کد خبر: 982403
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۱
توکلی در نامه‌ای انتقادی عنوان کرد
رئیس دیده‌بان شفافیت در نامه‌ای به رئیس دیوان محاسبات از پرداخت بن‌های خرید میلیونی به برخی نمایندگان مجلس انتقاد کرد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، احمد توکلی، رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه کوتاهی به رئیس دیوان محاسبات کشور، اقدام اخیر این سازمان در اهدای ۳ میلیون تومان بن خرید به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه را خلاف قانون و شرع و مصداق خیانت برشمرد.

در نامه توکلی به عادل آذر رئیس دیوان محاسبات آمده است: خبر تأسف‌بار کیف اهدایی دیوان محاسبات به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه حاوی ۳ میلیون تومان بن خرید از شهروند را ما نیز شنیدیم. این کار به جهات مختلف خلاف قانون و شرع است و دارای وصف مجرمانه است که مجازات آن در ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی تعیین شده است. علاوه بر این پلشتی این کار که پیامبر (ص) آن را خیانت شمرده است وقتی آشکارتر می‌شود که توجه کنیم دریافت کنندگان، پیشنهاد کننده جنابعالی برای تصدی این سمت و ناظر بر کارکرد شما هستند. نام این را چه چیزی جز رشوه می‌توان نهاد؟ از خدا بترسید و اگر از خدا نمی‌ترسید لااقل از مردم بترسید!

پیش‌تر حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری فارس گفته بود: مدتی قبل اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نشستی را در دیوان محاسبات با مقامات این دیوان برگزار کردند که پس از اتمام جلسه بسته‌ای به هر یک از نمایندگان هدیه داده شد که در آن ۳ میلیون تومان بن خرید بود. وی افزود: نیت دیوان این بود که این بن را نمایندگان یا خودشان استفاده کنند یا اینکه در حوزه‌های انتخابیه خود به افراد بدهند؛ البته این بن به همراه تعدادی کتاب در یک کیف به نمایندگان داده می‌شد. حاجی‌دلیگانی اضافه کرده بود: من این بسته را به همراه یک نامه اعتراضی به رئیس مجلس تقدیم کردم و در نامه‌ای خواستار رسیدگی به موضوع شدم و بنا شد رئیس مجلس این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهد، اما پس از گذشت شش ماه هنوز هیچ نتیجه‌ای از رسیدگی به این موضوع به من اطلاع داده نشده و خبری از نتیجه پیگیری‌ها نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار