هدف تبلیغ شده، از اصلی‌ترین سیاست‌ها و برنامه‌های دفتر بازاریابی و تبلیغات در تعامل با ۳۱استان است که کماکان تا پایان سال ادامه خواهد داشت و در سال ۹۹ با بازنگری آن سیاست‌های جدید ابلاغ خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار